بازدید 18520

توسعه معادن؛ واکسن بیکاری

انتقادات از عدم حمایت از معادن غنی کشور
کد خبر: ۲۶۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵ 01 September 2012

بخش صنعت سهم عمده ای از تولید داخلی را به خود اختصاص داده است به همین علت بهترین استراتژی برای کنترل نرخ بیکاری در کشور سرمایه‌گذاری در عرصه مسائل صنعتی است واین در حالی است که برای توسعه معادن سنگ سه عامل شاخص اقتصادی، تسهیلات کارآمد و نیروهای متخصص از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند به همین علت باید برای توسعه اقتصادی کشور به این مسایل توجه اساسی داشت.
 
 به گزارش خانه ملت، امکان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش صنعت و صنایع غیر آلاینده به عنوان یک محور مهم وجود دارد و از این رو  که اگر صنایع تبدیلی تنها معدن سنگ به نحو مطلوبی توسعه یابد می توانیم شاهد افزایش شاخص اقتصادی کشور به نحو چشمگیری باشیم .
 
  
توسعه معادن‌سنگی به قیمت نابودی اکوسیستم طبیعی
 
 
 
 نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه توسعه معادن سنگی نباید به قیمت از بین رفتن اکوسیستم طبیعت تمام شود، گفت: بهره‌گیری ازمنابع طبیعی نیاز به دانش گسترده دارد، زیرا یکی از ابزارهای بسیارکارآمد دربازارجهانی و رقابت حمایت از خودکفایی ملی درامر تولید است.
 
علی ایرانپور، افزود :استفاده کارآمد ازظرفیت‌های صنعتی و معدنی و ارتقاء سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان ، گسترش کشاورزی صنعتی، صنایع روستایی و خدمات نوین تنها با یک مدیریت با ثبات امکان پذیراست.
 
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: باید فکر و چاره‌ای نمود و راه عمران و آبادانی و پیشرفت و زدودن غبار محرومیت در کلیه بخش‌ها به‌ویژه بخش اشتغال‌زایی و ایجاد کسب و کاررا در پیش گرفت تا روند رشد و توسعه در کشور با شتاب بیشتر ی انجام شود.
 
 وی ادامه داد : استفاده بهینه از معادن سنگ به عنوان حلقه تمام کننده زنجیره  اقتصادی ، نقشی اساسی درتوسعه پایدار بخش صنعت  داشته و از ایجاد ضایعات درزمان استخراج سنگ از معادن  جلوگیری می کند.
 
ایرانپور افزود:برای توسعه کشور سه عامل نیروی انسانی، منابع طبیعی و استفاده کارآمد ازسرمایه‌های بخش خصوصی باید لحاظ شود و این امر زمانی امکان پذیر است که یک مدیر کاردان بر کار سوار باشد.
 
وی تصریح کرد: برای توسعه کشور سه عامل نیروی انسانی، منابع طبیعی و استفاده کارآمد ازسرمایه‌های بخش خصوصی باید لحاظ شود و این امر زمانی امکان پذیر است که یک مدیر کاردان بر کار سوار باشد.
 
وی ادامه داد: مدیریت، گرانبهاترین سرمایه اقتصادی در کشوراست و به همین علت باید از مدیران اجرایی درکشور حمایت لازم را بعمل آورد و این در حالی است که بهره‌گیری ازمنابع طبیعی رو ستاها نیاز به دانش گسترده دارد، زیرا یکی ازابزارهای بسیارکارآمد دربازارجهانی و رقابت حمایت از خودکفایی ملی درامر تولید است
 
نماینده مردم  مبارکه افزود کرد: ایجاد مراکز اشتغالزایی در این حوزه انتخابیه یک اولویت مهم اجتماعی و اقتصادی برای مردم به شمار می‌آید و در صورتی که دولت برنامه‌ریزی کارآمدی در این راستا صورت دهد بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان برطرف خواهد شد.
 
 ایرانپور افزود: منابع طبیعی روستایی سهم عمده ای ازتولید داخلی را به خود اختصاص داده است به همین علت بهترین استراتژی برای کنترل نرخ بیکاری در کشور سرمایه‌گذاری در عرصه مسائل صنعتی است.
 
عضوکمیسیون  کشاورزی وآب ومنابع طبیعی، مجلس یاد آورشد: توسعه معادن  باید در سطح ملی با اتکا بر یک استراتژی علمی آغاز شود زیرا هر صنعت نیازمند نگاه کارشناسانه است تا بتواند به شکوفایی برسد.
 
 
 
معادن سنگ الیگودرز بی‌تاب نگاه کارشناسانه



 
نماینده مردم الیگودرز با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های استان لرستان در بخش صنعت و معدن گفت: برخی از معادن معدن سنگ این حوزه انتخابیه تعطیل شدند واین در حالی است که یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی رشد و توسعه معادن کشور است.
 
 محمد تقی توکلی ،افزود: کشور ما منابع سرشاری از سنگ‌‌های قیمتی دارد که باید از سوی دولت و مسئولان اجرایی زمینه‌های توسعه آن فراهم شود تا در ضمن کاهش نرخ بیکاری، صادرات غیر نفتی نیز رونق یابد.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد : بهبود فضای کسب و کار،‌حمایت از صنعت داخلی و رفع موانع سرمایه گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار ضروری است.
 
وی ادامه داد : فرآوری سنگ‌های قیمتی و صادرات آن به کشورهای منطقه، تأثیر بسزایی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور دارد.
 
توکلی افزود: برای معادن الیگودرز سه عامل نیروی انسانی، منابع طبیعی و استفاده کار آمد از سرمایه‌های بخش خصوصی، اهمیتی خاص و ویژه دارد به همین علت باید برای توسعه اجتماعی کشور به این مسایل توجهی اساسی داشت.
 
نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد :توسعه شاخص اقتصادی شهرستان الیگودرز در بخش معدن به مدیریت کارآمد واتخاذ سیاستهای اعمال شده این مدیران دارد زیرا قطعاً مدیریت نا کارآمد به جای حل مشکل، ایجاد مشکل می‌کند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی و منایع طبیعی مجلس ، یاد آورشد: دولت باید با یک برنامه ریزی کلان اقدامات کارآمدی را در راستای توسعه معادن این حوزه انتخابیه اتخاذ کند این امر موجب می شود شاخص اقتصادی این حوزه انتخابیه به نحو مطلوبی توسعه یابد.
 
 
توسعه معادن کشور در گرو مدیریت کارآمد
 
 

نماینده مردم شهربار و ملارد در مجلس با بیان اینکه توسعه معادن کشور در گرو مدیریت کارآمد است گفت: به‌واسطه ظرفیت‌های بالایی که در کشور داریم داریم، نباید شاهد مشکل بیکاری باشیم و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، مشکل استان بطور کامل برطرف خواهد شد. 
حسین گروسی ،افزود: برای توسعه معادن سنگ سه عامل از جمله شاخص اقتصادی، تسهیلات کارآمد و نیروهای متخصص از اهمیت ویژه‌ای  برخوردارند به همین علت باید برای توسعه اقتصادی  در کشور به این مسایل توجه اساسی داشت.
 
نماینده مردم  شهریار در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: کشور ما منابع سرشاری از سنگ‌‌های قیمتی دارد که باید از سوی دولت و مسئولان اجرایی زمینه‌های توسعه آن فراهم شود تا در ضمن کاهش نرخ بیکاری، صادرات غیر نفتی نیز رونق یابد.
 
گروسی ادامه داد :توسعه شاخص اقتصادی کشور در بخش معدن به مدیریت کارآمد واتخاذ سیاستهای اعمال شده این مدیران دارد زیرا قطعاً مدیریت نا کارآمد به جای حل مشکل، ایجاد مشکل می‌کند.
 
وی تصریح کرد:کشور ما منابع سرشاری از سنگ‌‌های قیمتی دارد که باید از سوی دولت و مسئولان اجرایی زمینه‌های توسعه آن فراهم شود تا در ضمن کاهش نرخ بیکاری، صادرات غیر نفتی نیز رونق یابد
 
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یاد آور شد : دولت باید با یک برنامه ریزی کلان اقدامات کارآمدی را در راستای توسعه معادن این حوزه انتخابیه اتخاذ کند این امر موجب می شود شاخص اقتصادی این حوزه انتخابیه به نحو مطلوبی توسعه یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی