بازدید 8818

نقش «بندر بن سلطان» در ترور مغنیه

در این دیدار بندر بن سلطان به اولمرت پیشنهاد داده بود هر چقدر پول برای تامین هزینه جنگ علیه حزب الله می خواهد می دهد اما جنگ علیه حزب الله را تا سرنگونی این حزب مقاومت متوقف نکند.
کد خبر: ۲۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹ 19 July 2012
سرهنگ سعودی و دیپلمات سابق سفارت عربستان در اعترافات خود نقش بندر بن سلطان در ریختن خون مردم بی گناه سوریه و کمک به رژیم صهیونیستی در ترور شهید عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله را فاش کرد.
 
به گزارش فارس پایگاه خبری المنار در گزارشی نوشت که در سال 2006 خبری از دیدار محرمانه بین ایهود اولمرت نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و بندر بن سلطان آل سعود، سفیر سابق عربستان در واشنگتن در هتلی در بخش غربی قدس فاش کرده بود که این دیدار  در اوج حملات اسرائیل به خاک لبنان و مبارزات حزب الله  صورت گرفت.

در این دیدار بندر بن سلطان به اولمرت پیشنهاد داده بود هر چقدر پول برای تامین هزینه جنگ علیه حزب الله می خواهد می دهد اما جنگ علیه حزب الله را تا سرنگونی این حزب مقاومت متوقف نکند.

بندر بن سلطان پس از آن سرزمین های اشغالی را ترک کرد تا ماموریتی را که اسرائیل برعهده وی گذاشته بود آغاز کند و این ماموریت جمع آوری اطلاعات درباره فرمانده نظامی حزب الله با نام عماد مغنیه بود.

بندر بن سلطان عناصری سعودی و غیرسعودی و همچنین شبه نظامیان وابسته به سعد الحریری، رهبر جریان المستقبل و "سمیر جعجع"، رهبر حزب نیروهای لبنانی موسوم به فالانژیست ها را به خدمت گرفته بود و اسرائیل را در جریان اطلاعات درباره عماد مغنیه قرار می داد ؛ اطلاعاتی که به اسرائیل در ترور مغنیه در خاک سوریه کمک شایانی کرد.

پایگاه خبری المنار در ادامه نوشت: بندر بن سلطان در ترور عماد مغنیه دست داشت و پس از آن مقامات سعودی با طرف های زیادی تماس تلفنی برقرار می کردند تا بر نقش عربستان و به طور ویژه بر نقش بندر که دست پرورده سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، سرپوش گذارند.

به گزارش المنار ، بندر بن سلطان از طریق ائتلاف با دستگاه های جاسوسی متخاصم با ملت سوریه و با حمد بن جاسم جنگ تروریستی علیه ملت سوریه را رهبری می کنند و ریاض و دوحه تروریست ها را برای خدمت به اسرائیل و آمریکا تامین مالی می کنند.

حدود چهار ماه پیش نیروهای امنیتی سوریه "ناصر العریفی" سرهنگ سعودی و دیپلمات سابق سفارت عربستان در دمشق را به اتهام مشارکت با تروریست ها در ارتکاب جرم علیه ملت سوریه بازداشت کردند.

این فرد اطلاعاتی تروریستی سعودی تحت امر بندر بن سلطان کار می کرد و برای ریختن خون مردم بی گناه سوریه از بندر دستمزد گرفته است.

سرهنگ سعودی بازداشتی در جریان بازجویی اعتراف کرد بندر بن سلطان و گروه های جاسوسی تروریستی در ترور شهید عماد مغنیه نقش داشته اند و آخرین مورد مربوط به ترور محمد سلیمان یک سرهنگ ارتش سوریه است.

منابع خبری در سوریه اعلام کردند که یک بمب خبری بزودی در سوریه منفجر می‌شود و آن پخش اعترافات سرهنگ ناصر العریفی عنصر سعودی است.

ناصر العریفی حدود چهار ماه پیش در شهر حمص سوریه بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، العریفی پیش از این در مقام یک دیپلمات در سفارت عربستان در دمشق فعالیت کرده است و ماموریت او در سال 2009 به پایان رسیده بود.

العریفی به بهانه تحصیل فرزندان خود در مدارس سوریه در سوریه مانده و در شهر حمص اقامت گزیده بود.

قرار است اعترافات وی به زودی از تلویزیون سوریه پخش شود.

وی به تسهیل تردد افسران اطلاعاتی سعودی به شهر حمص سوریه  و نقش جنایتکارانه عربستان و به ویژه بندر بن سلطان در سوریه و همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی غربی علیه سوریه اعتراف کرده است.

المنار در پایان گزارش خود آورده است باید به صراحت گفت که خون فرزندان سوریه و خون شهید عماد مغنیه بر گردن حاکمان قطر و عربستان است و این حق مردم سوریه است که این حکام را حتی از گوشه خانه شان بیرون کشیده و محاکمه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست