بازدید 18641

جزئیات فرار نخست وزیر بركنار شده سوریه

کد خبر: ۲۶۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳ 07 August 2012
روزنامه لبنانی 'البناء' روز سه شنبه با اشاره به فرار 'ریاض حجاب' نخست وزیر بركنار شده سوریه از سوی بشار اسد به جزئیات جالبی در خصوص ارتباطات خارجی وی با كشورهای بیگانه از جمله فرانسه منتشر كرد و نوشت: حجاب 15 میلیون دلار از قطر برای خیانت به سوریه دریافت كرده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، از چند روز پیش سران سوریه متوجه ارتباط های خارجی مشكوك حجاب با كشورهای خارجی شدند ولی رییس جمهوری در اوایل سعی داشت، این مسئله را با صبر و حوصله و بدون جنجال حل كند ولی در عین حال برای تعیین جانشین وی در حال تلاش بود.

به نوشته این روزنامه، حجاب جاسوس فرانسه در سوریه و 'عصام علقه' پدر همسرش نیز كارشناس دفتر فرانسه بود ولی در دهه های هفتاد میلادی با بازگشت به سوریه همچنان به عنوان جاسوس فرانسه در داخل و خارج سوریه باقی ماند.

البناء تأكید كرد: مسئولان سوریه كه تنها چند روز پیش به این معلومات دست یافته بودند، توانستند تدابیر امنیتی جدیدی برای حجاب اعمال كنند و قرار شد كه او را دستگیر كنند و یا اینكه مانند عبدالحلیم خدام اجازه فرار و ترك خاك سوریه را به وی بدهند.

روزنامه لبنانی تأكید كرد : مسئولان سوریه به خاطر دست نیافتن به چنین اطلاعاتی قبل از تصدی پست حجاب، مورد سرزنش قرار گرفته اند.

البناء نوشت: حجاب اكنون در اردن مورد استقبال 'عبد الله دوم' شاه اردن قرار گرفته و در قصر 'امیرفیصل' برادر شاه زندگی می كند ولی سازمان اطلاعات نظامی اردن از وزیر اطلاع رسانی این كشور خواسته تا با صدور بیانیه ای اعلام كند كه حجاب هرگز وارد خاك اردن نشده و این امر به دنبال ایجاد هماهنگی میان سازمان اطلاعات جاسوسی اردن و قطر صورت گرفته است؛ تا آنكه اقدامات لازم برای انتقال حجاب به قطر و اقامت وی صورت گیرد.

این روزنامه با اشاره به شكست تلاش ها برای اقامت وی در اردن ادامه داد: با توجه به پیشنهادهای وسوسه برانگیز عربستان به اردن در مورد نگه داشتن حجاب ولی اردن دریافته كه تاب تحمل پیامدهای این مسئله را ندارد؛ به ویژه این كشور همچنان از پیامد و عواقب نگهداری خلبان فراری سوریه كه در ماه های گذشته با هواپیمای نظامی پناهنده به این كشور شد، رنج می برد.

روزنامه لبنانی تأكید كرد: حجاب با دریافت 15 میلیون دلار از قطر، كشور خود را فروخت و با برداشت هفت میلیون دلار از این مقدار، بقیه را میان هشت برادر خود تقسیم كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی