بازدید 13215
وزیر اموراجتماعی سعودی:

عربستان فقط 600 فقیر دارد!

کد خبر: ۲۶۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴ 12 August 2012
ادعای وزیر امور اجتماعی سعودی در خصوص وجود فقط 600 فقیر در عربستان، به موضوعی برای طنزپردازان این کشور در شبکه های اجتماعی اینترنتی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالیکه شهروندان عربستانی ادعای عجیب وزیر اموراجتماعی سعودی در خصوص وجود فقط 600 فقیر در عربستان را دستمایه طنز پردازی های خود در شبکه های اجتماعی اینترنتی قرار داده اند،  فعالان عربستانی اظهارات این وزیر را ناشی از نادانی و یا دروغ گویی او عنوان کردند.

یکی از شهروندان به نام "دکتر محمد العریفی" در واکنش به این موضوع نوشت: اظهارات وزیر بیانگر 2 احتمال است؛ یا اینکه مطبوعات به او دروغ می گویند و یا اینکه او به ما دروغ می گوید؛ درحالیکه کشور سرشار از فقرا است.

دکتر "عبدالعزیز یعرب" نیز تأکید کرد: اگر یک دیوانه چنین حرفی را می زد، توجیه می کردیم که او دیوانه است !! ولی هنگامی که بالاترین مقام برای مبارزه با فقر این حرف را می زند، چه کاری باید انجام دهیم؟!.

"عیسی آل مرزوق" فعال حقوقی عربستانی هم گفت:  "باید این وزیر را روی یک الاغ بست، و او را به مناطق فقیر نشین برد، تا بفهمد چند فقیر در کشور وجود دارد؛ و تا حدی او را با کفش بزنند که توبه کند".

این اظهارات وزیر امور اجتماعی سعودی در حالی مطرح شده که بر اساس آمار غیر رسمی منتشر شده از سوی مؤسسات خیریه، در این کشور نفت خیز بیش از 5 میلیون نفر فقیر هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی