بازدید 1569

استكبارستیزی ایران به تقاضای جهانی تبدیل شده است

کد خبر: ۲۶۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸ 31 August 2012
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سران غیرمتعهدها گفت:خط شكنی ایران در مقابل استكبار جهانی، به خواسته ای جهانی تبدیل شده است.

 به گزارش ایرنا ، عباس مقتدایی' افزود: همه كشورهای جهان سوم و در حال توسعه، حتی اگر این موضوع را بر زبان نیاورند از آن حمایت عملی می كنند.

وی گفت: برگزاری اجلاس نم در تهران نشان داد كه دیپلماسی ایران در سطح ملتها فعال بوده و دامنه آن به سمت دولت ها نیز گسترش یافته است.

وی همراهی كشورهای شركت كننده در اجلاس نم با نظام ایران را كه بیش از سه دهه با استقلال همه جانبه خود درمقابل نظام سلطه ایستاده است، مهم ارزیابی كرد.

مقتدایی خاطرنشان كرد: آرمانهای ایران هم اكنون آنچنان در سطح نظام بین الملل گسترش یافته است كه دوسوم كشورهای جهان، موضع كشورمان را تایید كنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: امروز كشورهای جهان با آرای بیشتری در مقابل سلطه گران، در عرصه جهانی حضور دارند.

مقتدایی گفت: آنچه تحت عنوان خیزش كشورهای اسلامی در جهان رخ داد، در سطح سازمان های بین المللی نیز در حال تكوین است و شكوه اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، نشانگر عمق این خیزش جهانی است.

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دنیا حمایت خود را درعمل از خط شكنی جمهوری اسلامی در برابر سلطه جهانی نشان داده است، اظهار داشت: به نظر می رسد دور جدیدی از رخدادهای بین المللی در سطح سازمان های جهانی در حال شكل گیری است.

مقتدایی گفت: رویكردهای جدیدی كه در عرصه بیداری اسلامی در كشورهای مسلمان مشاهده كردیم، در سایر كشورهای جهان نیز قابل لمس است.

120 كشور جهان كه تقریبا بیش از دوسوم اعضای سازمان ملل متحد را تشكیل می‌دهند،عضو جنبش غیرمتعهدها هستند.

تركیب نهضت عدم تعهد شامل 53 كشور آفریقایی، 40 كشور آسیایی، 26 كشور آمریكای لاتین و كارائیب و كشور بلاروس از اروپاست.

همچنین 18 كشور و 10 سازمان عضو ناظر این جنبش محسوب می شوند.

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، در تهران در حال برگزاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی