بازدید 5339
این كار را برای پدرم انجام دادم

حرفهای كارگردان مراسم افتتاحیه المپیك

کد خبر: ۲۶۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲ 28 July 2012
'دنی بویل' كارگردان مراسم افتتاحیه بازی های المپیك 2012 لندن گفت: عشقی كه نسبت به پدرم دارم،موجب شد این كار را انجام دهم.

به گزارش گاردین، دنی بویل كارگردان فیلم 'میلیونر زاغه نشین' هم بود و برای ساخت این فیلم موفق به كسب جایزه اسكار شده است.

این كارگردان صاحب نام ساعاتی پس از نمایشی كه 27 میلیون پوند هزینه در بر داشت و ساختش حدود سه سال به طول انجامیده بود، گفت: پدرم روز 27 ژوییه (روز افتتاحیه المپیك لندن) به دنیا آمده است و به همین دلیل دعوت 'سباستین كو' رییس كمیته برگزاری بازی ها را برای كارگردانی مراسم افتتاحیه پذیرفتم.

وی افزود: پدرم عاشق المپیك بود. البته دلایل بسیاری برای اینكه این كار را بپذیرم دخیل بودند. ولی من این كار را برای پدرم انجام دادم كه دیوانه المپیك بود. او تا دیر وقت بیدار می نشست و بازی های المپیك را در هر جایی كه برگزار می شد، تماشا می كرد.

دنی بویل اظهار داشت: متأسفانه او 18 ماه پیش درگذشت و نتوانست بازی های این دوره را ببیند.

وی در مورد داستان مراسم افتتاحیه كه وضعیت انگلیس را از دوران كشاورزی تا انقلاب صنعتی و عصر دیجیتال و رسانه های اجتماعی نشان داد، تأكید كرد: تلاش كردیم جایگاه جدید بریتانیا را در دنیا پیدا كنیم. صد سال پیش ما همه چیز بودیم اما اكنون خیلی چیزها تغییر كرده است.

او سیاسی بودن برخی قسمت های نمایش مراسم افتتاحیه مثل راهپیمایی، كارگران معدن، طرفداران حق رأی و جشن NHS را رد كرد و گفت: گروهی از ما تصمیم گرفتند این صحنه ها وجود داشته باشد ولی كاملا مطابق با ارزش هایی است كه به درستی آن اعتقاد داریم. با وجود این امیدوارم مورد پسند همه واقع شده باشد و كسی را آزار نداده باشد.

دنی بویل همچنین خاطر نشان كرده است كه برای سه صحنه اصلی نمایش از سه عامل انقلاب صنعتی، NHS و دنیای سرآمیز ادبیات كودكان الهام گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست