بازدید 2342

ناميبيا: بدون مبارزه با فقر به صلح برسيم

کد خبر: ۲۶۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۳ 01 September 2012
رييس‌جمهور ناميبيا اظهار كرد: همچنان در جهان مداخلات نظامي و دخالت در امور داخلي كشورها ادامه دارد و بايد براي مبارزه با اين مسائل به يك مديريت جهاني برقرار شود.

به گزارش ايسنا، وي در سخنراني خود در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ضمن عرض تسليت به دولت و مردم ايران به خاطر زلزله اخير در شمال غرب كشورمان و همچنين تشكر از مصر به خاطر عهده‌داري سه سال رياست جنبش عدم تعهد گفت: نمي‌توانيم بدون مبارزه با فقر و بي‌عدالتي به صلح برسيم.

وي با بيان اينكه "ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت بايد اصلاح شود تا كارآمدتر شوند و بتوانند مشكلات بين‌المللي را حل و فصل كنند"، افزود: يكجانبه‌گرايي در شوراي امنيت منجر به ايجاد شرايطي خطرناك در نقاط مختلف جهان مي‌شود.

نماينده ناميبيا در اجلاس سران عدم تعهد تاكيد كرد: بايد در ساختار جديد سازمان ملل به تماميت ارضي و حاكميت كشورها احترام گذاشته شود.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود، تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شده در برخي كشورهاي جهان را مانع دستيابي به صلح پايدار دانست.

رييس‌جمهور ناميبيا در همين رابطه اظهار كرد: ناميبيا تحريم‌هاي غرب عليه ايران و زيمبابوه را محكوم مي‌كند و اين تحريم‌ها را غيرقانوني مي‌داند.

وي از جنبش عدم تعهد خواست تا تلاش‌ها براي اصلاح نهادهاي بين‌المللي را ادامه دهد و خواستار مشاركت جهاني براي مبارزه با تغييرات آب و هوايي شد.

رييس‌جمهور ناميبيا همچنين خواستار حمايت جنبش عدم تعهد از حقوق مردم فلسطين براي دستيابي به يك كشور مستقل و همچنين عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل شد.

وي در پايان تاكيد كرد: همه بايد به دولت كشور مالي براي حل و فصل مناقشات در اين كشور كمك كنند. بايد كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با هر تلاشي براي فاصله گرفتن اعضا از يكديگر مبارزه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار