بازدید 3346

استقبال مقام اندونزیایی از «اقتصاد مقاومتی»

معاون رئيس جمهور اندونزي با اشاره به تخصص خود در زمينه اقتصاد، خطاب به رهبر انقلاب اسلامي افزود من ديدگاههاي جنابعالي را درخصوص اقتصاد مقاومتي مطالعه كرده ام و اين ديدگاهها بسيار جالب و جديد است.
کد خبر: ۲۶۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵ 31 August 2012
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار آقاي بوديانو معاون رئيس جمهور اندونزي و هيأت همراه، با اشاره به آرمانهاي اصلي جنبش عدم تعهد و ظرفيت ها و امكانات بسيار بالاي كشورهاي عضو اين جنبش تأكيد كردند: هدف اصلي بنيانگذاران جنبش عدم تعهد، تشكيل يك نهاد تشريفاتي نبوده است بلكه آنها به دنبال يك جنبش تأثيرگذار و زنده بودند و بايد اين هدف اكنون احيا شود.

به گزارش «تابناک» ايشان افزودند: كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از جمله كشورهايي همچون اندونزي كه از بنيانگذاران آن مي باشند، بايد با همكاري يكديگر و بالفعل كردن ظرفيت ها، در مسائل مهم بين المللي و منطقه اي حضور تأثيرگذار و نقش آفريني داشته باشند.


رهبر انقلاب اسلامي استفاده از تجربيات و پيشرفتهاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را يكي ديگر از زمينه هاي قابل اجرا در جنبش دانستند و خاطرنشان كردند: البته پيشرفتهاي كشورهاي مستقل و اسلامي دشمناني دارد كه بايد مراقب نقشه ها و توطئه هاي آنها بود.

حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد اختلاف و درگيري مذهبي بويژه ميان شيعه و سني را يكي از توطئه هاي خطرناك خواندند و افزودند: اينگونه اقدامات با حمايت برخي قدرتها و بوسيله عناصري مزدور انجام مي شود و نمونه هاي آن اكنون در افغانستان و پاكستان است.



ايشان خاطرنشان كردند: القاعده و طالبان با حمايت همپيمانان امريكا در منطقه بوجود آمدند و امريكا نيز به بهانه مقابله با آنها، كشورهايي نظير پاكستان و افغانستان را بمباران مي كند، ولي هدف اصلي، سلطه بر اين كشورها است.

رهبر انقلاب اسلامي با هشدار درخصوص مراقبت از وقوع توطئه خطرناك جنگ قومي و مذهبي در اندونزي، مصر و ليبي بر لزوم همكاري بيش از پيش كشورهاي اسلامي تأكيد كردند.



در اين ديدار آقاي بوديانو معاون رئيس جمهور اندونزي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري بسيار خوب اجلاس غيرمتعهدها در تهران، زمينه همكاريهاي اقتصادي ايران و اندونزي را بسيار زياد ارزيابي كرد و گفت: در مذاكرات انجام شده در تهران، مقرر شد بخش خصوصي و تجار دو كشور فعالتر شوند و راههاي گسترش همكاريهاي اقتصادي را بررسي كنند.

وي همچنين ظرفيت هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را براي نقش آفريني بيشتر و تأثيرگذارتر در مسائل بين المللي مهم خواند و درخصوص تنوع قومي و مذهبي در اندونزي گفت: دولت اندونزي همواره به دنبال ايجاد زمينه مناسب براي همزيستي مسالمت آميز و يكپارچگي قوميت ها و مذاهب گوناگون در اين كشور بوده است.



معاون رئيس جمهور اندونزي همچنين با اشاره به تخصص خود در زمينه اقتصاد، خطاب به رهبر انقلاب اسلامي افزود: من ديدگاههاي جنابعالي را درخصوص اقتصاد مقاومتي مطالعه كرده ام و اين ديدگاهها بسيار جالب و جديد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی