بازدید 108525
معاون نخست‌وزیر سوریه در خبری غیرمترقبه اعلام کرد

بشار اسد آماده است که از قدرت کناره‌گیری کند

قدری جمیل، معاون نخست‌وزیر سوریه، ساعاتی پیش در مسکو و در خبری غیرمترقبه اعلام کرد که بشار اسد آماده کناره‌گیری از قدرت است.
کد خبر: ۲۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۱ 22 August 2012
معاون نخست وزیر سوریه در مسکو اعلام کرد که بشار اسد آماده است، از قدرت کناره‌گیری کند .

به گزارش «تابناک»، جمیل قدری معاون نخست وزیر سوریه،  پس از مذاکره با مقامات روسیه اعلام کرد که بشار اسد می‌تواند به عنوان بخشی از فرایندهای صلح از قدرت کناره‌گیری کند.


بر پایه این گزارش، این سخنان غیر مترقبه معاون نخست وزیر سوریه در روزی اعلام می‌شود که باراک اوباما، این کشور را به مداخله نظامی در صورت جابجایی سلاح‌های شیمیایی تهدید کرد؛ تهدیدی که بلافاصله با واکنش روسیه و چنین روبه‌رو شد و آنان در واکنش گفتند، اجازه نمی‌دهند آمریکا بار دیگر منشور ملل متحد را نقض کند.

این مقام سوری اعلام کرده است که اگر مخالفان شرط گفت‌وگو را استعفای اسد می‌دانند، هیچ گاه گفت‌وگویی شکل نخواهد گرفت؛ اما اگر در جریان گفت‌وگو، چنین مسأله‌ای هم مطرح شد، ما حاضریم درباره آن مذاکره کنیم.

تحلیلگران بر این باورند که معاون نخست وزیر سوریه به مسکو فرستاده شده است تا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با حضور همه کاندیداها و از جمله بشار اسد مذاکره کند. این در حالی است که مخالفان خواهان ایجاد دولتی انتقالی بدون وجود سران دولت کنونی سوریه هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۳۲
انتشار یافته: ۴۲
ان شاء الله این اتفاق بیفتد . امیر المومنین می فرمایند انسان ها به سه چیز ازمایش می شوند 1- پول 2- زن 3- قدرت و مقام
و در ادامه می فرمایند از همه سختر قدر و مقام است . امیدوارم نفس اقای بشار اسد اجازه بدهد ایشان عاقبت بخیر شوند. در این میان یک عده زیادی مردم بیگناه از بین رفتند . وای که در این جهان سوم جان انسان چقدر بی ارزش است. وای که کشور های مسلمان چطور به جان هم افتاده اند. وای که همه می گویند ما درست می گوئیم و حق با ماست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
بهتر است پس از پاکسازی کشور از تروریست ها و برقراری امنیت کنار برود.
الان اگه کنار بره خدا میدونه چه بلایی سر سوریه میاد چون گروه های مخالف اکثرا افراطی هستند و چیزی از دموکراسی نمیدونند و فقط می خوان خودشون حاکم باشن که باعث بروز جنگ داخلی و از همه بدتر باعث دخالت بیگانگان میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
برادر عزیز امتحان سختتر این است که شما بخاطر مردم بخواهی کنار بروی ولی بدانی اگر کنار بروی امریکا و اسرائیل کشورت را در دست می گیرند و همین مردم روزگار سختتری را پیش رو خواهند داشت ضمن اینکه کشورهای دیگر خط مقاومت هم آسیب جدی خواهند دید! کجای کاری عزیز. بره کنار که اسرائیل کشور انقلابی سوریه را در دست بگیره.
نه.نه.اسد نباید تسلیم بشه و کشورش رو تحویل یه مشت سلفی بده.اسد بمون و مقاومت کن .نباید کمرت خم بشه.اگه بری یعنی تسلیم ترکیه و اردوغان شدی.بمون و با غیرت دفاع کن.داغ سوریه رو تو دل آمریکا و ترکیه بذار.اسد نرو
بهترین استراتژِی برای زمان خریدن و آروم کردن جو............
بنازم روسیه رو...
آخه چرا حالا به فکر بهترین راه افتادی بشار؟ آخه چرا؟ باید حمام خون راه می افتاد؟ مخالفان که از همون اول همین رو می خواستن ولی حالا ممکنه دیگه اونو نخوان و دیوانه وار بجنگن و خونریزی کنن. خدا کنه که قبول کنن و مردم سوریه از شر این مصیبت راحت بشن.
وای! بحرین چی؟ پادشاه عربستان چی؟ پادشاه اردن پ چی؟
تا قبل از اینکه کشته های دو طرف به 100 هزار تا نرسیده باید با هم گفتگو کنن.
از این هم نگذریم که رفتن اسد، جمهوری اسلامی ایران رو تو شرایط به شدت آسیب پدیری قرار می ده.
چند سوال وجود داره؟ ۱.‏ کردستانی که امروز در سوریه بو وجود امده و خودمختار خوانده میشه قراره به حیاط خودش ادامه بده۲.‏ چرا بشار در این زمان این خبر رو اعلام کرد ایا بشار به دنبال یک حمله گسترده نظامی در حلب هستش ‏۲.‏ بشار به دنبال چه هدفی در بیان این حرکته ایا قراره در یک پروسه انتخابات شرکت کنه و مثل اون چیزی که در روسیه اتفاق افتاد رو قراره اجرا کنه با گذاشتن دوربین درشعب اخذ رای به دنبال هدفی قانونی با استفاده از ارائ مردمه اگه قراره دوباره انتخاب بشه و یا حتی قبول نشه چه کسی قراره کاندید انتخاباتی بشه قراره یک سلفی تندرو به مرخله دوم بره کسی که شریعت با دید وهابی رو قراره دنبال کنه و همین شخص که حرف از کشتار علوی ها و مسیحی میزنه و حتی همسایه هارو تهدید به کشتن میکنه قرار رقیب بشار در مرحله دوم بشه و همین شخص حرف از تعقیب و اعدام بشار میزنه یک رقیب معرفی بشه برنامه سوریه برای سرپا نگه داشتن کردستان سوریه بعد از دوران بحران چه خواهد بود ایا قراره با حربه گفتن حرفی من باب دادن سلاح شیمیای سوریه به دنبال زهر چشم گرفتن از ترکیه هستش تا پ ک ک با ازادی بیشتری راه به طرف یک پارچگی کردستان بزرگ ببرن که قسمت عمده اون در ترکیه است و سوال بعدی که به ذهن میاد اینه که کسانی که امروز در کردستان سوریه به عنوان نیروی امنیتی حرف از خودمختاری میزنن واقعا این افراد نیروی مردمی هستن که قرارو فقط برای یک زمان کوتاه به نبرد بپردازن پس در اصل سوریه وارد یک مرحله بسیار خطرناک برای خاورمیانه شده این پروسه نیاز به دو تکه ارزشمند داره یکی فعال کردن مخالفینی در اردن هست و حرکت بعدی طنش ز لبنان هست که بهتره انجام بشه و یک حرف ایجاد یک منطقه خود مختار منتهی الیهه سوریه با ترکیه در کنار مدیترانه است برای نزدیکی به مناطق گردشبی ترکیه است و بسیار سوال بی جواب برای حال...‏!‏
امیدوارم منافع ایران وایرانی خدشه دار نگردد و این امر باعث تقویت اسراییل نشود
خدا کنه که هرچه هست به سود رژیم خونخوار صیهونیستی نباشه.
من به اصل ماجرا شك دارم اما چون احتمال دارد خبر صحيح باشد راه معقولي است. اگر در يك انتخابات آزاد اسد راي بياورد به هيچ كس ارتباطي ندارد كه مخالفتي كند. چه مخالفان او در داخل و چه كشورهاي ديگر. و اگر هم راي نياورد هم از خونريزي شديد جلوگيري ميشود و هم از تجزيه احتمالي سوريه. انتخابات هم احتمالا با حضور ناظران بين المللي است كه بعدا حرف و حديثي نباشد . در هر حال انشاا... به سمتي حركت كنند كه ريختن خون بيگناهان متوقف شود.به اميد صلح در سراسر عالم.
متاسفانه تا كنون تعداد كثيري از انسانها كشته شده اند كه هيچ دخالتي در سياست نداشته و مايل به ادامه حيات خويش بوده اند . مخصوصا كودكان
حتما باید این همه آدم کشته می شد
سر نكوني دولت سوريه زررش براي دولت ايران جه از نظر سياسي جه از نظر اقتصادي خيلي بيشتر از سر نكوني جند دولت اخير كشورهاي عربيست ايران راضي است دولت بشار اسد سرنكون نشود دولتهاي كه سرنكون شده بركردن به سر جاي خودشان.
اسد باید در قدرت بمونه ،
سوریه ناامن میشه و این خواسته مخالفانه...
الان که ارتش داره پیروزی بدست میاره ، اونا هم اسلحه گرفتن دستشون... دیگه چه صحبتی میمونه؟!
سوریه هیچ خبری نیست این حرفا همش توهم هست.
معادلات در سوریه بدجوری گره خورده و قطعا دودش در چشم ترکیه خواهد رفت چون اگر بشار اسد نرود که مسلما با ترکیه رابطه حسنه ای برقرار نمیکند و اگر هم برود و گروه های مسلح پیروز باشند خطر القاعده برای ترکیه جدی خواهد شد
فکر کنم دو ساعت دیگه خودت این خبر را تکذیب کنی
تغيير اسد يعني فروپاشي كامل سوريه، مقاومت و ايران. با تمام قوا بايد مانع اين امر شد.
عجيب ولي واقعي
حالا چرا رفته با روسیه مذاکره کرده مگه اونا باید اجازه بدن که کی بره یا کی بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
فعلا" سوریه دست روسیه است و آمریکا هم میخواد از دستش در بیاره
اسد تا کنون بارها از استعفا و کناره‌گیری برای خریدن زمان استفاده کرده و هرگز تن به خواست‌های انقلابیون سوریه نخواهد داد. این یک مکر و فریب بیش نیست.
به نظر من در صورت کنار رفتن بشار اسد وقت آن است که علوی های سوریه و شیعیان لبنان به عراق مهاجرت کنند و در مناطق شمالی عراق ساکن شوند بشار اسد تا تدارک چنین مهاجرتی نباید کنار برود. با نبود بشار علویان حامی خود را از دست می دهند و حزب الله عقبه اش را . سنی های افراطی و سلفی های تکفیری مانند اکثریت شیعه ایران و عراق در مقابل اقلیت سعه صدر ندارند (سعه صدر این نیست که آنها را در منسب های عالی منصوب کنند بلکه این است که جان و مال و ناموسشان را حداقل مورد تعرض قرار ندهند) پس بهتر است صهیونیست ها را با دشمنان بهتر از دوستشان تنها بگزاریم تا اگر روزی نیل را از دست دادیم حداقل فرات را حفظ کنیم .
آقای اسد حق کناره گیری را ندارد، بلکه این مردم هستند که باید تعیین کنند بماند یا برود و در این شرایط هم کناره گیری به صلاح کشورشان نیست.
یاد انتخابات صدام افتادم که با صد در صد آرا دوباره رئیس جمهور دائمی عراق شد
اصلا راهش همینه بشار اسد هم تو انتخابات باشه اونوقت انتخابات تحت نظارت بین المللی که ایران هم جزء ناظرین باشه برگزار بشه اونوقت نتیجه هر چی بود مورد احترام همه باشه.
آسوده بخوابید!!! شهر در امن و امان است!!!
حكومت سفياني در حال شكلگيري است
خدا به داد شيعيان برسد
اگر بشار اسد چنين كاري كند آدم بسيار ضعيفي است زيرا مخالفان بشار اسد اصلا سوري نيستند و من بشار بجاي آن بشار باشم همه را از دم تيغ مي گذرانم
اميد كه هرچه زودتر خونريزي و برادر كشي در اين كشور مسلمان خاتمه يابد
اسد بخاطر چند تا تروریست مسلح میخواد کناره گیری کنه؟؟؟؟
این جانب به سوریه سفر کرده ام. به نظر م رسید اداره ی کشوری مثل سوریه به شکلی که قبل از اعتراضات صورت می گرفت نسبت به خیلی از کشورهای دیگر منطقه بهتر است و این نکته ای است که خیلی از سوری ها هم به آن توجه داشتند. فکر می کنم برخورد بسیار تند دولت سوریه در مقابل معترضین باعث شد این تفکر در مردم سوریه کم تر شده و در میان طرفداران اسد تزلزل و ریزش به وجود آید و بهانه ای برای دخالت دیگر کشورها در سوریه گردید. این است که حالا از کناره گیری اسد علی رغم همه ی سابقه ی نسبتا خوب او صحبت می شود و کشورهای دیگری که وضع شان خیلی خراب تر از حکومت اسد است مدعیان آزادی و انسانیت شده اند!
این روس های بی شرف آخرش هم بشار رو فروختند! ما رو خواهند فروخت آقایان مسئول منتهی به قیمتی بالاتر!!!
من نمي دانم جابجايي " سلاح های شیمیایی " " نقض منشور ملل متحد " حساب مي آيد كه روسيه با آن مخالف است ؟ واقعا اين روسيه ديگر براي خودنمايي و اينكه بگويد من هم هستم و سهم منو كنار بگذاريد چه حرفهايي ميزند كه در آن اصلا بويي از حقوق بشر نيست ! جابجايي سلاح شيميايي يعني احتمال استفاده از آن بر عليه بشريت .
بهترین کار و عاقلانه ترین این است که بعد از آرام سازی اوضاع بشار اسد با برگزاری یک انتخابات آزاد از مردم خود نظر خواهی کند که آیا مایل اند وی بر مسند قدرت باقی بماند یا خیر .با این حرکت وجه سوریه و حاکمان آن در نظر تمام ملت ها و دولت ها بالا می رود و به برخی از همسایگان بدخواه هم به صورت محکم گفته می شود که سوریه کشوری بزرگ و مستقل است و احتیاجی ندارد از بیرون برای آنها تصمیم گرفته شود .انشالله همه ملتهای مسلمان همیشه در آرامش و موفق باشند .
اگر توافق شد اسد كناره گيري كند قدرت را به شوراي رياست جمهوري بدهند تا بعدآ انتخابات رياست جمهوري بر گزار شود .
خدا كمك كنه همه چي ختم بخير بشه.هدف اصلي ايرانه.اين خائن هاي وهابي و جاهلان سوري اگر بيدار بشن و ذر طرح آمريكا شركت نكن اصلا اين مشكلات پيش نميومد
اسد نباید کنار بره . اگه مخالفینش مردم سوریه بودند که اشکالی نداشت . مزدورای سعودی دارند مطابق خواسته های اسرائیل عمل میکنند.
اگر اسد کنار رفت نوبت بعدی کشور ماست که وارد جنگ شود در حال حاضر خط مقدم جنگ ما با امریگاه سوریه است سوره اگر شکست خورد و اسد کنار رفت بدانید که هر کس به سر کار بیاید امریکایی است و اسد حالا دارد مثل جنگ خودمان با جهان مبارزه میکند نه با مردم کشور خودش شکست اسد شکست مقومت شکست اولیه ایران است بدانید بعداز شکست اسد نوبت مقاومت استو بعد از مقاومت 100 درصد نوبت کشورمان ایران است که بحرانی بسیار یزرگ در آن ایجاد کنند و آن زمان نزدیک به آخر زمان است نشانه های آخر زمان را ببینید پس اسد مقاوم باش که پیروزی با توست انشاالله پیروزی با حق است اگر به ظاهر شکست بخوری
به عضويت روسيه در سازمان تجارت تجهاني نظري داشته باشيد تا از اصل معامله پنهاني روسها با آمريكايي ها و خنجر زدن از پشت به اسد براي گرفتن اين امتياز كه سالها به دنبال آن بودند با خبر شويد.
در برابر حرف زور آمریکا نباید کوتاه اومد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی