بازدید 38808
دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد!

سقوط ورزش به سرعت ادامه دارد!

پس از تعلیق قایقرانی و تیراندازی، به سلامتی دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد! اندک مدیران متخصص و ورزشی هم هر روز از سمت خود برکنار می‌شوند تا موی دماغ مدیران بی‌تجربه نشوند! آقایان همه فهمیدند که این کاره نیستید، شما را به خدا لطف کنید با یک استعفای دست جمعی، کار را به دست کاردان بسپارید؛ مالکان اصلی ورزش؛ عبدالله موحد، همایون بهزادی و هزاران پیشکسوتی هستند که تشنه خدمت به ورزشند، ولی افسوس؟
کد خبر: ۲۵۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳ 20 July 2012
 فدراسیون جهانی (اتحادیه بین‌المللی) دوچرخه‌سواری در پی تغییرات انجام شده در فدراسیون ایران و پس از چند نامه‌نگاری، با فرستادن نامه‌ای جدید از اجرای حکم تعلیق ایران خبر داد.

به گزارش «تابناک»، فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام کرد که دوچرخه‌سواری ایران تعلیق شده و این حکم تعلیق اجرا خواهد شد. این یکی از پیامدهای تغییرات ناگهانی وزارت ورزش در فدراسیون‌های ورزشی است که رشته‌های تیراندازی با کمان و قایقرانی هم درگیر آن هستند.

بنا بر این گزارش، در نامه‌ای که فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری برای فدراسیون ایران فرستاده، نوشته شده: «بدین وسیله اعلام می‌کنیم نامه ارسال شده از طرف NOC به تاریخ ۹ ژولای و همچنین نامه دبیر کل جدید فدراسیون شما دریافت گردید. پس از بررسی نامه‌های شما، متأسفیم به اطلاع برسانیم که توضیحات شما شرایط مطرح شده در نامه ما به تاریخ ۵ ژولای ۲۰۱۲ را برآورده نمی‌کنند. با در نظر گرفتن شرایط، ما موظف هستیم تصمیم هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری درتاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ که حکم تعلیق فدراسیون شما از امروز را اعلام کرده است، به اجرا در آوریم».
 
با نگاه به گوشه و کنار وزارتخانه ورزش و جوانان، درمی‌یابیم که کمتر از نیروهای متخصص و آشنا به امر ورزش استفاده شده است.

بنا بر این گزارش، با آمدن دکتر عباسی به ساختمان چهار طبقه خیابان سئول، تقریبا می‌توان گفت که شاهد هجوم مدیران بیکار شده از وزارت ادغام شده تعاون به این ساختمان سفیدرنگ بودیم؛ انتصاب‌هایی که رکن اساسی آن «آشنایی» و «سلام و علیک» با جناب وزیر است.

نمونه‌ای دیگر از این دست که باعث دلخوری، نگرانی و اعتراض بسیاری از اهالی ورزش شده، انتصاب در اداره کل ورزش و جوانان تهران است.

ورزش تهران که یکی از مراکز مهم و اساسی در ورزش کشور به شمار می‌رود، به کسی سپرده می‌شود که به فعالیت در این زمینه آشنا نیست. راستی به چه دلیل این منصب بسیار مهم که پویایی آن باعث شکوفایی کل ورزش و خمودگی آن باعث ناهنجاری در کل ورزش کشور می‌شود، به شخصی سپرده شده که سابقه و تخصصی در این موضوع ندارد؟

آیا دلیل این انتصاب، آشنایی وی با جناب وزیر در وزارتخانه سابق تعاون نیست؟

مدیریت غیر تخصصی تأثیر منفی زیادی روی ورزش ما گذاشته است و با توجه به هزینه‌های بسیار بالا و تلف کردن عمر بسیاری از جوان‌های مملکت که برای گرفتن مدارک عالی ورزش که در بیشتر دانشگاه‌ها تحصیل کرده یا مشغول تحصیل هستند و شمار بسیار اندکی از آن‌ها جذب مدیریت ورزشی شده‌اند، با سوءمدیریت حاصل حضور مقطعی مدیران سیاسی بدون استفاده از کار‌شناسان تحصیل کرده و مرتبط است اما جای افسوس است که شیب بسیار خفیف صعود در گرفتن مدال را بدون در نظر گرفتن مقدار هزینه عمری و ریالی مدیران وقت مایه فخر و مباهات خود می‌شمارند و متأسفانه، گاه مسئولین بر سر ملت ایران منت هم می‌گذارند.
 
نمونه سوء مدیریت کنونی، هم نمایشی است که این روز‌ها در مورد تیر و کمان، قایقرانی و بعضی از فدراسیون‌های دیگر شاهد آن هستیم که در نزدیک‌ترین زمان ممکن تا المپیک، با ایجاد بحران برای جایگزینی نفرات وابسته به خودشان، چنین شرایط اسفناکی را رقم زده‌اند؛ بنابراین، تنها فاکتور مثبتی که تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه داشت و پاسخگویی وزیر به مجلس را به همراه دارد، با پست دادن وزیر به برخی از نمایندگان مجلس، این فاکتور مثبت را از بین برده‌اند و وزیر مقابل عمکرد خود به درستی مورد سؤال مجلس قرار نمی‌گیرد تا نمایندگانی که در مجلس پرچم ورزش را به غلط در دست خودشان گرفته‌اند، با حکم همین وزیر در باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها حکم اجرایی دارند و این مغایر تفکیک قوایی که در قانون اساسی ما هم وجود دارد، است.

جالب اینکه اندک مدیران متخصص و ورزشی هم هر روز از سمت خود برکنار می‌شوند تا موی دماغ مدیران بی‌تجربه نشوند! همه فهمیدند که این کاره نیستید، شما را به خدا لطف کنید با یک استعفای دست جمعی، کار را به دست کاردان بسپارید؛ مالکان اصلی ورزش، عبدالله موحد، همایون بهزادی و هزاران پیش‌کسوتی هستند که تشنه خدمت به ورزشند، ولی افسوس!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۸
آقا درسته که ورزش برای جوانان مهمه ولی اینکه بیاییم این دو را با هم ادغام کنیم که نمی شود جوانان علاوه بر ورزش به کار ازدواج و ... احتیاج دارند دلیلی ندارد برای هر کدام از اینها وزارت خانه با ترکیب جوان داشته باشیم مضاف بر اینکه ورزش فقط مربوط به جوانان نمی شود بلکه افراد سالخوره نیز به آن احتیاج دارند
پاسخ ها
شوشتری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
پرچم سوییسه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
آفرین . گل گفتی ...

ولی کی گوش میده !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
"پرچم سوییسه؟"

ایول. خیلی خندیدم
متاسفانه مدیران نا...خیلی به ورزش ضربه می زند پس مجلس چه کار می کند و چه نظارتی دارد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
محمد. چقدرآزاد تونستی نظرتو راجع به لیاقت مدیران بگی. تا وقتی که من و تو نتونیم حرف بزیم اوضاع همینه!
پرتغال فروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
نماينده ها رفتن گل بچينن شهرداري اونهارو گرفته
م ص
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
اگر جلوی این بدعت در مدیریت را گرفته بودیم که هر کسی با این توجیه که اختیار عزل و نصب، دارم نتواند سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن مصلحت این کار را بکند الان ورزش ما دچار این مشکل نبود.
بله آب از سرچمه خراب است
هقا چرا متوجه نیستید ورزش از سیایت جداست نمونش تو عراق . کویت و چند کشور دیگر بخاطر همین ندانم کاریها تعلیق شدند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
هقا ؟؟؟؟!!!!!!
در کدام پست کلیدی انتخاب مدیر بر مبنای تخصص مورد نیاز حوزه کاری مربوطه بوده ومگر غیر از رابطه معیار دیگری در انتخاب مدیران دخیل بوده وچه کسی پاسخگوی هزینه های ...... وغیره که بیشترین ضربه را به کشور وارد میکند میباشد
یه بار دیگه ....رو یه نگاهی بکن!! همه چیز باید به هم بیاد!!!
وقتی که ورزش ما نظارت مجلس و وزیر نداشت ،اوضاع بهتر بود
مطمئن باشید ورزش ایران بدتر از این هم میشه

آب هم از آب تکون نمیخوره
عمرا

استعفای دسته جمعی؟؟؟؟؟؟؟

:))))))))))
جالبه نظرات غیر انتشار بیشتر شد !!!؟؟؟
امام علی (ع): دو دسته کمر مرا شکستند دسته اول جاهلین متنسک
پاسخ ها
هوشی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
چی؟...خوب دسته دوم؟...میگن آدمای خوشتیپ دو ویژگی دارند:1-کم حافظه اند..2-چی داشتم میگفتم؟...
ایول تابناک ...
با این عملکرد آقایان کار نابلد احتمالا این تعلیق ها ادامه داشته باشه.مبارک باشه انشاءاله.
شمارو بخدا بس کنید
مدیران ورزشی چه گلی به سر ما زدن که این مدیران غیر ورزشی نزدند!!!!
آقا مشکل چیز دیگه ایه!! مشکل اینجاست که ما اینقدر به ورزش حرفه ای توجه میکنیم
بابا یکی نیست به این مدیران ورزشی یا غیرورزشی بگه ورزش همگانی پایه ورزش حرفه ای هست در تمام دنیا
از تابناک خواهش میکنم در کنار حساسیت های اینچنینی یه مقدار هم به ورزش همگانی توجه کنید که چرا ما هیچ برنامه جامع و مدونی در این زمینه نداریم!!
چه عجب تابناک

دکتر جان ..باش خودت بگو این کاره نیستی
کاشکی فوتبال تعلیق بشه یه کم دلمون خنک بشه
واقعا جای تاسف داره. تا کی باید این ورزش سیاسی را تحمل کرد؟ از وقتی هم که وزارت ورزش و جوانان راه افتاده عوض اینکه بهتر بشه همه چیز هر روز داره بدتر میشه.
بعدشم میشه بگید این جوانان چیه که با ورزش ادغام کردند؟ اینها تنهایی و بدون ادغام نمی توانند به مدیریت بپردازند. چه برسند که مدیریت دو سازمان ادغام شده را قبول کنند.
نه به جوانان می رسند و نه به ورزش
اسکاتلند 20 ساعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
آدرسو اشتباه اومدی عمو
درنظربگيريداقاي سجادي نتوانست براي وزارت راي اعتماد بگيردپس هركاري ازدستش بيايد براي نابودي ورزش انجام مي دهد
متاسفم براي سايتتون كه ارزشي براي آزادي بيان قايل نيستيد و نظرات مخالف را چاپ نمي كنيد از الف ياد بگيريد
پاسخ ها
م ص
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
راست میگه بچه!!
خلایق ...
بی لیاقتی .. و ... تر کسی که این فرد نالایق را برای ورزش آورد .
مرسی تابی
متاسفانه وزیر ورزش از تصمیم گیریهای مغرضانه و ... معاونش آقای ح.س خط میگیرد و .... اینکاره نیستند.خدا آخر عاقبت ورزش ما را به خیر بگذراند.
انشاالله به امید تعلیق بیشتر و همگانی انشاالله..................
الحمدالله برنامه ...به ثمر نشست
چه چیزی در حال سقوط نیست؟
ورزش و اقتصاد هر دو در حال سقوط هستند، و البته قیمت کالاها و دستمزد فوتبالیستها در حال صعود!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی