بازدید 4402

ويژگي منافقان از نگاه آیت‌الله مکارم‌شیرازی

کد خبر: ۲۶۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶ 11 August 2012
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به مشکلاتی که منافقان برای اسلام ایجاد کردند، این گروه را خطرناک‌ترین دشمنان اسلام معرفی کرد.

به گزارش ایسنا اين مرجع تقليد در بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در جمع اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به آيات 18 سوره مبارکه احزاب اظهار كرد: این آیه نیز مانند آیات قبل اشاره به وضعیت منافقان و گروه‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: خطرناک‌ترین دشمنان اسلام منافقان هستند که در میان مومنان حضور دارند ولی شناخته نمی‌شوند و ظاهری با ایمان اما باطنی بی‌ایمان دارند.

این مفسر قرآن اهل ایثار نبودن، اهل مبارزه نبودن، عدم آرامش باطن و دستپاچه بودن و ادعای سهم خواهی به هنگام پیروزی مسلمانان را چهار نشانه بارز ذکر شده برای منافقین در سوره احزاب دانست.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم برای آن‌ها مجازات قایل است و اگر کار خیری هم داشته باشند به واسطه این منافق‌گری کار خیر آن‌ها از بین می‌رود.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌كه «بعضی از گناهان، ثواب و حسنات انسان را از بین می‌برد» گفت: حسد و غیبت اعمال خیر را از نامه اعمال انسان دور می‌سازد و مانند آتشی كه هیزم را می‌سوزاند و خاكستر می‌كند، اعمال و حسنات انسان را از بین می‌برد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: همچنین اگر کسی همه عمر خود را کار نیک انجام دهد، ولی عاقبت به شر شود و بی ایمان از دنیا برود تمامی اعمالش از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به در پیش بودن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در این شب توبه کنید و از خداوند بخواهید که عاقبت به خیر شوید و اگر گناهی هم در نامه عملتان بخشیده نشده است، به احترام شهید این ماه امیرالمومنین علی (ع) بخشیده شود.

آيت‌الله‌ مكارم شيرازی اظهار كرد: در ميان اصحاب پيامبر(ص) طلحه و زبير از كسانی بودند كه مايه دلگرمی رسول خدا(ص) بودند، علی(ع) گفت همان شمشيری است كه غم و غصه را از چهره پيامبر پاك می‌كرد، ولی در جمل شمشير به روی جانشين پيامبر كشيدند و 17 هزار مسلمان را به كشتن دادند.

وی با اشاره به این‌که «برخی كارها سبب می‌شود گناهان از نامه اعمال شسته شوند» خاطرنشان کرد: در آيه 195 سوره آل عمران خداوند فرموده: كسانی كه در راه خدا هجرت كنند، از خانه‌هايشان تبعيد شده و در راه من اذيت شوند، مبارزه با دشمن كرده يا شهيد شوند تمام گناهانشان را به وسيله اين عمل نيك حذف خواهیم کرد.

آیت‌الله مكارم شیرازی ادامه داد: كارهایی همچون جهاد با دشمنان خدا، شهادت، توبه واقعی و زیارات امامان معصوم بخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) گناهان انسان را نیز پاك می‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی