بازدید 2247

ليبي جديد از جنبش غيرمتعهدها حمايت مي‌كند

کد خبر: ۲۶۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳ 31 August 2012
وزير خارجه ليبي اعلام كرد: ليبي جديد از جنبش غيرمتعهدها حمايت مي‌كند كه بتواند به اهداف خود دست پيدا كند.

به گزارش ايسنا، عاشور بن خيال در ابتداي سخنان خود در نشست روز دوم اجلاس جنبش عدم تعهد با بيان اين‌كه در ابتدا به رييس‌جمهور ايران به خاطر برعهده گرفتن رياست جنبش غيرمتعهدها تبريك مي‌گويم و همچنين با دولت و ملت ايران به خاطر زلزله اخير در اين كشور ابراز همدردي مي‌كنم، افزود: لازم است از زحمات مصر، رييس قبلي اجلاس غيرمتعهدها نيز تشكر و قدرداني كنم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تقويت اهميت همكاري و همبستگي بين كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها اشاره كرد و افزود: جنبش غيرمتعهدها بايد به دنبال تقويت منافع كشورهاي در حال توسعه باشد و در راستاي گسترش صلح بين‌المللي حركت كند.

وي به اهميت ساختار سازمان ملل به خصوص شوراي امنيت اشاره كرد و گفت: همه بايد در راستاي احترام گذاشتن به حقوق بشر و گسترش آن حركت كنيم.

وي همچنين به اهميت توجه به مسائل زيست‌محيطي اشاره كرد و افزود: آسايش ملت‌هاي ما مي‌طلبد كه ما همه در راستاي تامين منافع يكديگر و گسترش همكاري‌ها بين يكديگر حركت كنيم.

وي با بيان اين‌كه بحران‌هاي اقتصادي در دنيا بازتاب‌هاي منفي بسياري بر روي كشورهاي در حال توسعه گذاشته، ادامه داد: ما همه بايد در راستاي مبارزه با بي‌امنيتي، بي‌ثباتي و تروريسم جهاني و همچنين قاچاق مواد مخدر حركت كنيم.

وي با اشاره به تحولات منطقه از جمله تحولات صورت گرفته در ليبي و برخي ديگر از كشورهاي عربي گفت: بهار عربي در راستاي مبارزه با فساد و فاصله طبقاتي ايجاد شد و در واقع به دنبال ايجاد ساختار دموكراتيك بوده است.

وي با اشاره به انتخابات اخير در ليبي گفت: انتخابات پاكي در اين كشور برگزار شد و بايد همه توجه داشته باشند كه انقلاب ليبي، انقلابي كاملا داخلي و مستقل است و توسط مردم اين كشور ايجاد شد و تمام جهانيان ديدند كه مردم ليبي خود سرنوشت خود را تعيين كرده‌اند.

وي با بيان اين‌كه رژيم قذافي اهداف خاصي را دنبال مي‌كرد، گفت: انقلاب ليبي، انقلابي بود كه توسط مردم اين كشور صورت گرفت.

عاشور بن‌خيال با تاكيد بر اين‌كه دولت جديد ليبي مخالف قاچاق اسلحه است، به حوادث سوريه اشاره كرد و گفت: ما از مردم سوريه حمايت مي‌كنيم و اميدواريم آنها بتوانند زندگي با كرامتي داشته باشند.

نخست‌وزير ليبي به موضوع فلسطين و حمايت اين كشور از فلسطين اشاره كرد و گفت: سياست‌هاي متجاوزگرانه اسرائيل را محكوم مي‌كنيم و سازمان ملل بايد مسووليت خود را در برابر حمايت از ملت فلسطين انجام دهد.

وي همچنين بر اهميت ايجاد دولت مستقل فلسطيني تاكيد كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی