بازدید 4474

ديدار صالحي و بان کي مون

کد خبر: ۲۶۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴ 30 August 2012
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و دبيركل سازمان ملل متحد طي ديداري در تهران پيرامون مهمترين تحولات منطقه‌اي و بين المللي، ارتقاء همكاري ميان ايران و سازمان ملل و نيز ساير موضوعات مورد توجه دو طرف رايزني و تبادل نظر كردند.

به گزارش ايسنا، علي اكبر صالحي در اين ملاقات با سازنده خواندن رايزني‌ها و تبادل نظر بين مقامات جمهوري اسلامي ايران و دبيركل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي، برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در ايران را يك رويداد بزرگ خواند.

دبيركل سازمان ملل نيز ديدار و مذاكره با مقام‌هاي جمهوري اسلامي ايران در تهران را يك فرصت ويژه توصيف كرد.

وي از مديريت، برنامه‌ريزي و ترتيبات مناسب اجلاس بويژه تهيه، تنظيم و تصويب اسناد بصورت حرفه‌اي و تخصصي و نيز ديدارهاي دوجانبه حاشيه اي تقدير كرد.

دبيركل سازمان ملل متحد رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد را فرصتي براي ارتقاء جايگاه سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشورمان و افزايش نقش ايران در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي خواند.

وي بر اهميت همكاري ميان جنبش عدم تعهد، سازمان ملل و گروه 77 تاكيد كرد.

بان كي مون همكاري و حمايت ايران از دفتر نمايندگي سازمان ملل در تهران را ستود.

در اين ديدار كه در خصوص گفت‌وگوهاي ميان ايران و 1+5 تبادل نظر شد، بان كي مون با تاكيد بر اين كه هر كشوري از حق استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز برخوردار است، اعتماد سازي ميان طرفين و حسن نيت متقابل را ضروري خواند و ابراز اميدواري كرد: مذاكرات خوبي بين ايران و 1+5 صورت پذيرد.

صالحي نيز با اشاره به مواضع كشورمان در خصوص مسئله هسته‌اي بويژه فرمايشات مقام معظم رهبري در اين ارتباط ، اظهار داشت: غربي ها با فشار و اقدامات مبتني بر منطق زور سالهاست كه مردم ايران را تحريم كرده‌اند، ليكن مردم ايران با پايداري و سرعت راه ترقي و پيشرفت خود را ادامه مي دهند.

موضوع حقوق بشر و اتهام هاي بي پايه غربي ها عليه جمهوري اسلامي ايران از ديگر محورهاي اين مذاكرات بود و صالحي ضمن تاكيد بر اين‌كه مقوله حقوق بشر تبديل به ابزاري سياسي در چارچوب يك معيار دوگانه شده است ، از دبيركل سازمان ملل خواستار پيگيري مسئله آزادي ايراني هاي دستگير شده در آمريكا شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار