بازدید 7242

ولايتي: ايران از سوريه دفاع مي‌‌كند

دولت سوريه دولت قانوني اين كشور است و تلاشش در جهت اصلاحات است و طبيعتا گام‌هايي را در اين راستا برداشته است. برخي از مخالفان مزدوران بيگانه بوده و مردم بي‌گناه سوريه را مي‌كشند تا سياست آمريكا، اروپا، اسراييل و برخي كشورهاي منطقه را اجرا كنند كه سياست آن‌ها بر اين مسير قرار گرفته است كه حكومت سوريه را ساقط كرده و خط مقاومت در برابر صهيونيست‌ها را بشكنند و هدف اصلي آن‌ها اين است نه ايجاد دموكراسي نيست.
کد خبر: ۲۵۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲ 17 July 2012
ولايتي با تاكيد بر اينكه دولت سوريه دولت قانوني و حكومت مشروع در اين كشور است، گفت:‌ اگر مخالفان صحبتي دارند بايد به صورت مسالمت‌آميز با دولت سوريه به مذاكره بنشينند.

به گزارش ايسنا، علي‌اكبر ولايتي، مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري ظهر سه‌شنبه در حاشيه كنفرانس علمي بين‌المللي پيرامون جنبش غيرمتعهدها درباره پيشنهاد ايران براي برگزاري جلسه‌اي با معارضان سوري گفت: دولت سوريه دولت قانوني اين كشور است و تلاشش در جهت اصلاحات است و طبيعتا گام‌هايي را در اين راستا برداشته است. برخي از مخالفان مزدوران بيگانه بوده و مردم بي‌گناه سوريه را مي‌كشند تا سياست آمريكا، اروپا، اسراييل و برخي كشورهاي منطقه را اجرا كنند كه سياست آن‌ها بر اين مسير قرار گرفته است كه حكومت سوريه را ساقط كرده و خط مقاومت در برابر صهيونيست‌ها را بشكنند و هدف اصلي آن‌ها اين است نه ايجاد دموكراسي نيست.

او ادامه داد: اگر هدف مخالفان دولت سوريه اين باشد، در اين صورت جمهوري اسلامي از سوريه به عنوان يك حلقه اساسي از زنجيره مقاومت در برابر صهيونيست‌ها دفاع مي‌‌كند ضمن اين كه حتما طرفدار ايجاد اصلاحات درسوريه هم است. آن چه كه قطعي است حكومت سوريه يك حكومت مشروع است و اگر مخالفان صحبتي دارند به صورت مسالمت‌آميز به مذاكره بنشينند. بايد اصلاحات به سمتي سير كند كه سوريه آينده بهتري داشته باشد.

ولايتي در پاسخ به سوال ديگري درباره برگزاري اجلاس سران غيرمتعهد‌ها در تهران گفت: ما از شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهد‌ها توقع داريم كه يك بازنگري در ساختار داشته باشد كه يكي از مسائل اصلي تشكيل دبيرخانه دائم است، از سوي ديگر بايد در اين اجلاس در جهت ايجاد يك تحول محتوايي در اهداف جنبش مذاكراتي انجام شود زيرا با توجه به تحولات دنيا، فروپاشي شوروي و بيداري اسلامي كه همه جهان را فراگرفته است بايد جنبش خود را با اين شرايط مطابق كند و از سوي ديگر با توجه به اين كه بخشي مهمي از اين جنبش‌ها را كشورهاي مسلمان تشكيل داده و جهان به سمت چند قطبي حركت مي‌كند بايد نقش خود را در آينده جهان تعريف كرده و به سمت آن حركت كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی