بازدید 23653

ابتکار ایرانی برای حل مشکلی فلسطینی در اجلاس عدم تعهد

مقام‌های دعوت کننده ایرانی برای دعوت از رهبران فلسطینی جهت شرکت آنان در شانزهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، ابتکار جالبی کرده‌اند تا نمایندگان بیشترین مردم فلسطین بتوانند در اجلاس عدم تعهد شرکت کنند؛ بنابراین، اکنون فلسطینی‌ها هستند که باید مبتنی بر این ابتکار، منافع خود را تشخیص دهند.
کد خبر: ۲۶۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱ 25 August 2012
مقام‌های دعوت کننده ایرانی برای دعوت از رهبران فلسطینی جهت شرکت آنان در شانزهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، ابتکار جالبی کرده‌اند تا نمایندگان بیشترین مردم فلسطین بتوانند در اجلاس عدم تعهد شرکت کنند.

به گزارش «تابناک»، در بیشتر نشست‌های بین‌المللی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به عنوان نماینده مردم فلسطین شرکت می‌کند، در حالی که در بخشی دیگر از سرزمین فلسطین، نخست وزیری به نام اسماعیل هنیه حضور دارد که برگزیده مردم است و عملا اوست که مردم ناحیه غزه را نمایندگی می‌کند؛ این موضوع، باعث شده است که همواره بین مردم فلسطین در این باره مشاجراتی باشد.

بر پایه این گزارش، اگر ایران هم به عنوان میزبان کشور‌های جنبش عدم تعهد، اسماعیل هنیه را به ایران دعوت می‌کرد، از سوی محافل عربی ـ غربی به طرفداری از جنبش حماس که نزدیک به هنیه است، محکوم می‌شد و در واکنش به این موضوع، ممکن بود مشاجراتی پدید آید و ایران متهم شود که نماینده رسمی فلسطینی‌ها را دعوت نکرده است و از میزبانی نامناسب ایرانی‌ها سخن می‌گفتند.

از سوی دیگر، اگر ایران تنها محمود عباس را دعوت می‌کرد و اسماعیل هنیه را دعوت نمی‌کرد، در میان افکار عمومی فلسطینیان به این متهم می‌شد که نماینده برگزیده مردم را به اجلاس دعوت نکرده است و همین باعث کدورت‌هایی می‌شد.

اما ایران در ابتکاری جالب، نخست محمود عباس را به شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد دعوت کرد و سپس از اسماعیل هنیه نیز خواست که او هم به عنوان نماینده برگزیده مردم فلسطین در ایران باشد.

بنابراین و بدین وسیله ایران هم وظیفه میزبانی خود را به درستی انجام داد و هم توانست بنا بر چهارچوب‌های بین المللی رفتار کند و همچنین به نماینده منتخب فلسطینی بی‌اعتنا نباشد. حال این خود فلسطینی‌ها هستند که باید بر پایه منافعشان تصمیم بگیرند، چرا که ایران شرایط را برای آنان به خوبی فراهم کرده است؛ توپ دیگر در زمین آنان است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست