بازدید 14332
۸
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

اجلاس عدم تعهد در مرکز توجه مطبوعات جهان

برنامه نخست‌وزیر هند برای دیدار با مقامات ارشد ایران در هنگام حضور در تهران، برگزاری نشستی سه‌جانبه میان ایران، افغانستان و هند در حاشیه اجلاس تهران، امکان بازدید سران غیرمتعهد از تأسیسات هسته‌ای ایران، پذیرش دعوت ایران از سوی نخست وزیر دولت فلسطین و حضور یکی از شاهزادگان سعودی در اجلاس عدم تعهد، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۶۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 26 August 2012
برنامه نخست‌وزیر هند برای دیدار با مقامات ارشد ایران در هنگام حضور در تهران، برگزاری نشستی سه‌جانبه میان ایران، افغانستان و هند در حاشیه اجلاس تهران، امکان بازدید سران غیرمتعهد از تأسیسات هسته‌ای ایران، پذیرش دعوت ایران از سوی نخست وزیر دولت فلسطین و حضور یکی از شاهزادگان سعودی در اجلاس عدم تعهد، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که نشست جنبش عدم تعهد از امروز رسما با برگزاری نشست کار‌شناسان آغاز می‌شود، بخش عمده اخبار مربوط به ایران در رسانه‌های جهان، به همین موضوع اختصاص دارد. در این میان، هر یک از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بسته به ملیت خود و نیز حوزه علاقه خود و مخاطبانش، روی جنبه‌های خاصی از این موضوع تمرکز کرده‌اند.


روزنامه «نیشن» پاکستان از برنامه نخست‌وزیر هند برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد خبر داده است. این روزنامه، خبر مذکور را به نقل از یکی از مقامات دولتی هند نوشته و همچنین اشاره کرده که قرار است در حاشیه این اجلاس، دیدار سه‌جانبه‌ای میان هند، افغانستان و ایران نیز شکل بگیرد که مباحثات آن بر آینده منطقه متمرکز خواهد بود. به نوشته نیشن، این دیدار به پیشنهاد ایران برگزار می‌شود و در سطح وزیران خارجه و معاونین وزارت خارجه خواهد بود.


روزنامه «تایمز هند» جزییات بیشتری از دستور کار این نشست سه جانبه را منتشر کرده و نوشته: قرار است در این گفت‌و‌گوها، درباره نوسازی و استفاده از بندر چابهار مباحثی مطرح شود. به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود در این دیدار، طرف‌های گفت‌و‌گو، گزارشی را که از سوی «انجمن بنادر هند» تهیه شده، مطالعه و ارزیابی کنند. تایمز هند همچنین اشاره می‌کند که ایران می‌خواهد در مرحله نخست، ظرفیت بندر چابهار را از سه میلیون تن به شش میلیون تن افزایش داده و در فاز دوم نیز آن را به ده میلیون تن ارتقا دهد. موارد دیگری از جمله ارتباطات ریلی تشکیل منطقه آزاد تجاری نیز در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت.


خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان با اشاره به سخنان روز گذشته رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشته، ایران به مقامات کشورهای عدم تعهد اجازه خواهد داد تا در طول برگزاری اجلاس در تهران، از تأسیسات هسته‌ای این کشور بازدید کنند. ترند اشاره می‌کند که این کار به منظور اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌گیرد. این خبرگزاری همچنین بر پایه بخش‌های دیگری از سخنان مهمان‌پرست نوشته، مقامات عدم تعهد، بسته به علاقه خود از مراکز صنعتی و علمی نیز بازدید خواهند کرد.


سایت خبری اسرائیلی «آروتز شوا»، موضوع دعوت ایران از اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطین و پذیرش این درخواست از سوی وی را مورد توجه قرار داده است. این سایت اشاره کرده که روز گذشته، دولت منتخب فلسطینی در غزه حضور اسماعیل هنیه در نشست سران عدم تعهد در تهران را تأیید کرده است. با این حال، آروتز شوا مدعی است که اقدام ایران در دعوت از هنیه، موجب خشم مقامات تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس شده است و در این راستا به اظهارات «سلام فیاض»، از مقامات این تشکیلات اشاره می‌کند که از هنیه خواسته بود در اجلاس تهران شرکت نکند.


در پایان، «پاکستان آبزرور» از شرکت یکی از شاهزادگان سعودی در اجلاس عدم تعهد خبر داده است و به نقل از منابع دولتی عربستان سعودی نوشته است: شاهزاده «عبدالعزیز بن عبدالله»، پسر پادشاه این کشور در اجلاس حضور پیدا خواهد کرد. این شاهزاده سعودی که سمت معاون نخست وزیر این کشور را نیز بر عهده دارد، شخصاً از سوی ملک عبدالله به این تهران فرستاده خواهد شد و به عنوان نماینده ویژه وی در اجلاس حاضر خواهد بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸
سلام
ایران باید به بهترین شکل از این اجلاس استفاده کنه،بازدید از تشکیلات هسته ای ایران برای کشورها هم ایده ی جالبیه امیدوارم کشورها پی ببرند که انرژی هسته ای ایران صددرصدصلح آمیزه
سلام
ایران با کشورهای همسایه ومخصوصا مسلمان وحتی کشورهای غیر مسلمان دشمنی ندارد انها در توهم هستند چون دوستان ناباب دارند
شیعه وسنی با هم برادرند .آنها نباید گول توطئه آنها را بخورند
این بهترین فرصت هست که توانمندی های صنایع مختلف و دانش های مختلف به دست آمده در دهه های اخیر در ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم و به آنها نشان دهیم که بدون وابستگی به استکبار جهانی هم می توان به قله های افتخار رسید. ضمنا می توان به روابط بین مسلمانان که در حقیقت امت واحده هستند بیشتر اهمیت داد و آن را بهبود بخشید. امیدوارم که نتایج بسیار خوب و بیشتر از آنچه متصوریم عاید مملکت اسلامی مان و کل مسلمانان جهان شود.
ایرانیها اصولا مهمان نوازان خوبی هستند و این به قوم خاصی در ایران تعلق نداره بنابراین این فرصت خوبیه که فرهنگ اصیل نوع دوستی مردمان کشورمان را به اقصا نقاط جهان با وجود تبلیقات منفی رسانه علیه خودمون، نشون بدیم
به نظرم فلسفه تاسيس گروه کشورهاي ضو"نم" بر مي گردد به دهه 60 و70 ميلادي زماني که جهان به صورت دو قطبي کامل بود، حال که موازنات سياسي و حتي منطقه اي دنيا چندين ساله که بر هم خورده ماهيت وجودي اين جنبش عدم تعهد در کدام قالب مي گنجد.؟؟به نظر مي رسد که اکثر کشورهايي که به ظاهر ژست عدم تعهدي دارند، پاش که مي افته از همه متعهدين ، متعهد ترند به سمت و سوي خاص.
استفاده از ظرفیت های اجلاس عدم تعهد کفه ترازوی موازنه قدرت در جهان را به نفع کشورهای عضو و مردم آن کشورها تغییر خواهد داد. این ثقل موازنه سبب رشد و بالندگی کشورها و پیشرفت در تمامی زمینه ها خواهد بود.
راز شکست کفر و استکبار عدم توجه به محصولات و فرهنگ منحط آنها است بلکه مهمتر خود باوری کشورهای عضو و همکاری و تعامل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای موجود در بین آنها است.
یا حق
فقط تغییرات براساس مقضیات امروز وایند دردستور کار قرار دهند وتصویب کنند
استقبال این کشورها نشان داد که ایران هنوز در دنیای سیاست نفوذ دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست