بازدید 1622

گزارش صالحی درباره اجلاس عدم تعهد به نمایندگان

کد خبر: ۲۶۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹ 25 August 2012
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از حضور وزیر امور خارجه در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی خبر داد وگفت: این جلسه با هدف بررسی وضعیت آخرین برنامه‌ها و اقدامات برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران تشکیل شد.

به گزارش خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز ۴ شهریور ماه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تقسیم کار نظارتی بین اعضای کمیسیون نخستین دستور کار امروز بود، افزود: بعد از بررسی‌های لازم بنا شد کمیته روابط خارجی بر فعالیت‌های دیپلماسی، گفتگوهای دو جانبه، بهره‌برداری دیپلماتیک اجلاس، کمیته امنیتی بر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات امنیتی اجلاس و کمیته دفاعی نیز بر بخش های سخت افزاری انتظامات و امنیت برگزاری اجلاس نظارت داشته باشند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر امور خارجه نیز میهمان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بود، ادامه داد: در این جلسه موضوعاتی از قبیل آخرین اخبار اعلام آمادگی سطوح هیأت‌های شرکت کننده در اجلاس، برنامه‌های جمهوری اسلامی درباره با بهره‌برداری اقتصادی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها، برنامه اجلاس درباره بحران سوریه، فلسطین، بیداری اسلامی، موضع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر و تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

وی تاکید کرد: طبق اعلام وزیر امور خارجه هر ۱۲۰ کشور عضو جنبش در کنار ۱۵ مجمع و سازمان بین‌المللی دعوت شده، در اجلاس تهران شرکت خواهند کرد. به علاوه در حدود ۵۱ کشور نیز در عالی‌ترین سطوح (رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، معاون رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس) حضور خواهند یافت. دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس جمهور مصر و فرزند پادشاه عربستان به عنوان نماینده ویژه پادشاه از دیگر میهمانان اجلاس تهران خواهند بود.

نقوی با بیان اینکه برنامه‌های بازدید مدعوین در جمهوری اسلامی ایران از جمله مباحث مهم دیگر جلسه امروز بود، تصریح کرد: صالحی در این ارتباط گفت که بازدید از مراکز هسته‌ای، مراکز صنعتی، زیارتی، فرهنگی و علمی با انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است، بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور نیز از جمله موارد بازدیدی مدعوین است.

وی، تاکید کرد: در این جلسه صالحی گزارشی نیز از سفر رئیس‌جمهور به جلسه کنفرانس اسلامی در ریاض و محتوای گفتگوها و فضای حاکم بر گفتگوها و نشست به کمیسیون ارائه کرد.

نقوی افزود: درجلسه امروز، کمیسیون امنیت اعلام کرد که با توجه به حضور فعال نمایندگان پارلمانی در هیأت های شرکت کننده در اجلاس، انتظار این است که در روند برگزاری اجلاس از ظرفیت‌های مجلس استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در جلسه امروز بنا شد تا بازدیدهای لازم نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرایی برگزاری اجلاس به طور مستمر در دستور کار قرار گیرد./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار