بازدید 66002
آغاز شورش‌های شیخ سلفی در لبنان

ای حسن نصرالله، به تو نیز می‌گوییم که چه راهی را طی کنی!

شهر «صیدا» در لبنان، وارد مرحله جدیدی شده است. نفس‌ها حبس و رگ‌های سیاسی بسته‌تر شده و نگرانی شدیدی از وضعیت امنیتی در این شهر وجود دارد، به ویژه پس از افزایش تبادل اتهامات و تهدیدات از سوی شیخ «احمد الأسیر»، امام جماعت مسجد «بلال بن رباح» به گسترش دامنه اعتراضات.
کد خبر: ۲۵۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴ 18 July 2012
پس از انتشار مطالبی در هفته‌های گذشته، مبنی بر اقدامات تفرقه‌افکنانه شیخ «احمد الاسیر»، شیخ سلفی لبنانی و تلاش وی برای انجام اقداماتی علیه دولت لبنان، جدیدترین اخبار حاکی از وارد شدن اقدامات وی به فازی جدید و آشکار است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، «محمد دهشه» در مقاله‌ای که در برخی سایت‌های لبنانی منتشر شده، نوشته است: شهر «صیدا» وارد مرحله جدیدی شده است. نفس‌ها حبس و رگ‌های سیاسی بسته‌تر شده و نگرانی شدیدی از وضعیت امنیتی در این شهر وجود دارد؛ به ویژه پس از افزایش تبادل اتهامات و تهدیدات از سوی شیخ «احمد الأسیر»، امام جماعت مسجد «بلال بن رباح» به گسترش دامنه اعتراضات.

بنا بر این گزارش، همچنین به رهبری وی، تظاهرات و اعتراضاتی نیز برگزار شده که طی آن، تظاهرکنندگان به سمت ساحل اقتصادی و بازرگانی شهر صیدا حرکت کرده‌اند. این تظاهرات از سوی نیرو‌ها و احزاب سیاسی صیدا نیز مورد حمایت قرار گرفت و خواستار اعتصاب عمومی شدند.

در همین راستا، شیخ الأسیر در اظهاراتی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و نیز «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان را به شدت مورد حمله قرار داد و بری را به استعفا از سمتش دعوت کرد و گفت: «این چه دمکراسی است که چندین دوره افراد و ریاست آن تکرار می‌شوند؟!»

الأسیر در اظهارات خود همچنین اعلام کرد تا دستیابی به اهداف مدنظرش که خلع سلاح شدن گروه‌های غیر دولتی است، محله «مسکر العبد» را که نزدیکی ورودی منطقه شمالی شهر صیدا قرار دارد، خواهد بست.

وی در تظاهرات خود که با پای پیاده پس از نماز جمعه برگزار شد، شعار «کرامت ما با ارزش‌تر از اقتصادمان است» را مطرح کرد.

در واکنش به این کار وی، ارتش لبنان و نیروهای ضد شورش و همچنین نیروهای سازمان امنیت داخلی لبنان، تدابیر لازم برای جلوگیری از بسته شدن این مسیر اقتصادی را اندیشیده‌اند.

شیخ الأسیر در خطبه نماز جمعه خود در جمع هوادارانش گفت: «قواعد بازی تغییر کرده و ‌ای نبیه بری، ما برای تو تعیین می‌کنیم که چه راهی را برگزینی و ‌ای حسن نصرالله، به تو نیز می‌گوییم که چه راهی را بروی تا به جنوب برسی. ما به اراده خودمان راه را باز خواهیم کرد.
ما حرف جدی با رئیس جمهور داریم. شما باید مسأله سلاح را بررسی کنید. می‌خواهیم تلاش جدی شما را لمس و احساس کنیم. این مسأله‌ای ناشدنی نیست، بلکه دست یافتنی است. ما خودمان می‌دانیم چه زمانی مناسب است که چه کاری را انجام دهیم.

وی در ادامه اعلام کرد که شعار اعتراضات صیدا اقتصادی است، ولی هدفش سیاسی است. آنها راه را بسته‌اند و در روزهای آینده، قصد مذاکره با حزب «الناصری»، «المستقبل» و نمایندگانشان و نیز برخی اسلامگرایان را دارند.

گفتنی است، احزاب و تشکل‌های سیاسی پس از اظهارات شیخ الأسیر، اعلام خطر کردند. در همین راستا «عبدالرحمن البزری» از فعالان سیاسی در این باره گفت: «بستن راه منتهی به دریا، حتی برای مدت زمان کوتاهی، دولت و دستگاه‌های گوناگون را در برابر یک امتحان واقعی قرار داد و این کار، نشان دهنده احتمال بالا گرفتن و افزایش درگیری‌ها در این منطقه است».

از سوی دیگر، «أسامه سعد»، دبیرکل حزب «الناصری» ـ که از احزاب نزدیک به مقاومت اسلامی است ـ از تظاهرات و تحرکاتی که علیه شیخ الأسیر در چند روز گذشته برگزار شده استقبال و آنها را تأیید کرد.

وی در این باره گفت: «هدف کنونی و اولیه باید از بین بردن خطر در شهر صیدا باشد، زیرا این خطر به امنیت، ثبات، اقتصاد، فرهنگ و دیگر بخش‌های این شهر ضربه خواهد زد».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲۷
انتشار یافته: ۴۴
احمق های که جیبشان را با پول های بیگانگان پر کرده در همه جا هستند و این بار در لبنان ، مگر حزب الله لبنان برای مردم این کشور خطری دارد یا اینکه لبنان دچار درگیری داخلی است که حزب الله بخشی از آن باشد مگر نه اینکه حزب الله یکی از هم پیمانان ایران و یکی از دشمنان سرسخت اسرائیل است بنابر این مشخص است این دلیل تراشی ها از جانب چه کسی است
بعضی فکر می کنند نابودی حزب الله نابودی دشمنان اسرائیل است فکری که عبث و بیهوده بوده و دلیل آن قیام های منطقه و شعارهایی است که در راهپیمایی های مسلمان و غیر مسلمانان به گوش می رسد.
پاسخ ها
ذره بین
| Netherlands |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
سلام. استعینو بالصبر و الصلاه
این هم دسیسه ایست که باطراحی موساد وسیا ومنابع مالی وهابیت وتوسط احمقهای متحجر اجرامی شود
آنچه اسرائیل پس از پایان جنگ 33 روزه اعلام کرد اینکه هیچ ارتشی حزب الله را نمی تواند از بین ببرد، پس تنها نقشه ای که باقی می ماند ضربه زدن و خیال نابودی به حزب الله از درون است.
بچه برو دم در خونتون بازی کن
این توطئه ی اسرائیلی انگلیسی است که می خواهند مسلمانان را بجان هم بیاندازند و کم کم بر لبنان هم سلطه پیدا کنند.
آخه مردک کذاب با اون ریش کذایی تو و نیروهای مزد بگیرت تا حالا خون از دماغ یه صهیونیست جاری کردید که به ابر مرد عرب و یاران آسمانیش (سید بزرگوار حسن نصرالله که درود خدا براو باد) اهانت میکنی و مسیر میخواهی به او نشان دهی اگر تو مسیر شناسی بگو دست راستت کدام است مردک؟
ای شیخ از خواب بیدار شو ، تو و طرفدارانت با سلاح شیطان (آمریکا و سایرین ) در مقابل مظلومان ایستاده اید ! مگر نه ؟
شیخ با تجهیزات شیطانی، به خیال خودش در راه حق گام بر میدارد . مثل صدام ، ریگی و شاه معدوم ایران .
اما وعده خداوند چیز دیگری است . و خواهیم دید وعده نصرت الهی را به دست قائم او انشاا... .
همه در ها را بسته اند تا نصرا... به تجهیزات دستیابی نکند . این حکومت مستضعفان است . حالا چگونه شیخ از خواب شیرین بیدار شود ؟؟
حقا مصداق سوره والعصر خواهد بود .
بعد سوریه حالا نوبته لبنانه
این آقایی که اینقدر قوی شده و در مقابل هموطنانش ایستاده آنقدر مرد هست که جلو دشمن هم مثل حزب الله سینه سپر کنه؟
يكي از دلايلي كه به اينجانب اثبات شده است كه جريان وهابي و سلفي گري مستقيم زير نظر صهيونيسم و غرب اداره مي شود اين است كه تا كنون نديده ايم كه اينها هيچ گونه عملياتي بر ضد صهيونيسم و اسرائيل انجام دهند و تمام توان عملياتي اينها روي شيعيان متمركز شده است . اكنون نيز كه براي حزب الله خط و نشان مي كشند اين مسئله بيشتر اثبات مي شود .
کاش بحث مصلحت نبود یه بار با هم رو به رو میشدیم ببینیم کی به کیه. اسم این سید ال پیغمبر رو اوردی دهنو آب بکش، شما در حدی نیستی که بخوای ابراز وجود کنی
سیاسیون لبنان مراقب ظهوریک بن لادن جدیددرکشورشان باشندوانرادرنطفه خفه کنند
هدف دشمنان اول سوریه بعد لبنان بعد ایران ولی خدا مکرشان را به خودشان باز می گرداند/
وهابیت یعنی عقلو بذاردرکوزه آبشوبخوره
بدبختی و کج فهمی این آقایان این است که حزب الله را پرخطرتر از اسرائیل میدانند. برای آنها کشتن شیعه برابر است با محشور شدن با پیامبر. تا وقتی چنین کوته فکرانی در دنیا وجود دارد نه اسرائیل و نه انگلیس نیازی به دسیسه و نیرنگ ندارند. انگلیس و اسرائیل فقط تنور را داغ میکنند.
اینها که برده و بنده اسرائیل هستند بزودی لبنان را به فلاکت خواهند کشاند. مردم لبنان باید بهوش باشند
تفرقه بنداز حکومت کن
خوب اول حزب الله رو خلا سلح کنید بعد اسرائیل حمله کنه همتونو جارو کنه بریزه تو مدیترانه. یارو معلومه به کجا وصله. سلفی ها وهابی ها یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکردن. حالا دنبال دمکراسی و خلا سلاحن. کور خوندن
واقعا سلفی ها آدمهای کودنی هستند و خدائی جز آمریکا را نمی پرستند وقتی می گویند توحید و در شبکه های خود مانند کلمه دم از توحید می زنند چیزی جز بندگی آمریکا را ندارند یعنی فقط آمریکا و لاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
آمریکا=شیطان بزرگ
بعدا مشخص خواهد شد که اینفرد ازعوامل عربستان است وجهت تفرقه افکنی وتضعیف حزب الله وارد عمل شده به نظر بنده حزب الله باید هرچه سریعتر مقابل این فرد بایستدوریشه این گونه اعمال رابخشکاند هر عملی غیر از این به نفع اسراییل تمام میشود
وای از تفرقه بین مسلمانان
با حذف حزب الله دیری نمیگذره که لبنان طعم بی امنیتی رو میچشه آقای شیخ!!
بنظر من بهترين راه حل براي خاورميانه اينست كه امريكا كه از نظر جغرافيائي وسعت خيلي زيادي دارد اين دوسه ميليون نفر اسرائيلي را مثل جوجه زير بال خودش بگيرد و در جاي مناسبي از كشورش اسكان دهد
الف- مسئله امنيت اين قوم سرگردان و مصيبت ديده به اصطلاح خودشان حل ميشود
ب- مردم منطقه از دست اين قوم عنود راحت ميشوند.
ج-امريكا ديگر لازم نيست همه ساله از آبروي دولت و ماليات مردم خرج اين تبعيدي هاي ديار اروپا كند.
د- بطور كلي جهان از اين دولت جعلي سازمان ملل(غربي) آسوده ميگردد
اميد است گوش شنوائي باشد كه بشنود
باز نقشه جدید دشمن
خدایا استکبار , از هر سو کمر بمقابله با اسلام ناب محمدی(ع) بسته , گروه ما اندک و خدعه دشمن بسیار
خدایا با فرج منجی , به اینهمه ظلم پایان ده
طرحی که در منطقه در حال اجراست فقط به یک یا دو کشور محدود نمی شود.
آقایون برنامه کاملی برای خاورمیانه دارند و سوریه، حزب الله، عراق و نهایتا ایران هدف اصلی هستند.

اتفاقاتی در راه است....

اللهم عجل لولیک الفرج
صهیونیست جهانی هرگز نمیتواند مستقیم با مسلمانان درگیر شوند مگر اینکه درگیری بین خود مسلمانان آنها را ضعیف کرده باشد که این درگیری نیز با تعصبات قومی و مذهبی روی میدهد. این حضرت آقا تا حالا خواب بوده که در این وضعیت بد کنونی می خواهد دموکراسی را در کشور ایجاد کند.
اين شيخ پس در هجوم حملات اسرائيليها كجلا بوده؟
سلفی ها یک گلوله هم بطرف رژیم صهیونیستی شللیک نکرده اند .و فقط به فکر منافع اربابانشون هستند و تفرقه.
یه فوت سید حسن نصرالله کافیه تا اینا برای همیشه از روی زمین محو بشن.
اللهم عجل لولیک الفرج
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا [إِمَامِنَا] وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا خدايا از نبود پيامبران‏ كه درودهاى تو بر او و خاندانش باد و از غیبت مولايمان،و بسيارى دشمنانمان و كمى‏ نفراتمان، و سختى فتنه‏ها به سويمان،و از جريان زمان بر زيانمان به درگاه تو شكوه مى‏آوريم.
خدایا دشمنان اسلام و مظلومین جهان را نابود بگردان
ای شیخ الاسیر ! انشاء الله که تاابدالدهر تو وخانواده و فک وفامیل لقمه حرامت همچنان اسیر ودربند مسخره های کافران باشی و به دست خودشون هم به درک واصل بشی
اینها در جنگ 33 روزه کجا بودند که حالا دم در اوردند.
سالها دعا می کردید مهدی عج بیا آقا ظهور من... آقا در رکابت هستیم... علائم دارد شروع می شود.... روزهای سختی و پر خطری داریم مردانه بگیم آماده هستیم...؟
ان یتق الله یجعل لکم فرقاناً
سید عزیز نگران مباش شیطان ودار ودسته اش بزودی گرفتار مکر خداوند متعال خواهند شد و...والله خیرالماکرین
مهدی جان بد جور دارن شیعه رو از هر طرف زیر فشار قرار میدن . امید شیعه بیا که الان وقتشه
سلفی ها خیال نکنن حالا اگه حزب الله اجازه داده حرفشون رو بزنن دیگه حزب الله ترسیده و قراره تا آخرش کوتاه بیاد.حزب الله عاقبت اندیشه و هرگز اجازه یک نزاع داخلی رو نمیده تا مجبور نشه.حزب الله از جمله گروه های چریکی هست که مقابله با اون بسیار مشکل هست و با یک اراده حزب الله این گروهک سلفی نابود میشه.منتهی اول مردم باید به ماهیت پلید این گروهک سلفی پی ببرند تا وقتی توسط حزب الله نابود شد تبدیل به قهرمان و اسطوره بین مردم نشن این سلفی های کثیف.
خداوند انشاء الله نسل وهابیت را از بین ببرد.
اسراییل با انهمه ادعا در برابر حزب لله کم اورد ..مگس بشین سرجات
ای شیخ ساده لوح،از خدا بترس و دست از تفرقه بردار و اسرائیل و امریکا را خوشحال نکن.وقتی اسرائیل به لبنان حمله می کرد،کجا بودی تا ببینی جوانان غیور حزب الله چگونه در مقابل ارتش شیطانی اسرائیل جنگیدند.
تا آنجا که همه می دانند شیعیان لبنان اکثریت مردم این کشوراند بنابراین هم این شیخ سلفی می داند چکار می کند و هم سکوت و مماشات سید بواسطه شرایط خاص منطقه معنی دار است حتماً سید دنبال اینست که عقبه این جریان را رو کند اما آنچه که مسلم است اینست که عربستان (آمریکا و اسرائیل)هم برنامه هاو اهرم هایی دارد که به تصور خود در وقت مقتضی پای دوستان ایران را در به اصطلاح باتلاق جنگ و اغتشاش داخلی آینده لبنان گیر دهدبنابراین در ماه های آینده اقدامات این گروه جدی تر خواهد شد
وهابيهاي ابله انشاالله هرچه زودتر امام زمان (عج) ظهور ميكنه وشما نامسلمانان منافق را ريشه كن ميكنه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست