بازدید 20264
کیوسک بین المللی «تابناک»

آمریکا، مانع کمک رسانی بین المللی به زلزله زدگان ایران

تأثیر تحریم های یکجانبه آمریکا بر کمک رسانی به زلزله زدگان ایران، تأثیر منفی تهدیدات علیه ایران بر ارزش پول رژیم صهیونیستی، درخواست یک اسرائیلی از ایران برای حمله به این رژیم، تأکید آمریکا بر ادامه مسیر دیپلماتیک با ایران و اعتراض شدید روسیه به تحریم های مالی آمریکا علیه ایران، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰ 14 August 2012
به گزارش «تابناک»، با گذشت بیش از دو روز از وقوع زلزله هولناک در مناطق شمال غربی کشورمان، اخبار مربوط به این رویداد، هنوز هم بخش مهمی از مطالب مربوط به ایران مطبوعات جهان را از آن خود می‌کند.

در همین رابطه، امروز روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی به این مسأله پرداخته که درباره شیوه اعطای کمک‌های خارجی به قربانیان این حادثه، نوعی ابهام و سردرگمی پدید آمده است.

به نوشته این روزنامه، تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه بخش مالی ایران وضع کرده، فرستادن کمک‌های مالی خارجی را با دشواری روبه‌رو ساخته است. در همین رابطه، شورای ایرانیان آمریکا اعلام کرده، با توجه به شدت و گستره تحریم‌ها، نگرانی‌هایی جدی درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه وجود دارد.

به نظر می‌رسد، این واقعه بیش از هر چیز دروغ بودن ادعاهای مقامات غربی در این باره را که تحریم‌ها به مردم عادی ایران صدمه نمی‌زند، ثابت کرده است.

اما فارغ از این موضوع، موجی که در مخالفت با اظهارات مقامات اسرائیلی درباره حمله به ایران به راه افتاده بود، همچنان ادامه دارد و حتی ابعاد گسترده‌تری نیز به خود گرفته است.
روزنامه «هاآرتص»، امروز در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است: «شِکِل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) نخستین قربانی جنگ میان ایران و این رژیم به شمار می‌رود.

بر پایه این مطلب، نگرانی‌های موجود از اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران، موجب افت ارزش پول این رژیم شده است؛ افزون بر این، هاآرتص مطلبی را به نقل از مؤسسه مدیریت ریسک قیمت‌ها در این رژیم منتشر کرده که بر پایه آن، نگرانی‌ها درباره مسأله ایران، سرمایه‌گذاری خارجی در سرزمین‌های اشغالی را کاهش داده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز مطلب جالبی را در این زمینه منتشر کرده و از ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی «فیس بوک» از سوی یک شهروند تل آویو در حمایت از حمله ایران به این رژیم خبر داده است!

به نوشته این روزنامه، فرد مذکور که عنوان صفحه خود را دعوت از ایران برای بمباران کردن اسرائیل گذاشته، این کار را در اعتراض به تورم شدید و به ویژه افزایش بیش از اندازه بهای اجاره خانه انجام داده است. وی در صفحه خود با اشاره به این موضوع نوشته است، از آنجا که اعتراضات اجتماعی نتوانسته کاهش بهای مسکن را به دنبال داشته باشد، تنها بمباران شدن خانه‌هاست که می‌توان چنین نتیجه‌ای را برای اسرائیلی‌ها به همراه بیاورد.

در این میان، ایالات متحده همچنان با جدیت تأکید دارد که راه برای حل دیپلماتیک مسأله هسته‌ای ایران باز است و همه تلاش‌ها در این رابطه، باید از روش مسالمت‌آمیز دنبال شود.
روزنامه «پیپل دیلی» چین امروز به نقل از «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید نوشته که به باور دولت آمریکا، هنوز «زمان و فضا» برای کارکرد دیپلماسی درباره ایران باقی است. البته وی در عین حال بر ادامه سیاست دو جهتی آمریکا (دیپلماسی در کنار ادامه فشار‌ها) نیز تأکید کرده است.

در پایان، یکی از دیگر اخباری که در ساعات گذشته، بازتاب گسترده‌ای در سطح مطبوعات جهان داشته، اعتراض شدید روسیه به تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا علیه بخش مالی ایران است.

«آسوشیتد پرس» گزارش داده که وزارت خارجه روسیه روز گذشته ضمن انتقاد شدید از تحریم‌ها، آن را نوعی «اخاذی آشکار» دانسته و هشدار داده که در صورت تحت تأثیر قرار گرفته شرکت‌های روسی، روابط مسکو و واشنگتن آسیب خواهد دید. در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، همچنین آمده که این کشور با تلاش‌های آمریکا برای اشاعه قوانین خود به سطح دنیا و تحریم‌های یکجانبه این کشور مخالف است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی