بازدید 2679

پرداختن به سوژه‌های برآمده از بطن جامعه

کد خبر: ۲۶۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵ 28 August 2012
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار انتخاب سوژه‌هایی برای ساخت فیلم شد که برآمده از بطن جامعه باشد و آن را ضامن توفیق و فروش فیلم‌ها در اکران عمومی دانست.

محمد باقری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به پرفروش شدن سینماهای کشور در روزهای اخیر گفت: هنرمندان و اهالی سینما باید به دنبال سوژه‌ها و فیلمنامه‌هایی باشند که مورد نیاز مردم در این زمان و برآمده از بطن جامعه است و مخاطبان نیز علاقه‌مند به تماشای نوع نگاه هنرمند به آن مسائل هستند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی هنرمندان به دنبال آنند که آسیب‌های اجتماعی را بزرگ جلوه دهند و یا سوژه‌های نادر را دستمایه کار خود قرار می‌دهند؛ در حالی‌که پرداختن به این موضوعات، مبتلابه جامعه اسلامی و مردم ما نیست.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس، ادامه داد: شاید چنین سوژه‌هایی در واقعیت وجود داشته باشد اما تعداد آنها بسیار کم است و نباید هنرمندان با توجه بیش از حد، فضایی را در جامعه به وجود آورند که آن مساله کوچک  شبیه به بحران نمایش داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: اگر هنرمندان می‌خواهند اثر موفق و پرمخاطبی داشته باشند و فیلم آنها در اکران با مشکل مواجه نشود، باید برای ساخت سوژه‌هایی اقدام کنند که دردی از جامعه را درمان کند.

وی با بیان اینکه "قهر مخاطب با سینما می‌تواند در درازمدت به عنوان یک دغدغه فرهنگی در میان مسئولان تبدیل شود" اضافه کرد: اهالی سینما و مسئولان باید برنامه‌ای برای تولید و ساخت فیلم داشته باشند تا مردم بتوانند ایده‌ها و نظرات خود را که در جامعه مطرح است، در سینما تماشا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: اگر مردم با سینما قهر کنند و این ابزار هنری را نزدیک به خود نبینند، جامعه در دراز مدت، دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.

 وی همچنین با اشاره به ضرورت اتخاذ رویه واحد در بین مسئولان سینمایی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر حوزه سینما و اختلافاتی که میان مسئولان دستگاه‌های مختلف بر سر مساله اکران وجود داشت، بهتر است آنها در رفتار خود تجدید نظر کنند تا مردم هم بتوانند از این فرصتها بهترین استفاده را داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی