بازدید 16765
المپیك لندن؛ الهه احمدی بهترین کارنامه

عملكرد ورزشكاران ایران در روز اول المپیك

ورزشکاران ایران در روز نخست بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در پنج رشته به میدان رفتند که در این میان، «الهه احمدی» بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشت. این برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور است که یک بانوی ایرانی به رتبه ششم المپیک دست پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۶۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷ 29 July 2012
سی‌امین دوره بازی‌های المپیك از صبح روز شنبه در لندن آغاز شد كه در جریان آن 9 ورزشكار ایرانی رقابت کردند.
 
به گزارش «تابناک»، الهه احمدی، مه لقا جام بزرگ، محسن شادی، امیر زرگری، علیرضا حقی، مهدی سهرابی، ندا شهسواری، ابراهیم برخورداری و سولماز عباسی، نفراتی بودند که در رشته‌های گوناگون رقابت کردند. همچنین نوشاد عالمیان نیز آخرین نماینده ایران در روز نخست بود که در ساعات پایانی همین روز به مصاف حریف خود رفت.
 
بنا بر این گزارش، «الهه احمدی» بهترین عملکرد را در بین ورزشکاران ایران در روز نخست از خود بر جای گذاشت و در تفنگ بادی ۱۰ متر به عنوان ششم رسید؛ این برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور است که یک بانوی ایرانی به رتبه ششم المپیک دست پیدا می‌کند.
 
این ملی پوش ایران در دور مقدماتی با کسب ۳۹۷ امتیاز موفق شد در بین هشت نفر بر‌تر رقابت‌ها قرار بگیرد و به مرحله فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.
 
احمدی در مرحله پایانی با ۴۹۹.‌۱ امتیاز در جایگاه ششم المپیک ایستاد. در این بخش «وای سیلنگ» از چین با ۵۰۲.‌۹ امتیاز به مدال طلا رسید، «بوگاکا سیلویا» از لهستان با ۵۰۲.‌۲ امتیاز نقره گرفت و «وای‌دان» دیگر نماینده چین به مدال برنز بسنده کرد.
 
در همین بخش، «مه لقا جام بزرگ» دیگر نماینده ایران با امتیاز ۳۹۱ در رده چهل و سوم قرار گرفت و نتوانست به مراحل پایانی راه یابد.

«محسن شادی»، قهرمان جوانان جهان در روئینگ یک نفره با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه در بین شش نفر گروه نخست در جایگاه آخر قرار گرفت و در مجموع نیز در میان سی نفر در رده ۲۸ ایستاد. وی صبح یکشنبه در جدول بازنده‌ها با نمایندگان نیجریه، تایوان، لیتوانی و زیمبابوه رقابت می‌کند تا شانس خود را برای حضور در یک چهارم نهایی آزمایش کند.
 
شهسواری حذف شد

ندا شهسواری در نخستین دیدار خود در رقابت‌های المپیک لندن مقابل حریف خود تن به شکست داد؛ پینگ‌پنگ باز ایران در رقابت‌های المپیک لندن در نخستین دیدار خود به مصاف اوشونایک از نیجریه رفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه چهار بر سه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شهسواری ست‌های اول، چهارم و ششم را به سود خود به پایان برد؛ اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم بازی را واگذار کرد تا کار به ست پنجم کشیده شود. شهسواری در پایان، ست هفتم را با نتیجهٔ یازده بر سه واگذار کرد، تا با نتیجهٔ چهار بر سه (سیزده بر یازده، یازده بر هشت، یازده بر هشت، یازده بر نه، یازده بر چهار، یازده بر پنج و یازده بر سه) از دور رقابت‌ها کنار برود.
گفتنی است، حریف شهسواری نفر ۲۹۲ جهان و پنجم آفریقا بود.

«ابراهیم برخورداری»، تنها المپیکی تیراندازی ایران در بخش مردان با کسب مقام ۳۳ به کار خود در تپانچه بادی ۱۰ متر پایان داد.
 
 «سولماز عباسی» در روئینگ تک‌نفره سنگین ‌وزن بانوان با حریفانی از لیتوانی، آرژانتین، برزیل، نیوزیلند و ایرلند به رقابت پرداخت و با زمان ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه در جایگاه آخر ایستاد.
وی در مجموع در بین ۲۵نفر در رده ۲۴قرار گرفت.
 
او صبح یکشنبه در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم تلاش می‌کند.
 
یک نفر مصدوم، یک نفر ناکام! دوچرخه‌سوار ایران یک نفر مانده به آخر!

دوچرخه سوار کشورمان در رقابت‌های جاده المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان صد و سیزدهم رسید.
 
مسابقات دوچرخه سواری المپیک ۲۰۱۲ لندن در ماده استقامت جاده با حضور ۱۴۴ رکابزن در قالب ۶۲ تیم، از ظهر امروز به مسافت ۲۵۰ کیلومتر، در حالی آغاز شد که امیر زرگری، رکابزن ملی پوش کشورمان پس از پشت سر گذاشتن 90 کیلومتر به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه قوزک پا راهی بیمارستان شد.

علیرضا حقی نیز به زمین برخورد کرد اما با برطرف شدن مشکلش به کار ادامه داد. البته حقی هم پس از طی مسیر ۱۶۳ کیلویم‌تر از دور رقابت خارج شد.

مهدی سهرابی دیگر نماینده ایران با ثبت زمان ۶ ساعت و ۷ دقیقه و ۴۳ صدم ثانیه در بین ۱۱۴ نفری که به خط پایان رسیدند، به مقام 113 رسید.

رکابزنان کشورهای قزاقستان، کلمبیا و نروژ اول تا سوم شدند.
 
همچنین از ساعت ۲۲: ۳۰ شنبه شب به وقت تهران، «نوشاد عالمیان» در دور مقدماتی پینگ پنگ انفرادی مردان به مصاف نماینده استرالیا رفت.
 
ملی پوش پینگ پنگ کشورمان در این مسابقه، «هان ژوستین» را با اقتدار و با حساب چهار بر صفر مغلوب کرد.
 
عالمیان از آغاز این مسابقه، برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست در چهار گیم پیاپی و با نتایج یازد بر پنج، یازده بر هفت، یازده بر هفت و سیزده بر یازده این استرالیایی چینی‌الاصل را شکست دهد.
 
پینگ پنگ باز کشورمان در ادامه این رقابت‌ها، عصر فردا باید با حریف قدری به نام «تانگ پنگ» از هنگ کنگ مسابقه بدهد؛ «تانگ پنگ» در رتبه بندی جهانی در رده ۳۸ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱
گفتم خوشبین نباشین قبل از شروع رقابت ها!
دیدین تعبیر شد!
واقع بین باشیم رده زید ۱۰۰ بدست بیاریم معجزه رخ داده
خسته نباشن !
واقعاً با این نتایج ضعیف، بایدم آقای علی آبادی به جای جایگاه ویژه، اون وسط رژه برن!!!!
لطفا از اعزام افرادی که رده های آخر را کسب می کنند جلوگیری شود (این امر قابل قبل از مسابقات قابل پیش بینی است) دقت کنید ورزشکار ما در بین 30 نفر 28 ام شده! المپیک محل نتیجه گیری است نه تجربه!
همرو که اخر شدیم!!!!!
بازم نوشاد عالمیان,همیشه سرافرازمون میکنه
واقعا خسته نباشند
تا اینجا که هیچ
در دوره های قبل که وزیر ورزش نداشتیم بهتر بود
واقعا باید به این بچه ها صد افرین گفت واقعا کسب رتبه ی نایب قهرمانی کار سختیه (از آخر البته)، من که بلد نیستم شما چطور!!!!؟؟؟؟
شركت نميكردن سنگين تر بود. اين است اقتدار ايراني؟
مبارک باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار