بازدید 3888
اقتصاد جهان در یک نگاه:

احنمال جدایی فنلاند از منطقه یورو

فنلاند آماده می‌شود تا از یورو خارج شود. «اریک تومیوجا»، وزیر خارجه این کشو و عضو حزب سوسیال دمکرات، یکی از شش حزب بزرگی که دولت ائتلافی این کشور را تشکیل داده‌اند، گفته است: باید بدون تعارف با احتمال خروج از یورو برخورد کنیم. البته این سخنان از سوی سخنگوی دولت این کشور مورد اعتراض قرار گرفته و به عنوان یک باور شخصی و نه سیاست دولت فنلاند خطاب شده است.
کد خبر: ۲۶۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۵ 19 August 2012
رسانه‌های چینی امروز نوشتند که بانک مرکزی این کشور، احتمالا پیش از کاهش میزان ذخایر قانونی، اقدام به کاهش نرخ بهره بانکی خواهد کرد. بیشتر گزارش‌های اقتصادی امروز در رسانه‌های این کشور، پیرامون سخنان چند روز پیش نخست وزیر چین بود که گفته بود، پایین بودن نرخ تورم، امکان اقدام به سیاست‌های انبساطی را فراهم می‌کند.

به گزارش «تابناک» قرار است، در ایالات متحده، خزانه‌داری این کشور روند جریان فروش اوراق ترهینی فاینانس و فردیت را تسریع کند و از سویی اصلاحاتی در شرایط این طرح برای پرداخت وام پدید آورد.

در این باره، وال استریت ژورنال گزارش داده که خزانه‌داری در صدد است تا بار دیگر طرح چهار ساله پشتیبانی مالی خود را در راستای بازگرداندن اعتماد به سرمایه‌گذاران اصلاح و نوسازی کند.

در اروپا، آنجلا مرکل، صدراعظم این کشور گفته است که از طرح گسترش حقوق و اختیارات قانونی برای مداخله در معاهدات و پیمان‌های مالی دفاع می‌کند.

وی اشاره کرده است که وعده دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا برای حمایت کامل و تمام از نجات منطقه یورو، چیزی است که رهبران اروپایی مدت زمان بسیاری است که آن را همواره بازگو می‌کنند و این شرط جدید بانک مرکزی اروپا، یعنی اختیارات تام برای مداخله در پیمان‌های مالی، حرکتی مثبت در راستای حمایت از یوروست.

از سویی، فنلاند آماده می‌شود تا از یورو خارج شود. «اریک تومیوجا»، وزیر خارجه این کشور و عضو حزب سوسیال دمکرات، یکی از شش حزب بزرگی است که دولت ائتلافی این کشور را تشکیل داده‌اند.

وی گفته است: باید بدون تعارف با احتمال خروج از یورو برخورد کنیم. البته این سخنان از سوی سخنگوی دولت این کشور مورد اعتراض قرار گرفته و به عنوان یک باور شخصی و نه سیاست دولت فنلاند خطاب شده است.

بازار انرژی امروز دستخوش نوسانات بسیاری بود اما تا اندازه بسیاری از سخنان چندی پیش یکی از مقامات آگاه مبنی بر احتمال آزادسازی ذخایر استراتژیک برای مهار افزایش بهای نفت، متأثر بود. البته شایعاتی مبنی بر اینکه کاخ سفید منتظر بررسی این امر است که آیا پس از سوم سپتامبر بهای نفت کاهش می‌یابد یا خیر و همچنین احتمالات برای همراهی نکردن برخی از شرکای آمریکا، موجب نوسانات امروز در بازار انرژی بود.

از سویی، گزارش‌ها حاکی از آن است که اوپک در صدد است این ماه و در پی تعمیرات در پالایشگاه‌های آمریکای شمالی و اروپا تولید نفت خود را معادل ۱ درصد کاهش دهد.

همچنین در اخبار حوزه انرژی، شایعاتی است، مبنی بر اینکه یکی از مقامات آمریکایی که نامی از وی برده نشده است، گفته که ایالات متحده و هم‌پیمانانش در حال بررسی بد‌ترین سناریو در قبال سوریه هستند که عبارت است از احتمال پیاده‌سازی بیش از شصت هزار نیروی پیاده نظام برای صیانت از سایت‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی