بازدید 2232

نشان دادن چهره‌ي واقعي ايران در اجلاس

کد خبر: ۲۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰ 28 August 2012
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با يادآوري اهميت ميزباني اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، آن را فرصت بي‌نظير و تاريخي براي ايران دانست و بيان كرد: در فرصت رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها مي‌توان براي رسيدن اصول اوليه و اهداف اصلي اين جنبش تلاش كرد.

به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني با تأكيد بر اهميت برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در ايران، آن را حاوي دستاوردهاي مهم و خوبي از جنبه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دانست.

او با بيان اين‌كه جنبش غيرمتعهدها بعد از سازمان ملل داراي بيشترين تعداد عضو در قياس با ساير مجامع جهاني است، از برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران به‌عنوان نقطه‌ي عطفي در تاريخ ايران ياد كرد و ادامه داد: كشورهاي غربي و بخصوص آمريكا مايل نيستند ايران ميزبان چنين اجلاس‌هايي باشد؛ ولي با وجود تمام اين فشارها، اكنون تهران كانون توجه‌هاي جهاني است.

لزوم بازتعريف اصول و اهداف جنبش غيرمتعهدها


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بر لزوم بازتعريف اصول و اهداف اوليه‌ي جنبش غيرمتعهدها تأكيد كرد و برگزاري نشست كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در ايران را فرصتي مناسب براي اين امر دانست.

حسيني با بيان اين‌كه جنبش غيرمتعهدها به‌جز در يك مقطع، فراز و فرودها و نوساناتي داشته است، بر لزوم عملي شدن اهداف اوليه‌ي تأسيس اين جنبش تأكيد كرد.

وي همچنين يكي از ايرادهاي بزرگ جنبش غيرمتعهدها را نداشتن دبيرخانه‌ي ثابت و دبيركل ارزيابي كرد.

بحث اصلي منافع كشور است نه دولت و يك گروه سياسي

وزير ارشاد برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را فرصتي بي‌نظير براي ايران دانست و تصريح كرد: برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها يك بحث ملي است كه در آن، منافع كشور مطرح است و بحث دولت و يك گروه سياسي نيست.

حسيني با بيان اين‌كه بيشتر تأثيرات برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها پس از برگزاري اين اجلاس مشخص مي‌شود، گفت: اميدوارم اين جنبش با مديريت ايران به جايگاه واقعي خود سوق داده شود.

وي با اشاره به اين‌كه اين دوره از اجلاس جنبش غيرمتعهدها از نظر كمي و كيفي قابل قياس با گذشته نيست، بيان كرد: بايد بيشترين بهره را از فرصت به‌دست آمده براي ايران ببريم.

فرصت مناسب ديدن و نشان دادن واقعيت‌هاي ايران

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در برنامه‌ي «دو نيم ساعت» شبكه‌ي خبر، اظهار كرد: رسانه‌هاي خارجي در مدت برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها فرصت مناسبي دارند تا اخبار واقعي ايران را نشان دهند.

حسيني با بيان اين‌كه متأسفانه رسانه‌هاي غربي افكار عمومي را جهت‌دهي مي‌كنند، حضور نمايندگان رسانه‌هاي مختلف جهان در ايران را طي برگزاري اين اجلاس فرصتي مناسب براي نشان دادن چهره‌ي واقعي ايران دانست.

وي از تلاش‌هاي صداوسيما و مديران كل رسانه‌هاي داخلي و خارجي براي پوشش اخبار اجلاس توسط خبرنگاران خبر داد و گفت: تا اين لحظه 170 خبرنگار مقيم ايران، 70 خبرنگار آزاد و 140 خبرنگار از كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها براي پوشش اخبار در اين مراسم حضور خواهند داشت.

حسيني با بيان اين‌كه رسانه‌هاي غربي براي كم‌اهميت جلوه دادن اجلاس جنبش غيرمتعهدها تلاش كردند، افزود: با وجود تلاش‌ رسانه‌هاي غربي، آن‌ها مجبور شدند به موفقيت ايران در برگزاري اجلاس در اين سطح اعتراف كنند.

تقويت همكاري‌هاي فرهنگي در مدت برگزاري اجلاس

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه فقط با رويكرد سياسي و اقتصادي نمي‌توان به اهداف جنبش غيرمتعهدها رسيد، بر لزوم توجه به رويكردهاي فرهنگي بين كشورهاي عضو اين جنبش تأكيد كرد.

حسيني با اشاره به پيشنهادهاي مطرح‌شده براي تعامل فرهنگي هرچه بيشتر با كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، اظهار كرد: برگزاري نشست‌هايي بين وزراي فرهنگ كشورهاي عضو براي بررسي ظرفيت همكاري‌هاي فرهنگي و رسانه‌يي از جمله پيشنهادات مطرح‌شده است.

او همچنين از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در طول برگزاري اجلاس براي اعضاي شركت‌كننده خبر داد و گفت: اين اجلاس فرصت خوبي براي نشان دادن فرهنگ ايراني در زمينه‌هايي مانند آداب، سنت‌ها، موسيقي، هنرهاي تجسمي و سينماست كه در آينده، نتايج خوبي را براي ايران خواهد داشت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تأكيد بر اين‌كه از تعامل فرهنگي با جهان ضرر نخواهيم كرد، برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها را فرصتي مناسب براي بستن قراردادهاي مختلف و رونق مواردي مانند گردشگري در ايران دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست