بازدید 15970

شرط مدرك آزمون دكتري لغو شد

کد خبر: ۲۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲ 07 August 2012
مدیرکل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي از حذف شرط الزام "مرتبط بودن رشته کارشناسي ارشد" برای ورود به مقطع دكتري در گروه‌های علوم پایه و مهندسی خبرداد و گفت: اين تصمیم از امسال اجرایی می‌شود.

دكتر سعید قدیمی در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: تاکنون داوطلبان آزمون‌های دكتري فقط می‌توانستد در رشته‌های مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد خود شرکت کنند که از امسال این شرط برای رشته‌های مهندسی و علوم پایه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی، اظهار كرد: بر اين اساس از امسال همه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای می‌توانند در آزمون دكتري گروه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربال گری‌های آزمون مربوطه، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته‌ها وجود نخواهد داشت.

مدير كل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي تاكيد كرد: قید مرتبط بودن رشته‌های کارشناسی ارشد براي ورود به مقطع دكتري همچنان برای گروه‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی وجود دارد و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته‌ها الزاما باید در آزمون دكتري رشته‌هایی که مرتبط است، شرکت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم