بازدید 3198

ضعیف ترین رشد اقتصادی در آمریکا پس از جنگ دوم

تازه ترین بررسی آسوشیتدپرس نشان می دهد روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از بحران مالی 2009 میلادی ضعیف ترین روند پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود .
کد خبر: ۲۶۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶ 16 August 2012

از جنگ جهانی دوم تاکنون آمریکا با ده بحران و رکود اقتصادی روبرو شده است که آخرین آن مربوط به سه سال پیش است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، بررسی های آماری نشان می دهد رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از پایان بحران مالی 2009 میلادی ضعیف‌ترین رشد و رونق اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود .

بر این اساس ، پس از پایان بحران مالی و رکود اقتصادی در آمریکا در سال 2009 میلادی نرخ بیکاری این کشور بالاتر از 8 درصد بوده که این مساله پس از جنگ جهانی دوم و از سال 1948 میلادی بی سابقه است .

بر این اساس ، رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تا کنون تا این حد ضعیف و بی رمق نبوده است . هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا نیز با رشد مناسبی روبرو نیست . رشد دستمزد و حقوق در اقتصاد آمریکا نیز طی سال‌های اخیر کمتر از نرخ تورم افزایش داشته است . با ورشکستگی موسسه لمن برادرز آمریکا در سپتامبر 2008 میلادی قیمت مسکن در این کشور بیش از 30 درصد کاهش یافت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تا زمانی که رشد و رونق با ثبات و پایدار به بخش مسکن آمریکا بازنگردد ، رشد و رونق اقتصادی این کشور نیز به شرایط عادی و طبیعی نخواهد رسید . بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا داشته است.

آسوشیتد پرس در این گزارش به بررسی شرایط نه دوره رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم پرداخته است . رشد اقتصادی آمریکا از سه ماه دوم 2009 میلادی تا کنون کمتر از 6.8 درصد افزایش داشته است که این پایین ترین میزان در سه سال پس از پایان بحران مالی و رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود .

در هشت مورد دیگر بحران مالی و رکود اقتصادی میانگین رشد اقتصادی آمریکا در سه سال پس از پایان بحران اقتصادی به بیش از 15.5 درصد رسیده است. در حالی که سرمایه گذاری در بخش مسکن آمریکا پس از پایان بحران های مالی قبلی به طور میانگین در سه سال نخست پس از بحران مالی بیش از 34 درصد رشد داشته است. این رقم از سال 2009 تا کنون کمتر از 8 درصد رشد یافته است .

در حالی که هزینه های بخش دولتی آمریکا در بحران های اقتصادی قبلی به طور میانگین 12.5 درصد در سال رشد داشته است، این رقم در سه سال پس از پایان بحران اقتصادی 2009 میلادی کمتر از 4.5 درصد در سال رشد داشته است .

از سه ماه دوم 2009 میلادی تا کنون بیش از 642 هزار فرصت شغلی کاهش پیدا کرده است، این برای نخستین بار پس از پایان بحران اقتصادی در آمریکا است که فرصتهای شغلی بخش دولتی با کاهش روبرو شده است . پس از پایان بحران مالی و اقتصادی 1973 میلادی دولت آمریکا بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است . در حالی که هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا در بحران های مالی و اقتصادی قبلی به طور میانگین 14 درصد رشد داشته است این رقم پس از پایان بحران مالی 2009 به طور میانگین تنها 6.5 درصد رشد داشته است .

نرخ پس انداز در اقتصاد آمریکا از 1.1 درصد در سال 2005 میلادی به بیش از 4.4 درصد در ژوئن 2009 رسیده است . در زمان رکود اقتصادی و بحران مالی آمریکا بیش از 8.8 میلیون فرصت شغلی از بین رفته است . اقتصاد آمریکا پس از پایان بحران مالی 2009 تنها 4 میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است . در رکود اقتصادی 1981 میلادی بیش از 2.8 میلیون فرصت شغلی از دست رفت ولی در سه سال پس از پایان این بحران بیش از 9.8 میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار