بازدید 2133

مرغهاي برزيلي و ترك رسيدند

معاون گمرك از ورود 32 كانتينر گوشت مرغ به كشور در پنجشنبه هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰ 30 July 2012

محمدرضا نادري با اشاره به اين‌كه اين محموله از كشورهاي تركيه و برزيل وارد ايران شده است، گفت: بنا به درخواست وزير صنعت، معدن و تجارت اين محموله بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي وارد كشور شد و ما يك هفته كاري مهلت داديم تا بعدا حقوق و عوارض گمركي اين محموله وارداتي پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به اين‌كه كل كار ترخيص اين محموله كمتر از يك ساعت انجام شد، افزود: گمرك‌هاي داخلي هم‌اكنون براي واردات كالاهاي توليدي و اقلام اساسي به صورت شبانه‌روزي در حال فعاليت بوده و كار ترخيص كالا را با سرعت انجام مي‌دهند.

نادري درباره اين‌كه گفته مي‌شود به دليل مشكلات به وجود آمده در اختصاص ارز مرجع به برخي صنايع براي واردات مواد اوليه، حجم انباشت كالا در گمرك زياد شده است، افزود: تا جايي كه ما اطلاع داريم اين مشكل مربوط به واردكنندگاني مي‌شود كه قبل از واردات اقدام به ثبت سفارش نكرده‌اند و در حال حاضر كه كالاي خود را وارد كرده‌اند، قصد ثبت سفارش دارند كه اين موضوع به گمرك مربوط نمي‌شود.

وي افزود: به منظور سرعت گرفتن كار ترخيص كالا و انجام امور گمركي در گمرك شهيد رجايي، مدير، مدير فني و ارزياب جداگانه براي اين گمرك وجود دارد تا كارها تقسيم و به سرعت انجام شود.

به گفته معاون گمرگ سرعت انجام امور گمركي در بخشهاي توليدي و اقلام اساسي بيشتر از بخشهاي تجاري است.

به گزارش ايسنا، واردات 32 كانتينر گوشت مرغ به كشور در حالي انجام مي‌شود كه اختلافها بر سر قيمت تمام شده مرغ همچنان ادامه دارد. در حالي كه مرغ‌داران اعلام مي‌كنند قيمت تمام شده مرغ هم‌اكنون به بيش از 7000 تومان رسيده است، اما مقامات دولتي عنوان مي‌كنند كه قيمت تمام شده مرغ حداكثر 5000 تومان است.

به گفته مديرعامل شركت پشتيباني امور دام، قيمت نهاده‌هاي دامي كه اصلي‌ترين فاكتور در توليد مرغ است، نسبت به سال گذشته افزايش چنداني نداشته و فقط افزايش قيمت 200 تا 300 توماني در قيمت كنجاله سويا رخ داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست