بازدید 7067

ديدار با رهبري به روايت قاري نوجوان مشهدي

کد خبر: ۲۵۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴ 23 July 2012
خراسان نوشت:

اولين روز ماه مبارک رمضان؛ حسينيه امام خميني(ه)؛ تهران. در اولين ساعت هاي ماهي که «بهار قرآن» خوانده مي شود، جمعي از قاريان بين المللي کشورمان و تعدادي از قاريان برجسته چند کشور اسلامي ميهمان محفل ديدار با رهبر انقلاب بودند. برنامه اين بود که ابتدا قاريان، صوت دل نشين کلام وحي را در جلسه طنين انداز کنند. در همان اوايل برنامه هم نوبت به يک قاري نوجوان از ديار علي بن موسي الرضا(ع) رسيد.

«رامين برادران» که حالا پانزدهمين تابستان عمرش را پشت سر مي گذارد در جايگاه قرار گرفت و تلاوت را از آيه ۱۶ سوره مبارک (ق) شروع کرد. بعد از پايان تلاوت، قاري نوجوان مشهدي نزد رهبر انقلاب رفت و تصوير لبخندهاي آقا و دست محبتي که بر سر اين نوجوان کشيدند در قاب تاريخ ثبت شد. حالا ۲روز پس از اين ماجرا «رامين برادران» در گفت وگو با خراسان رضوي روايت مشروح تري از اين جلسه ديدار را نقل مي کند: «حدود يک ماه قبل شوراي عالي فعاليت هاي قرآني کشور اعلام کرد که قاريان نوجوان علاقه مند به حضور در محفل ديدار با رهبر انقلاب در ابتداي ماه مبارک رمضان مي توانند ثبت نام کنند. از مشهد ۶نفر ثبت نام کرديم که از اين بين من براي تلاوت در اين جلسه انتخاب شدم.»

آقا تشويقم کردند

اين نوجوان قاري مشهدي بعد هم به حضورش در جلسه ديدار و تلاوت کلام ا... مجيد در حضور رهبر انقلاب اشاره مي کند و از گفت وگويش با رهبري پس از تلاوت مي گويد: «در گفت وگويي که بعد از تلاوت با رهبري داشتم ايشان من را تشويق کردند و پرسيدند که استادم کيست. من هم گفتم که شاگرد استاد «سيد مجتبي سادات فاطمي» هستم. بعد آقا گفتند که ايشان را مي شناسند و باز هم من را تشويق کردند.

خيلي خوشحالم که...

حضور يک نوجوان در ميان برترين قاريان کشور؛ در ادامه از برادران مي خواهم که احساسش را از اين حضور و حال و هواي محفل توصيف کند: «با توجه به اين که براي اولين بار در چنين محفلي حضور پيدا مي کردم، در ابتدا خيلي استرس داشتم؛ اما بعد که کمي از تلاوتم گذشت استرسم هم رفع شد.در مجموع مي توانم بگويم که از حضور در اين جلسه و ديدار رهبري خيلي خوشحال شدم.»از او درباره آياتي که تلاوت کرد مي پرسم و دليلش براي انتخاب اين آيات: «آياتي که تلاوت کردم از آياتي بود که استاد مصطفي اسماعيل به صورت خيلي فني و قوي قرائت کرده اند. انتخاب اين آيات هم پيشنهاد استادم بود.»

توصيه هاي قاري نوجوان

«برادران» از ۹ سالگي فعاليت هاي قرآني را با حضور در کلاس هاي استاد سادات فاطمي در مسجد کرامت آغاز کرده و حالا حدود ۲ سال است که به صورت حرفه اي فراگيري تلاوت کلام وحي را دنبال مي کند.

حر ف هاي او در بخش ديگري از گفت وگويمان توصيه هايي است خطاب به نوجوانان علاقه مند به فعاليت هاي قرآني:«هر انساني که بخواهد در يک عرصه پيشرفت کند، بايد از افراد ديگري که در آن عرصه توانمندي دارند، کمک بگيرد. به عبارت بهتر مي توان گفت هر انساني براي پيشرفت نياز به يک استاد دارد. در زمينه فراگيري قرآن کريم هم به همين صورت است. اگر يک نوجوان علاقه دارد در فعاليت هاي قرآني به ويژه قرائت پيشرفت کند در وهله اول بايد از يک استاد کمک و مشورت بگيرد. مرحله بعد از آن هم تلاش همراه با پشتکار و اعتقاد قلبي است.»او خطاب به علاقه مندان به فراگيري قرائت کلام وحي اين را هم مي  گويد که براي يادگيري قرائت پيش از خواندن، بايد به تلاوت استادان بزرگ ايراني و مصري گوش سپرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی