بازدید 2852

دلالان میوه همچنان می تازند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعتقاد به اینکه دولت برای واردات برنامه از پیش تعیین شده‌ای ندارد، گفت: عده‌ای واسطه و دلال به عنوان تاجر با مجوز و یا بدون مجوز مازاد نیاز کشور را وارد می‌کنند و کمتر از قیمت محصول کشاورزان داخل در بازار به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۲۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶ 12 August 2012

سیدهادی حسینی با انتقاد از واردات بی‌رویه میوه به کشور افزود: به طور قطع بخشی از واردات با مجوز و دستور دولت صورت می‌گیرد، از سوی دیگر کنترل مبادی ورودی کالاها نیز بر عهده دولت است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: بنابراین کنترل و مسئولیت هر دو مورد بر عهده دولت است؛ اما واردات از مبادی غیرقانونی نه تنها به اقتصاد کشاورزان آسیب می‌رساند بلکه درآمدهای ناشی از واردات در گمرکات کشور را نیز تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه میوه مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: در صورت کمبود و نیاز، می‌توان تنها مقدار مورد نیاز را وارد کرد و نه بیشتر از آن؛ اما متاسفانه این اعداد و ارقام در کشور ما هیچ‌گاه درست نبوده و واردات بیش از نیاز کشور صورت گرفته است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس تاکید کرد: تا زمانی که واردات بی‌رویه کالا در کشور مدیریت نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم محصولاتی مانند پرتقال به یکی از کالاهای استراتژیک کشور تبدیل شود.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دولت برای واردات برنامه از پیش تعیین شده‌ای ندارد و عده‌ای واسطه به عنوان تاجر با مجوز و یا بدون مجوز مازاد نیاز کشور را وارد می‌کنند و کمتر از قیمت محصول کشاورزان داخل در بازار به فروش می‌رسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی