بازدید 8376

قیمت مرغ در کشورهای همسایه 2500 تومان است!

کد خبر: ۲۵۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴ 20 July 2012
موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مردم توقع دارند دولت در جهت کنترل قیمت ها گام اساسی بر دارد ؛ در سالهایی که ما فقدان گرانی و تورم را داشتیم ، هر ساله دولت ها قبل ورود به ماه رمضان با تدابیری که می اندیشید سعی می کرد قیمت ها را در ماه رمضان کنترل کند و تدابیری برای کالاهای اساسی مثل مرغ ، لبنیات ، گوشت ، شکر و این قبیل مصارف داشته باشد.

به گزارش اعتدال، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امسال از سوی دولت اتفاق متضاد هر ساله رخ داده و رفته رفته که به ماه رمضان نزدیک می شویم قیمت ها نیز سیر صعودی دارند ؛ از نان و لبنیات گرفته تا مابقی اقلام  افزایش می یلبند و این افزایش قیمت ها مطلقا به تحریم ربط ندارد و تنها ضعف عملکرد است ؛ ما اکیدا از دولت می خواهیم در شرایطی که نزدیک به ورود ماه مبارک هستیم و مشکلات مردم زیاد شده است ، تدبیری بیندیشد و این را در نظر بگیرد که امسال افزایش حقوقها هم اصلا متناسب با تورم در هیچ بخشی نبوده است ، پس حداقل انتظار مردم از دولت کنترل بازار است.

نماینده مردم خوی و چایپاره تصریح کرد: اکیدا به دولت توصیه می کنم در مورد خوراک و معیشت مردم تدبیری فوری کند.

وی گفت: در حال حاضر با این اوضاع اقتصادی در همسایگی کشور ما گوشت با همین قیمت دلار 2 هزارتومانی،  5 دلار یعنی ده هزار تومان است و قیمت مرغ 2500 تومان است ، چرا دولت سریعا در ماه مبارک کالایی که نمی تواند کنترل قیمت بر آن داشته باشد یا توان تامین کالایی را ندارد وارد نمی کند؟

حسینی صدر گفت: وقتی انحصار واردات داریم ، پس افزایش قیمت ها تعمدی است و ما به وزیر صنعت توصیه می کنیم انحصار را در بحث واردات بردارد تا مشکلات حل شود؛ زیرا تا مادامی که واردات منحصر است، وارد کنندگان قیمت اقلام را در دست دارند .

وی در خاتمه گفت: با شرایط فعلی به نظر می آید دولت برای فاز دوم هدفمندی هیچ اقدامی انجام ندهد و همان فاز اول را آسیب شناسی کند و ببیند کجا ناقص اجرا شده است وآسیب های  همان فاز اول را بر طرف کند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۲
ما در اسلام آباد پاکستان یکی از ارزانترین شهرهای جهان مرغ را 380 روپیه می خریم و هر دلار آمریکا در نرخ بازار آزاد ارز 94 دلار خریداری می شود که با این احتساب هر کیلو مرغ 4.04 دلار می شود. نمی دونم با ارز چند تومن ایران می شه 2500 تومان!!!!!!!!
یه راه حل برای کاهش قیمت مرغ اینه که از همین کشورهای همسایه مرغ 2500 تومانی وارد کنند به ما هم 3500 تومان بفروشند، هم دولت سود می کنه و هم ملت !!
آخ جون بریم قاچاق مرغ
حاجی کشور همسایه که مرغ نمیده به ما. تحریمیم!
همه چیز ایران از همسایه هاش گرانتر است.این همه ذخایر نفت و معدن داریم این وضع ماست.بخدا این درست نیست.
معاون محترم گفتند گرانی مرغ کار دشمنان است، هرچه فکر کردم به دشمن ربطی پيدا نمی کند البته شايد منظور ايشان شکم های زياده خوران مرغ است آنهم در بطن قشر 10 درصد مرفهين است
بلاخره یک نفر توی مجلس حرف زد.وقتی انحصار با شد .سود جویی سر به فلک میکشد.احتمال نزدیک منزل وزیر بازرگانی مرغ کیلویی 2000تومان است.منزل کجاست خدامیداند ؟
به نظر من نباید به خاطر خوراک ارزان روزه بگیریم در سخت ترین شرایط باید ایستاد و دم از اعتراض نزد گوشت مرغ به صد هزار هم برسد خیالی نیست فقط باید مقاومت کرد با تشکر.
بازم جای شکرش باقی است که اطراف ما مرغ نصفه قیمته آقایون نگن تولیدات داخلی به اون کشورها قاچاق میشه .
كي گفته كه قيمت مرغ در همسايگان ايران 2500 تومنه.. مثلا در قرقيزستان كيلويي 8100تومنه و در كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز نزديك به 6000 تومنه ...
و من الله توفيق
مرغ دونه ای 2500 تومانه یا کیلویی؟
1- واردات انحصاري و سيستم فاسد اقتصادي بايد براي كاسته شدن فشار گراني بر دوش مردم ،برچيده شود .
2- عناصر ضعيف كه بر ارزاق مردم حگكراني مي كنند بايد بركنار شوند .
3- يك نفر بايد مسوليت سوء مديريت و افزايش قيمت ها را بر عهده بگيرد و حلت آن را صادقانه به مردم توضيح داده و از آنان عذرخواهي نمايد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست