بازدید 1262
وال‌استریت‌ژورنال:

ایران رقابت بر سر «بان کی مون» را برد

کد خبر: ۲۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳ 29 August 2012
یک روزنامه آمریکایی با بیان اینکه همه مخالفان سفر «بان کی مون» به تهران طی چند روز گذشته تلاش خود را برای ممانعت از این سفر در محافل خصوصی و عمومی انجام داد‌ه‌اند، نوشت: این سفر، تهران را از نظر بین‌المللی برجسته می‌کند.
 
 به گزارش فارس به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، ایران و کشورهای غربی مخالف این کشور رقابت شدیدی در زمینه سرمایه گذاری روی سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به ایران دارند.

دبیر کل برای حضور در نشست سران کشورهای عضو عدم تعهد به ایران سفر می‌کند.

وال استریت ژورنال نوشت: قرار است بان کی مون تا روز جمعه در ایران باشد و ضمن شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد با «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر ایران و «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور و دیگر مقامات ایران نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

براساس گفته مقامات ایران، سفر بان کی مون به ایران علی‌رغم مخالفت‌ها و تبلیغات کشورهای غربی نشان دهنده این است که ایران منزوی نیست.

وال استریت ژورنال نوشت: از نظر گروه‌های مختلف مخالف ایران، سفر بان کی مون به تهران، ایران را از نظر بین‌المللی برجسته می‌کند و تهران را در مرکز توجهات جهانی قرار می‌‎دهد.

این درحالیست که اسرائیل و آمریکا در طول هفته گذشته برای عدم حضور بان کی مون در تهران لابی زیادی کردند اما سخنگوی دبیر کل از حضور قطعی بان کی مون در نشست عدم تعهد خبر داد.

براساس این گزارش، دستور کار بان در تهران مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای ایران، تروریسم، حقوق بشر و بحران در سوریه است.

در طول چند روز گذشته، مخالفان سفر بان کی مون به تهران در محافل خصوصی و عمومی متحد شدند که وی را مجبور به تغییر تصمیم خود کنند درحالیکه بان کی مون برنامه‌های خود را برای دیدار با مقامات ایران تنظیم کرده بود.

بان کی مون ساعاتی پیش وارد تهران شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی