بازدید 2537
نخست‌وزیر هند:

قدرت‌های جهانی به تساوی میان همه ملت‌ها پایبند باشند

هم‌اکنون گاه آن است که قدرت‌های جهانی به یک تساوی کلی میان همه دولت‌ها و ملت‌ها پایبند باشند و به همین دلیل، باید با همه ظرفیت اجتماعی و سیاسی خود در برابر هر بحران جهانی آماده باشیم.
کد خبر: ۲۶۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰ 30 August 2012
نخست وزیر هند در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: قدرت‌های جهانی باید از این پس به تساوی میان همه ملت‌ها و دولت‌های جهانی پایبند باشند.

به گزارش «تابناک» «مان موهان سینگ» نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران تأکید کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده است که همه قدرت‌های جهانی به یک تساوی کلی بین تمام ملت‌ها و دولت‌ها در جهان پایبند باشند.

وی همچنین گفت: من به عنوان نخست‌وزیر هند که تاکنون همکاری همه جانبه‌ای با جمهوری اسلامی داشته، امیدوارم تا در سه سال آینده نیز در قالب جنبش غیرمتعهد‌ها این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

نخست‌وزیر هند در ادامه یادآور شد: اجلاس غیرمتعهد‌ها وضعیت قدرتمندی را برای ارتقای صلح و امنیت جهانی و برقراری صلحی پایدار فراهم آورده است و امیدواریم بتوانیم نظمی جهانی را به وجهی بهتر برقرار سازیم.

مانموهان سینگ با اشاره به اینکه زمان آن فرا رسیده تا صلحی پایدار و آرامشی بیشتر در جهان برقرار شود، گفت: هم‌اکنون گاه آن است که قدرت‌های جهانی به یک تساوی کلی بین تمام دولت‌ها و ملت‌ها پایبند باشند و به همین دلیل، باید با ظرفیت اجتماعی و سیاسی خود در برابر هر بحران جهانی آماده باشیم.

وی همچنین تأکید کرد: به عنوان نخست وزیر هند امیدوارم که استقلال و مستقل بودن هنجاری باشد که همه ملت‌ها و همه کشور‌ها بتوانند بر آن تکیه و بر پایه آن حرکت کنند و ارزش‌ها و هنجارهای جهانی از جانب همه ملت‌ها و کشور‌ها پذیرفتنی باشد، زیرا برای داشتن صلحی پایدار و آرامشی بلند مدت و طولانی، باید با یکدیگر همکاری گسترده‌ای داشته باشیم؛ بنابراین در چهارچوب جنبش نم می‌توانیم همچنین در بحث فلسطین برای حل و فصل این موضوع پشتیبانی کاملی از کشور فلسطینی داشته باشیم، چرا که به هر حال ما می‌دانیم مردم در سرزمین فلسطین به خاطر نبودن صلح، زجر فراوانی کشیده‌اند.

نخست‌وزیر هند با اشاره به ضرورت همکاری و همفکری اعضای جنبش عدم تعهد در حل و فصل موضوعات بین المللی گفت: شاید در گذشته، در جهان شاهد برخی تنش‌ها بوده باشیم؛ البته این تنش‌ها مانعی برای عدم اعتبار جنبش عدم تعهد نبوده و ما باید بر اساس موضوعات گوناگون بحث کنیم و بر پایه مسائل و حل و فصل کردن این مسائل همفکری داشته باشیم.

مانموهان سینگ افزون بر این گفت: پرداختن به مسائل مهمی مانند تروریسم بین المللی و داشتن منطقه‌هایی عاری از سلاح کشتار جمعی، برقراری امنیت در فضای سایبری و توسعه علوم جدید، می‌تواند زمینه‌سازی باشد تا ما آرامش بیشتری داشته باشیم و جنبش نم می‌تواند در این زمینه از پیشروهای بین المللی باشد؛ البته این امر محقق نخواهد شد، مگر اینکه در چهارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل حرکت کنیم و همواره نگاه به سوی توسعه و پیشرفت داشته باشیم. کشورهای در حال توسعه می‌توانند در راستای منافع جهانی حرکت کنند و باید گفت این امر شدنی نخواهد بود، جز با کمک کشور‌ها به یکدیگر. کشورهای در حال توسعه می‌توانند با اشتراک مساعی، مسائل بسیار مهمی را حل کنند.

نخست‌وزیر هند در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: ما همواره نیازمند ساختارهای نوین هستیم و جنبش عدم تعهد باید دارای یک سیاست مهم و مشترک باشد؛ از قبیل استفاده از شاخص‌های رشد و شاخص‌های کشاورزی و منابع طبیعی و تا آنجا که می‌تواند به سرمایه‌گذاری و هزینه‌کردهای کشور‌ها برای استفاده از منابع انسانی توجه داشته باشد. ما نیازمند استفاده از مهارت‌ها و آموزه‌های جدید هستیم برای اینکه بتوانیم در راه توسعه سریع به توسعه پایدار دست یابیم.

وی گفت: کشور هند بسیار خوشحال است و شادمان خواهد بود که بتواند سخنان جدیدی را برای اعضای جنبش داشته باشد.

وی در پایان به ضرورت همکاری بیشتر بین کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیایی تأکید کرد و گفت: به گمان من، اعضای جبنش نم، می‌توانند نگاه درخشانی به قاره آفریقا داشته باشند. در این باره، کشور هند برنامه‌های بسیاری برای سود بردن و سوددهی به کشورهای آفریقایی در قالب قوانین جنبش نم دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار