بازدید 2440

هنر؛ بهترین ابزارمعرفی مفاخر جامعه

کد خبر: ۲۶۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱ 28 August 2012
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت معرفی دقیق بزرگان انقلاب اسلامی برای جامعه و به‌خصوص نسل جوان، هنر را بهترین ابزار تحقق این هدف دانست.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ضرورت ساخت فیلم و سریال درباره بزرگان انقلاب اسلامی همچون شهیدان بهشتی ، مطهری ،رجایی و باهنر گفت: معرفی دقیق‌تر و کامل‌تر الگوهای موفقی که در برهه‌های مختلف جمهوری اسلامی درخشیده‌اند، می‌تواند برای جامعه ما و به‌خصوص نسل جوان که آینده سازان کشور هستند، نکات درس‌آموزی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در فرهنگ ما، نمونه الگوهای کامل و تامّ را باید از قرآن و اهل بیت (ع) اخذ کرد و شیوه رفتار و زندگی ایشان را سرلوحه کار قرار داد؛‌ اما توجه به جزئیات زندگی افرادی همچون شهیدان رجایی و باهنر به دلیل در دسترس بودن نکات و ظرایف زندگینامه آنان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ضروری است زندگی چنین افراد و نقاط برجسته مدیریتی، خانوادگی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آنها به وسیله ابزار هنری به جامعه عرضه شود تا در الگوگیری نسل جوان موثر باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، ادامه داد: نه فقط نسل جوان،‌ بلکه مدیران نیز نیاز دارند تا الگوهای موفق زمان خود را بشناسند و برای دستیابی به این مقصود، هنر حرف اول را می‌زند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس چنین روندی را برای جامعه و مردم مفید خواند و یادآور شد: سینما و تلویزیون با ساخت آثاری درباره بزرگان جامعه در دوره معاصر، تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌اند، ولی کافی نبوده است.

طاهری همچنین با اشاره به استقبال مخاطبان از این مجموعه‌ها گفت: مردم نشان داده‌اند ،هر زمان سریالی درباره یکی از شخصیت‌های برجسته دینی، علمی، پزشکی، دفاع مقدس، سیاسی و غیره ساخته شده، مخاطب آن می‌شوند و آمار بالای تماشاگران چنین آثاری، شاهد این مدعاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی