بازدید 50776
پایگاه سوسیالیست جهانی:

سخنانی که «بان کی مون» فراموش کرد در تهران بگوید!

سخنان بان کی مون در اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، بر چهار محور اساسی تنظیم شده بود. او در واقع با چهار محور برای سخنرانی به ایران رفته بود، ولی چندین محور هم فراموش کرد که بگوید!
کد خبر: ۲۶۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶ 31 August 2012
سفر ‌بان کی مون به تهران، به رغم میل آمریکا و اسرائیل، نشان‌دهنده پتناسیل میزبان اجلاس یعنی ایران و وزنی بود که اعضای این جنبش داشتند؛ میزبانی که داعیه‌دار استقلال سیاسی ـ اقتصادی از قدرت‌های بزرگ در جهان است و اجلاسی که پس از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، بزرگترین ظرفیت تجمع رهبران کشورها را در یکجا دارد و در چنین جایی است که سخنان شنیده می‌شود؛ آن هم با ملاحظه کمتر قدرت‌های جهانی.

طبیعتا دبیر کل سازمان ملل نمی‌توانست به این ایده یعنی استقلال سیاسی ـ اقتصادی کشور‌ها که سردمدار آن ایران است و ظرفیت این همه کشور عضو جنبش غیر متعهد‌ها را نادیده بگیرد. این ایران و اجلاس بود که ‌بان کی مون را به رغم همه روابطش با آمریکا و اسرائیل به تهران رساند، تا سخنش را در پایتخت یکی از مهمترین بازیگران منطقه‌ای و جهانی بگوید.


با وجود این، سخنان ‌بان کی مون در اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران حرف خودش نبود، بلکه حرف آمریکا و متحدانش بود. سخنان آقای ‌بان البته برای تحلیلگران روابط بین‌الملل چندان عجیب هم نبود؛ او با این محور سخنرانی به ایران رفته بود.

به گزارش «تابناک»، امروز پایگاه اطلاع رسانی جهانی سوسیالیست با بررسی سخنان دبیر کل سازمان ملل متحد در تهران می‌نویسد: هرچند آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع سفر‌ بان به ایران شوند، وی هم کاملا به عنوان ابزاری در راستای خدمت به قدرت‌های امپریالیستی رفتار کرد.

این پایگاه می‌افزاید، محور سخنان ‌بان کی مون در کنفرانس مطبوعاتی با علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، عبارت بود از مسأله هسته‌ای ایران، وضعیت حقوق بشر، مسأله سوریه و حمایت ار رژیم صهیونیستی؛ مسائلی که وی دقیقا در سخنرانی خود در اجلاس نم هم به آن اشاره کرد.

پایگاه جهانی سوسیالیست می‌نویسد: این چهار محور، محورهایی هستد که اتفاقا اوباما همواره از آن‌ها در رابطه با ایران استفاده کرده و کوشیده است از این چهار محور، ایران را در فشار گذارد.

این پایگاه ادامه می‌دهد، اما آقای ‌بان، شکستن موازین حقوق بشری توسط آمریکا را گویی فراموش کرده است. آمریکا در جنگ با ترور همه موازین حقوق بشری را زیر پا گذاشته است.
آیا آقای ‌بان، نمی‌توانست به نقض حقوق بشر متحدان آمریکا که از قضا هم در اجلاس نم حضور داشتند، اشاره کند؟ نمی‌توانست عربستان و بحرین را هم محکوم کند؟ این‌ها فراموش شدند؟

سوسیالیست جهانی می‌نویسد: ‌بان کی مون برنامه هسته‌ای ایران را موجب نگرانی جامعه جهانی می‌داند؛ اما کدامین جامعه جهانی؟ آمریکا و متحدانش؟ این در حالی است که ایران همواره تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که شخص اول اجرایی سازمان ملل در مورد تهدید ایران به نابودی اسرائیل یا هر کشور دیگری هشدار داد، ولی هیچ کس متوجه نشد که چرا وی علیه تهدیدات هر روز آمریکا و اسرائیل علیه ایران هشدار نداد؟ آیا این مسأله پنهانی است یا موضوعی است که فراموش شود؟

این پایگاه خبری در پایان می‌نویسد: ‌بان کی مون در تهران، سیاست‌های دولت اوباما را بر زبان آورد، نه سخنان خودش و البته مرسی هم آنچه را که اوباما می‌خواست، بر زبان آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۱۱
انشااله خدا به ملت ايران كمك ميكند تا پوزه ي آمريكاي زورگو و نوكران بي عزت و آبرويش را به خاك بمالد.

خداوندا ظالمان جهان را نابود كن.
تابناک عزیز!
تشکر از این تنویر افکار
انتظار وجدان وعمل به وظیفه از طرف افرادی مثل بان کیمون،خانم اشتون،آمانو،وندی شرمن وامثالهم انتظار باطلی ست.اینها دست پرورده های سازمانهای امنیتی غرب واسراییلند چشمشان را به همه واقعیتها بسته وطبق سناریو عمل می کنند.لذاتمام مذاکرات ویا درخواستها وبحثهایی که طرف مقابل ما امثال اینها باشند بی نتیجه مثبت خواهد بود حتی اگر سالها طول بکشد.

پس امروز روشن شد که اگر ارباب اجازه داد بان به اجلاس ایران بیاید بابت این بود که مواضع انها را با وقاحت در این جمع نیز تکرار کند
لعنتهم الله اجمعین
بابا جان چاقو که دسته خودشو نمی بره که!!!
آقای بان کی مون اصلا برای همین سخنرانی از طرف یانکیهای عزیز !!!؟ ماموریت یافته بود. مگر نه اینکه مشاور سیاسی ایشان کارمند وزارت خارجه ممالک متحده امزیکا هستند.
سازمان ملل شعبه دوم پیمان ناتو است. باید کشورهای دیگر از این سازمان جدا شده و سازمانی جدید با اهداف جدید تعریف کنند. تلاش برای اصلاح سازمان ملل، آب در هاون کوفتن است.
دقیقاً تحلیل درست و حسابی بود
ما نباید خود را گول بزنیم که بان کی مون و مرسی که سالها متحد آمریکا به حساب می آیند بیایند و حرف دل ما رو بزنند
دفاعی که مرسی از فلسطین میکند نیز به خاطر هم گروه بودن حماس با اخوان المسلمین مصر است نه چیز دیگر
همیشه به یاد داشته باشیم که
اناالله معنا(خدا با ماست)وخداوند صابرین را دوست میدارد.
سهم ما امروز حفظ اتحادمان است
واقعا تحلیل درست و بجایی است .
از بان توقعی بیشتر از این نداشتیم
کاملا"واضح است کسی که دست نشانده باشد باید برای رضایت خاطراربابان خوداین چنین حرف های بزند وبایدمتذکر شد که آقای بان یک عروسک خمیمه شب بازی بیش نیست وازقبل چنین کوک شده بود.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
آخرین اخبار
وب گردی