بازدید 30833

چه کسی پشت طرح کودتا در آمریکاست؟

اعضای گروه می‌خواسته‌اند که نخست کنترل پایگاه خود را به دست گیرند و در یک پارک بمب‌گذاری کنند. هدف آنان در ایالت واشنگتن، این بوده که در یک سد بمب‌گذاری کرده و محصولات کشاورزی را مسموم کنند. هدف نهایی گروه، برانداختن حکومت و کشتن رئیس‌جمهور آمده است.
کد خبر: ۲۶۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰ 29 August 2012

مقامات آمریکایی پذیرفته‌اند که گروهی از نظامیان آمریکایی، در پایگاهی در ایالت جورجیا، نقشه‌هایی برای فعالیت تروریستی، اقدامات خرابکارانه و ترور باراک اوباما داشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، آسوشیتدپرس خبر داده است که نقشه این گروه برای اقدامات هرج و مرج طلبانه خود پس از طرح پرونده قتل یکی از همدستان آنها و دوست دخترش افشا شده است. دلیل قتل آنها، تلاش این گروه برای جلوگیری از لو رفتن فعالیت‌های این افراد برای تشکیل گروه، ذخیره‌سازی مهمات و طرح‌هایی درباره رشته عملیات‌ ضددولتی اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، «مایکل روآرک» نوزده ساله و «تیفانی یورک»، دوست دختر هفده ساله وی در دسامبر سال گذشته، به دست اعضای این گروه در مناطق جنگلی پیرامون پایگاه با شلیک گلوله به سر آن‌ها کشته شده‌اند.

مقامات قضایی در لانگ‌کانتی در نزدیکی پایگاه استیوارت ارتش در ایالت جورجیا گفته‌اند که اعضای این گروه، تاکنون ۸۷ هزار دلار برای خرید اسلحه و مواد منفجره هزینه کرده‌اند و انگیزه کافی برای قتل افراد نامبرده را داشته‌اند.

در این باره، بازجویی از «مایکل برنت»، یکی از اعضای این گروه، ادعاهای مقامات قضایی را تأیید می‌کند؛ اتهامات این سرباز ۲۶ ساله، دوشنبه این هفته اعلام شده و وی توافق کرده است با مقامات قضایی علیه سه همدست خود همکاری کند.

این گروه برای خود نام «ترس» را که مخفف (F. E. A. R یا Forever Enduring Always Ready یا همیشه پایدار، همیشه آماده) است، برگزیده بود.

برنت اعتراف کرده که «ایزاک آگی‌گی»، رهبر و بنیانگذار گروه را از زمان خدمت خود در پایگاه استیوارت می‌شناسد. دو عضو دیگر گروه، آنتونی پدن و کریستوفر سالمون نام دارند.

ایزاک آگی‌گی برای راه‌اندازی و مسلح کردن گروه خود، از نیم میلیون دلار پول بیمه عمری استفاده کرده که پس از قتل همسر باردارش در سال گذشته به وی پرداخت شده بود؛ هرچند وی در آن پرونده مورد اتهام قرار نگرفت، اکنون پرونده بسیار مشکوک دانسته می‌شود.

در این باره باید گفت که برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که ایزاک آگی‌گی در سال ۲۰۰۸ طرفدار پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات بوده و گفته می‌شود که اعضای این گروه تاکنون دست‌کم، هجده قبضه مسلسل برای انجام نقشه‌های خود در ایالات گوناگون خریداری کرده‌اند.

اعضای گروه می‌خواسته‌اند که نخست کنترل پایگاه خود را به دست گیرند و در یک پارک بمب‌گذاری کنند. هدف آنان در ایالت واشنگتن، این بوده که در یک سد بمب‌گذاری کرده و محصولات کشاورزی را مسموم کنند. هدف نهایی گروه، برانداختن حکومت و کشتن رئیس‌جمهور ذکر شده است.

گفتنی است، وب‌سایت «اینفووار» در آغاز ماه جاری میلادی، گزارشی را منتشر کرده که در آن ادعای مقامات دولتی آمده است، مبنی بر این که سفیدپوستان نژادپرست در حال پیوستن به ارتش هستند تا آموزش نظامی کافی ببینند تا بتوانند دولت را سرنگون کنند؛ این هشدار پس از آن مطرح شد که روشن گشت، «مایکل پیج»، عامل حمله به مکان نیایش سیک‌ها، در پایگاه فورت براگ در واحد جنگ روانی خدمت می‌کرده است.

بر پایه برخی تحقیقات، هم‌اکنون شماری از سربازان سابق ارتش به دخالت در طرح‌های ترور اوباما متهم هستند.

همچنین ادعا شده است که همه این افراد به طریقی به گروه‌های نژادپرست سفیدپوست مرتبط هستند و این مسأله، یک تغییر جدی در چهره اقدامات تروریستی در آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دانسته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۴۶
سلام
باید منتظر پیامدهای وحشتناکتری از سینما و فرهنگ خشن آمریکا باشیم.
زمان همه چیز را تعیین خواهد کرد درباره همه چیز از جهان و ایالت متحده آمریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
این داستان آنقدر هالیوودی و مضحک هست که حتی ارزش رسانه ای شدن ندارد!
البته اگر بر روی پیروزی اوباما در مقابل رامنی(که هدف اصلی این داستان بوده) تاثیر مثبت بگذارد، ما هم راضی هستیم!

4 بچه ی 19 و 20 و 23 و 26 ساله در یک پایگاه محدود، با چند مسلسل و با انفجار سد، می خواستند اوباما را ترور کنند؟!!!
میشه در مورد شیوه ی مسموم کردن حجم بالایی از محصولات کشاورزی توضیح بدن؟؟!

ترور و انفجار دو موضوع کاملا مستقل هستند و هیچ تروریستی همزمان برای هر دوی اونها برنامه ریزی نمیکنه..چون یک دست و دو هندوانه هست و به موفقیت نمیرسه

ار اون گذشته، هر زمان یک خبر منتشر شد و به سرعت از طرف دولت آمریکا تایید شد، بدونید دروغ بوده که تاییدش کردند!!
شیرازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
بنظرم هدفشون تحت الشعاع قرار دادن اجلاس تهران است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
اگر این اتفاق تو تهران بود این منفی زن ها مثبت زن میشدن!!!
چون امریکاس بچه هستن ایران بود میشدن ارنولد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
کودتا علیه یک نظام جمهوری فدارالی خیلی خنده دار است. در یک نظام سیاسی مانند نظام سیاسی آمریکا اگر چنین اتفاقی هم به فرض محال اتفاق بیافتد، نهایت این است که شخص اول مملکت که قدرتمندترین شخصیت سیاسی کشور است، یعنی همان رییس جمهور مجددا توسط انتخابات سراسری بر سر کار بیاید.
دستگاههای عریض وطویل امریکااینقدرضعیف نیستندکه چندتابچه بخوان کودتاکنن؟شماهم بااین تیترتون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
چرا به خبر گیر میدی به توهم این چهر تا دیونه گیر بده آقا رضا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقا رضا مگر یازده سپتامبر این دستگاه های امنیتی امریکا نبودند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
بله همین دستگاه های به ظاهر قدرتمند بودند که حادثه 11 سپتامبر اتقاق اقتاد
اینهمه موشک و ناو و هواپیماهای جنگنده و ..... پس چرا انقدر تو افغانستان عاجزند چرا هر روز تو دنیا اینقدر منفور و ذلیل شدن چرا برادر گول این به ظاهر وسایل و تجهیزات رو نخور
واقعیت چیز دیگریست
اين هم يك پروژه هاليودي ديگه براي مظلوم نمايي حاكمان كاخ سفيده باور نفرمائيد.
آخه این چه داستان احمقانه ایه که اینها سر هم کردن ؟! 4 تا بچه با 18 تا مسلسل و چنتا بمب میخواستن رئیس جمهور آمریکا رو ترور کنن ؟! بعد چرا این اخبار عامه پسند خنده دار باید تو همچین روز هایی که دشمن شماره 1 آمریکا یعنی ایران داره یک اجلاس بسیار مهم رو بگزار میکنه منتشر بشه ؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
البته 4 تا سرباز بخوان کودتا کنن خیلی خنده داره شایدم گریه دار!
ولی اوباما که فیلم هندی نیست نمیره!!! خب بابا اونم آدمه یه تیر بخوره تو سرش نفله میشه!
البته تیکه آخر خوب بود: یه ماجرای هالیوودی برای انحراف افکار عمومی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آرزو بر جوانان عیب نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
بنظر من هم این داستان جهت انحراف افکار عمومی مطرح شده
بعید هم نیست ترفند حزب دموکرات برای رای گرفتن بیشتر برای اوباما باشه.
اینها همش دروغ هست.این آمریکاییهای سیاست مدار به حساب خودشون دارن با این کارها محبوبیت اوباما را بیشتر میکنن ولی نمیدونن الان 100 سال قبل نیست که هر چه بگن مردم باور کنند.
مهندس! کودتا یه چیز دیگه اس و یه جور دیگه اس. اینا فوق فوقش فقط می خواستن اوباما رو بکشن این که معنی کودتا نمی ده که.
قبلا که سی آی ای زد و کندی رو کشت اسمشو گذاشتند کودتا مگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
دکتر جان وقتی می خوان حکومت رو عوض کنن اسمش چیه؟ درسا این دیونه ها بدحوری تو توهم بودن اما خوب اسم توهمشون کودتاست
سریال مهران مدیری رو یادتون هست.طرف خودش پول می داد که ترورش کنند برا اینکه خودش رو مهم جلوه بده
خوب که به خیر گذشت! وگر نه می گفتند کار ایران یا حزب الله لبنان یا بشار اسد است!
امریکا به لطف خدا شرش به خودش بر می گردد
شايد اينهم دروغي باشه مثل دروغ حوادث 11 سپتامر
قطعا نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری امریکا به طرح این موضوع مرتبط است. جریان محافظه کار در آمریکا سود سرشاری از انتشار این خبر به جیب می زند. به خصوص که در متن خبر تنظیمی اشاره شده که افراطیون مورد نظر در سال 2008 طرفدار جمهوری خواهان بوده اند
اینکه روزی هم امریکا نیز بهاری را مشاهده کنه و تبدیل به 51 کشور بشه دور از ذهن نیست . همین شورئی که اکنون تبدیل به فدراسیون شده و پس از فروپاشی حدود 30 کشور ازش جدا شده و مستقل شده اند هم بفکر کسی ممکنه خطور نکرده باشه /. بهر تقدیر نیاز به زمان داره . روزی که مرزی نباشه و سازمان ملل هم قوی شده باشه و اداره کشور ها همگی تحت کنترل قرار بگیره . چندان دور نیست شاید در خاتمه قرن بیست و یکم
بشنو و باور نکن
مثل بازی بچه ها میمونه
تو امریکا خل و چل کم نیست و چنین نقشه مسخره ای بعید نیست.وقتی که بیش از نصف امریکایی ها فرق ایران و عراق رو نمی دونند چه انتظاری ازشون میشه رفت
تابناك جون

يا شما معني كودتا رو نمي دونين يا امريكا رو نمي شناسين يا خواننده ها رو اسكل (نام پرنده اي است) فرض كردين!
اخه برادر من كودتا يعني حداقل نصف ژنرال هاي نظامي يك كشور دور هم جمع بشن بخوان سيستم رو تغيير بدن نه سه تا بچه برن سر كوچه اسلحه بخرن!
بعدم اصلا تو امريكا چون همه مردم مسلح هستن نميشه كودتا كرد!
درسته بچه بازیه ولی خوب شد گرفتنشون چون احتمالا" آخرش میفتاد گردن ایران شر میشد.
خیال باطل
هههه هر وقت نزدیک انتخابات آمریکاست از این ماجراهای محیرالعقول پیش میاد ، اگر ماجرای قتل کندی ۱۰۰% معلوم شد واقعییت این قضیه هم معلوم میشه، جزو اصول سیاست این‌است که سیاست اقتضا میکنه بعضی‌ وقتها از دروغ و فریب استفاده کرد حتا برای مردم خودشون
وای یعنی میشه امریکا تجزیه شه.وای چه حالی کردم
مطالب اصلا منطقي عقلايي نيست مثال ان فرديست كه يه فشنگ دزديد گفت يه پليس را مي گشم 40تا فشنگ ازش برميدارم40تا پليس را مي گشم1600تا فشنگ گيرم مي ياد وووووخلاصه اخرش گفت كدوتا مي كنم
آدم اینقدر از این غربیها حقه و فریب دیده که اگر حرف درست هم بزنن باورش سخته
مطمئنا باید منتظر خبرهایی از این دست باشیم .این کشتارهای اخیر آمریکا نشانه اند .از طرف دیگر آمریکا به عقیده بسیاری بزرگترین خطر برای اقتصاد دنیاست .باید منتظر بوجود آمدن گروه های مخفی بسیاری برای براندازی در آمریکا باشیم .شاید بسیاری از این گرو هها مورد حمایت کشورهای اروپایی باشند .اقتصاد اروپا دیگر نمی تواند بیش از این فشار افکار عمومی خود در پیروی از سیاستهای آمریکا تحمل نماید از طرف دیگر هم توان رویارویی مستقیم را ندارد .
بیشتر شبیه فیلم نامه ای برای سرپوش گذاشتن روی جنایت کشتار سیک ها است که انگار هالیوود قرار است آنرا تکمیل کند
دروغ را آنقدر ماهرانه میگویند که خودشان هم باور میکنند
یاد سریال 24 افتادم ...
تابناک کلی خندیدم.
این مثل این می مونه که چندتا درجه دار بخواهند تو پادگان قزوین شورش کنند و اونجا رو کنترل کنند و بعدش بیاند تو تهران ریس جمهور رو بکشند.
این وسط حفاظت و عقیدتی و بازرسی و رکن دوم تو اون پادگان هیچ کاره اند.
هشتاد و هفت هزار دلار برای کودتا !
سلام ! نتایجی رو که دوستان از این خبر استنباط کرده اند به دلیل زیاد بزرگ انگاشتن این خبر بوده است. در حالیکه حتی رسانه های امریکا هم پی گیری چندانی نمی کنند. علاوه بر این پیدایش چنین گروههایی و البته با چنین اهداف کلانی ! کاملا مسبوق به سابقه بوده است. ( تیموتی مک وی را به خاطر آورید). به جای پرداختن به چنین سناریوهای پیچیده ای ! کاربران محترم می توانند روی روحیات آنارشیستی و البته جوانی اینها بیشتر فکر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
رسانه های آمریکا ظاهری آزاد دارند اما در خدمت نظام سلطه هستند .
چهرتا بچه ننه خواستن با تفنگای آب پاش برن پیک نیک !
عجب فیلمی واسه تبلیغات کاندیداتورها درس کردن
برن خودشونو خر کنن
باسلام هدف برای انتخابات آینده ریاست است وهدف استوره کردن اوبا ما است.
فقط هفت هزاردلارازبودجه کودتای 28 مردادآمریکاعلیه مرحوم دکترمصدق بیشتراست.شاید نقشه آنهاهم طراحی یکی ازنوادگان شاپورریپورترباشد.البته اگر دروغ باشدکه هیچ ولی اگراین خبرحقیقت داشته باشد،همین یک شورش نظامی نخواهدبودودردیگرپایگاههاوپادگانهانیز خبرهایی خواهدبود.
هدف اين پروژه دو چيز است :
اول مظلوم نمايي كه ما مظلوميم و براي جو سازي انتخاباتي
دوم : براي به انحراف كشيدن افكار عمومي دنيا از ايران و اجلاس سران غير متعهد هست
ضمن اينكه معلومه اين ادعا خيلي پوچ هست كه اولا رسما تاييد نشده و دوما بهش بها نداده شده زياد و در چند شبكه فط به عنوان خبر گفته شده !!!!
اونایی که امریکا رفتن ومخصوصا مدتی در آنجا زندگی کردن خوب میدونن که مردم آمریکا اونقدر پوچ ومیان تهی شدن که وقتی انجام یک کار هیجان انگیز به اونها پیشنهاد بشه ، خیلی زود و راحت تحت تأثیر قرار میگیرن ! وبه اون دوستانی که بادید تعجب وتمسخر به این موضوع نگاه میکنن باید گفت : این حضرات از نسل همون کوکلوس کلان ها هستند که برای تفریح یک خانوادهء سیاه پوست رو به راحتی وبا وحشیانه ترین شکل میکشتند و به آتش میکشیدند ! وصد البته قضیه هالیوودیه ! اما نه اونجور که شما منظورتونه ! بعضیا تحت تأثیر فیلم های هالیوودی بدون توجه به عاقبت امر دست به هرجنایتی. میزنند ! خیلی تعجب نکنیین داداشیا ! .
این یک جرقه کوچیکه که اوباما ازش یک مشعل ساخته واسه خودش. جالب اینه که همین جرقه کوچیک باعث میشه که جرقه های دیگه هم به یاری خدا جرات باز کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار