بازدید 73667
وقوع حمله انتحاری در دمشق

وزیر دفاع سوریه کشته شد+تکمیلی

در پی تشدید حملات گروه‌های مسلح علیه دولت سوریه و کشیده شدن دامنه درگیری‌ها به شهر دمشق، دقایقی پیش، وزیر دفاع این کشور بر اثر یک حمله انتحاری کشته شد. هدف این حمله، ساختمان شورای امنیت ملی سوریه بوده است.
کد خبر: ۲۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳ 18 July 2012
در پی تشدید حملات گروه های مسلح علیه دولت سوریه و کشیده شدن دامنه درگیری ها به شهر دمشق، دقایقی پیش وزیر دفاع این کشور بر اثر یک حمله انتحاری کشته شد. هدف این حمله، ساختمان شورای امنیت ملی سوریه بوده است.

به گزارش «تابناک»، نشست شورای امنیت ملی سوریه که امروز در محل ساختمان این شورا برگزار شده بود، بر اثر انجام یک حمله تروریستی انتحاری ناتمام ماند. گزارش شده بر اثر این حمله، «داود راجحه»، وزیر دفاع سوریه کشته شده است.

آمار دقیق کشته شدگان این حمله هنوز منتشر نشده، اما پیش بینی می‌شود در اثر این واقعه، شمار بسیاری از نظامیان و غیرنظامیان کشته و زخمی شده باشند.

برخی منابع عربی نیز گزارش داده‌اند، احتمالاً وزیر کشور سوریه نیز در اثر این حمله زخمی شده است. هم‌اکنون نیروهای امنیتی سوریه در محل انفجار حاضرند.

تکمیلی
یک منبع مطلع به خبرنگار تابناک گفت :در عملیات صبح امروز تعداد تلفات زیاد نبوده ولی افراد مهمی ترور شده اند.داود راجحه و آصف شوکت کشته و محمد الشعار وزیر کشور زخمی و دبیر کل حزب بعث و هاشم بختیار زخمی شده اند.رسانه های مخالف از کشته شدن الشعار و حسن ترکمانی نیز خبر می دهند که تأیید نشده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۲۳
انتشار یافته: ۵۴
باید به عراق دیگری سلام داد!

این اغاز بیچاره شدن ملت سوریه هست.مگه دیگه وهابیون دست از سر اینا برمیدارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
دقت کنید که از نظر غرب این کارها کاملا موجه و قابله حمایته ولی یک صدم این حرکات در بحرین و عربستان برای غرب قابل قبول نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
این آقایانی که منفی می دهند کاش با کمی تعمق و تجقیق انتخاب خود را انجام می دادند شکی نیست که اوضاع بجرین عربستان مصر متفاوت از سوریه است . درست است که جو امنیتی در انجا به سختی وجود دارد و مردمش هم از وضعی شاید بدتر از ما برخوردار باشند اما خود مردم انجا اعتقادی به جنگ و درگیری در کشور خود ندارند و اکثر این فشارها از بیرون است
کامران حکیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
سوریه با عراق فرق فوکوله .میگی نه؟ببین...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
دلیل این همه نظر منفی چیه؟
مهری
| China |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
خدا نکنه.ولی از اینا هر چی بر میاد .این در حالیه که در میانمار دارن نسل کشی میکنند.ننگ بر اسلامشون.ننگ بر وجودشون
سلمان
| - |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
امیدوارم که سوریه این بحران رو پشت سر بگذاره و بر وهابیت 300 ساله انگلیسی چیره بشود...
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
پایداریدر را کشور خون می خواهد انشالله که ریشه دشمنان سوریه برکنده شودواسد نیر دمکراسی اسلامی پیاده نماید.هر جا ملت پای کار باشد کشورشکست ناپذیراست.
یکی به ما بگه دنیا چه خبره 2سال پیش رفته بودم زیارت حضرت زینب در ودیوار دمشق پر بود بشار اسد الی الابد یه دفعه چی شد ا
خدابه حق حضرت زینب رحم کند و این جناینتکاران بشریت- آمریکا و اسرائیل و اذنابشان را هر چه سریعتر به سزای اعمالشان برساند
اگه این سلفی ها راست میگن و دنبال حقوق ملت سوریه هستند چرا از مردم نمیخوان که تظاهرات سراسری کنند؟ چرا مردم باشون همراهی نمی کنند؟
چرا حدود 52 درصد مردم سوریه به خواسته دولت مبنی بر شرکت در انتخابات جواب مثبت دادند؟
این سلفی ها دروغگو و جنایتکار و مزدور بیگانه هستند.
گول رسانه فریبکار و ... انگلیس (یعنی بی بی سی) رو نخورید.
خدا شر امریکا و اسراییل و ال سعود را از سر مردم دنیا کم کند.
امیدوارم عربستان و بحرین مثل سوریه دست این گروه های مسلح نیفته راستی چرا دشمنان دست از سر مسلمانان بویژه در بحرین و عربستان برنمیدارن؟
این آمریکا و اسرائیل جنایت کار وقتی از راه راست نتوانند به خواسته هایشان برسند دست به هر جنایتی میزنند.
من آخر نفهمیدم حقوق بشر چیست؟
سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد.سوریه از جبهه های اصلی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
مرگ بر آمریکا و نوکرانش
در نهایت این اسلام است که پیروز خواهد شد و همه چیز در دست مشیت الله است.
سوریه دیگر منتظر کی هست.
اعلام جنگ رسمی با قطر بکنه که صبح تا شب مشغول تحریک سلفی ها و وهابیها علیه سوریه هست.
دو سه تا موشک به سکوهای گازی قطر یزنه . قطر سر جاش میشینه.
هر چند حکومت بشار اسد یک حکومت مردمی نیست اما قدر مسلم گروه های مخالف او هم که به این شکل به مقابله با او بر خواسته اند افراد صالحی نیستند وگرنه آمریکا عربستان وقطر تمام قد از آنها دفاع نمی کردند !!
برای تروریست ها متاسفم . زمان اشتباهات بزرگ را برملا خواهد کرد.
با درود
خدا به داد مردم سوریه برسد چون اگر این جنگ داخلی در آن کشور کهنه شود افغانستان 20 سال پیش در سوریه ایجاد می شود!!!!!
امریکا+ صیهونیست+ وهابیت خبیث تا سوریه ساقط نشه دست بر نمیدارند
کشته شدن وزیر دفاع سوریه باعث ایجاد انگیزه شورشیان میشه و از طرفی ملت سوریه رو هم خشمگینتر میکنه. تمام اینا خبر از یک جنگ تمام عیار در سوریه رو میده.
وقوع این انفجار بزرگ در روزی که قرار بود در شورای امنیت علیه سوریه قطعنامه صادر بشه معنای خاصی داره
اسد بایدباتشکیل گروه های شبه نظامی ویژه جنگ داخلی ونفوذ به داخل گروه های تروریستی.همین بلا رابلکه شدیدتر برسرخودشان بیاورد.وافراد آموزش دیده مخصوص این وقایع را به داخل کشورهای عرب حامی اینها بفرستد.وحمام خون راه بیاندازد. تا برنده شود. وگرنه باخته است. اینها واربابانشان.بی شرافت ترین نامرد ترین ترسوترین کثیف ترین وحیوان ترین افراد کره خاکی هستند.کلینتون وزیر خارجه امریکا که از این کشتارها حمایت غیر مستقیم کرده. خودش از کثیفترین وبه گواهی اسناد ددادگستری امریکا ازبی خانواده ترین زنان ایالات متحده است. چون قضیه مونیکا لووینسکی را خیلی راحت پذیرفت.
اگر اسد مثل مبارک کنار میکشید کار به اینجا نمیرسید . انشاالله همه چیز به نفع مردم سوریه شود.
چرا غربی ها و اعراب، در مساله ی بحرین و اردن و شرق عربستان؛ حساسیت نشان نمی دهند. ولی در سوریه حساسیت نشان ی دهند و چنین نتایجی را دارد. همیشه گفتار غربی ها و اعراب با رفتارشان در تناقض هست.
پاینده یاد ایران و ایرانی
ان شاء الله این مقدمه ظهور آقا امام زمان باشد که در احادیث حوادث از نشانه های آن است. لعنت خدا بر آمریکا و شرکای غربی اش که برای منافعشان به وسیله تروریست های دست پرورده خودشان و عربستان سعودی خون های بی گناهان را می ریزند و بی شرمانه ادعای حمایت از مردم سوریه را دارند.
ان شاء الله که این ترور ها درست مانند ترورهایی که در اول انقلاب ما انجام شد، نخواهد توانست مسیر مقاومت را تغییر داده و سوریه را تسلیم کند.
اینطورام که فکر میکنید نیست.مطمئن باشید روسیه به خاطر منافع خودشم شده پشت سوریه هست
واقعا ناراحت کننده است خدا غرب را لعنت کند.
نصر من الله و فتح قریب
اول سوریه ... بعد ایران!!!!!!
چرا بعضی از این مردم متوجه نیستند اگر سوریه سقوط کند هدف حمله بعدی کشور خودمان است؟ چرا اینقدر گول تبلیغات شبکه های ماهواره ای را می خورند؟
اگر روحیه ملتشان و درایت رهبرشان همانند سال 61 ایران باشد نه تنها مشکلی برایشان پیش نمی آ ید که باعث تقویتشان هم خواهد شد.
در آن سال 7 تیر 72 تن از مسئولان تراز اول و شهریور ریس جمهور و نخست وزیر در جلسه شورای امنیت شهید و جالب است الان که فکر می کنم به عنوان یک جوان انقلابی 22 ساله هیچ احساس ناامنی نداشتیم با اینکه در جنگی گسترده هم با عراق بودیم.و مشکلات منافقین و دهها مشکل دیگر
اگر شورشیان پیروز هم شوند با مردم چه خواهند کرد؟
آیا این کشتار تا ابد ادامه خواهد داشت؟
کار ترکیه است انتقام 2 تا خلبانشو گرفت. اردوغان با وهابی یکیه می خواد امپراطوری درست کنه برای اینکه توسط ارتش ترکیه سرنگون نشه می خواد جنگ راه بندازه تا بشه قهرمان به امید خدا فقط 2الی 3 سال اذیت میکنه اردوغان از صدام که قویتر نیستی
سیاست کثیف غرب ،ایجاد ناآرامی در خاور میانه و کشورهاییست که با اونها همسو نیستند. اونها فقط بفکر منافع خودشون هستند نه دفاع از ملت سوریه.اینکه مخالفان اسد(جدا از حق بودن یا نبودن وی) کاملا مسلح هستند حاکی از دخالت واضح غرب جهت پیشبرد اهداف غیرانسانی خود و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل ومنافع آن به قیمت کشته شده هزاران نفر از مردم سوریه میباشد.
وضعيت فعلي در سوريه،يك رويارويي غير مستقيم بين ايران و عربستان است.
ايران به هيچ عنوان نبايد كوتاه بيايد و هر آنچه در توان دارد را بايد براي ثبات سوريه و بقاي اسد ( بعنوان يك دوست و متحد كاملا مفيد در راستاي سياست ايران ) بكار ببندد تا مانع از رسيدن اسرائيل و عربستانِ وهابي پرورِ بدتر از اسرائيل، به اهدافشان بشود.
به اميد پيروزي ايران. 
خدا کمک کنه
خدایا ما باید چه کار کنیم تااز دست آمریکا وهم پیمانانش راحت شویم تا در کشور های دیگه توطئه نکنند.
جهالت باعث سوار شدن غرب بر موج تندروی های وهابیون شده
البته روزی همین جهالت کار دست غربیها هم خواهد دادا
تا الان همش القا می شد که درگیریها فقط مناطق مرزیه، حالا چطور شد با وجود عدم همراهی مردم جنگ به دمشق و اونم مراکز امنیتی رسیده!
تعریف ترور وتروریست را باید غربیها عوض کنند .اگر این اقدام در کشورهای انها توسط یکی از معترضین نظام سرمایه داری صورت میگرفت هم اینگونه بی تفاوت وبلکه خوشحال هم میشدند؟؟؟
اگر در كشوري اتحاد نباشد بدتر از اينها هم ميشود
خدا بداد مردم سوريه برسد از دست اين عرب وغرب
اکنون زمانی است که سوریه به تجربه های سازمان اطلاعات ایران و حزب الله لبنان در حفاظت از مقامات خود نیاز دارد و صد البته به شعار های بزرگان ما "ما مثل شیشه هستیم هرچه شکسته تر شویم تیز تر می شویم"
همه کشور های اسلامی در حال رهایی به شعار های ما که قدرت آن از هر سلاحی بیشتر است احتیاج دارند و دستگاه رسانه ای ما باید فیلم های موجود از سال 57 و بعد از آن را برای آنها نمایش دهد.
* امیدوارم آتش این فتنه ی بزرگ خرمن
خاندان آل سقوط(عربستان وقطر و...) را
در آینده نزدیک در برگیرد.تا بساط خودفروشی و توطئه گری در خاورمیانه بر
چیده شود.
*فرموش نشود جنگ داخلی سوریه از راه دور کنترل میشود وهدفش تحقق و
رسیدن به اهداف دورتر و نابودی جبهه ی
مقاومت ضد صهیونیستی است.
انشاء ا...فتنه ی فتنه گران به خودش بر
میگردد.
به رييس جمهور اسد
به برادران و خواهران مجاهدمان در سوريه
اين تاوان مقابله شما با رژيم صهيونيستي است.ملت ما هم اين مشكلات را پشت سر گذاشته و البته در آن روزگار سخت حافظ اسد فقيد در كنار ملت ما بود.
مقاومت كنيد و تروريستها و اشغالگران غربي را مهدوم و مهدور كنيد و بدانيد نصرت الهي نزديك است و بزودي غربيهاي جنايتكار و كشورهاي عربي و تركيه به سزاي اعمالشان خواهند رسيد.
و از دولتمردان خود مي خواهيم در كنار سوريه و لبنان بهر قيمت بمانند كه محور مقاومت ،عمق استراتژيك و برگ برنده ما در مقابل غرب است.
بدنامی حمایت ایران از سوریه فقط مونده
پس کو حمایت، پشتیبانی های اطلاعاتی و عملیاتی ایران کجاهستند؟! وقتی ناتو حمله کنه که دیگه یکم دیرتر از دیر شده!
ای که دستت می رسد کاری بکن
تابناک تو نمی تونی کاری بکنی!؟ یک تجمعی، اعتراضی، نظرسنجی ....
اوضاع سوریه نشانگر وخامت وضعیت این کشور و احتمال نزدیک سقوط بشار اسد است.
سوریه میتواند این ضایعه بزرگ را به یک فرصت تبدیل کند و با پشتیبانی رسانه ای قوی و برنامه جدی با حمایت رسانه ای برای تخلیه مردم از محله ها تروریستها را با تمام توان بکوبد.
این کار ضمن بازیافت روحیه ارتش و کار رسان ای مبنی بر تخلیه مردم عادی از محلها میتواند مردم را کماکان پشت ارتش نگاه دارد.پاکسازی دمشق میتواند به پاکسازی مناطق دیگر هم کمک کند در غیر این صورت سوریه را رفته بدانید.
مشاوران نظامی و رسانه ای ایران باید در سوریه حضور داشته باشند.
دیگر مرحله مماشات گذشته و به امید سازمان ملل و کوفی عنان هم نمیشود مشت آهنین نشان نداد.
اگر امروز که بعنوان واکنش طبیعی همه انتظار مشت آهنین را دارند بیرون نیاید هم ارتش روحیه خود را از دست خواهد داد و هم مردم از ترس به مخالفان خواهند پیوست
ارتش سوریه باید سریع کار تروریستها را یکسره کنه
خدا لعنت کنه این آل یهود(آل سعود) را!!!!
اونهایی که بر علیه دولت سوریه حرف میزدند و میگفتند صدا و سیما دروغ میگه و به مردم آزادیخواه تهمت تروریست بودن میزنه حالا چی میگن
غیر از یک گروه تروریستی با سازماندهی بالا آیا هیچ کسی میتونه وزیر دفاع یک کشور رو ترور کنه
اون هم کشوری که درگیر با گروه های تروریستیه
حتما تدابیر امنیتی شدیدی رو رعایت میکرده
اما تروریست ها تونستن از تمام موانع امنیتی رد بشن و وزیر دفاع و کشور رو ترور کنن
پس اینکه میگن مردم با دولت سوریه درگیرن حرف مفته
چون مردم اگه هم بخوان نمیتونن چنین کاری بکنن
چون این کار حتما توسط گروها بسیار خبره انجام شده
سوریه فقط تاوان دشمنی با اسراییل را داره پس میده وگرنه در کدام یک از کشورهای عربی از جمله عربستان و قطر دمکراسی حاکم است!
به حافظ اسد فقید میگویند چرا در جنگ ایران وعراق در حالی که تمام اعراب از عراق حمایت میکنند شما از ایران حمایت میکنید.
در جواب میگوید روزی که تمام اعراب بر علیه سوریه شمشیر میکشند این ایران است که در کنار سوریه میماند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست