بازدید 33726

خشکسالی دریاچه ارومیه

جلسات و همایش های منطقه ای، استانی، ملی و فراملی برای نجات دریاچه ارومیه برگزار شده اما هنوز اقدام در خوری برای اجرای مصوبات صورت نگرفته است.
کد خبر: ۲۵۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳ 15 July 2012



























تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۷
بی مطالعه سد بسازین همینه.
من به عنوان یک دانشجوی مهندسی آب می گویم که تنها راه برای جلوگیری از خشکسالی چه در دریاچه ی ارومیه چه در رودخانه ی زاینده رود و چه در هرجای دیگر "مصرف صحیح آب در کشاورزی" می باشد.
ای وایمن
آخه هرکی پا شود گفت من مهندس سد سازی هستم کارو میدید دستش اینم مشه نتیجش دیگه سرنوشت دریاچه مازندران و زاینده رود هم شده حکایت تورم اقتصادی
پاسخ ها
اسدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
کاش کار را میدادند دست به گروهی از مهندسان. چون اگه اینطور میشد پروژه ها مثل میانگذر و خیل سدهای حاشیه دریاچه ارومیه بدون مطالعه جامع تو دهه ی خشکسالی احداث نمیشدن که نتیجشون این بشه. همه میدانند که اغلب این پروژه های بزرگ در درست یک ارگان غیر عمرانی هست که مناقصه ها را دور میزند و حتی اگه در مناقصه ها رد شود حمله نظامی میکند! تا فقط خودش یکه تازی کند.
خداي من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خشکسالی کجا بود؟!! ، این ناشی از عدم عقلانیت مسولین هست
من آب می خوام.....
واي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشکل مملکت ما اینننننننننننههههه.
کورن این به اصطلاح دولت مردان ؟؟
دیگه تونقشه دریاچه ارومیه رو نمیشه دید واقعا خیلی بد
مطالعات زیست محیطی این سدهای که ساختین کجاست.
مشاوران محترم کجا هستند که پاسخ گو باشند.
تنها راه و البته بهترین راه کشیدن آب دریای خزر از طریق مسیر ارس و بعد شیرین کردن و ریختنش به دریاچه هست.فقط همین
البته این کار پر هزینه هست،اما بعد ها حتی می تونیم با پر کردن چاله های آذربایجان که بین کوهها هستن،آب مورد نیاز کشاورزی رو هم فراهم کنیم.
سونامی نمک به مجلس هم میرسه ...!!!!!!!
جای بسی تاسف است پس نقشه بارور کردن ابرها به کجا رسید؟حیف نیست یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری منطقه به این وضع دچار بشود؟
با سلام
بنده فارغ التحصيل آب هاي زيرزميني هستم مشكل درياچه اروميه از چند بعد قابل بررسي هست بعد اولش كمبود بارش و به اصطلاح عام خشكسالي هاي پي در پي هست بعد دومش ساخت و ساز بي رويه سد و كاهش حق آبه درياچه چون درياچه اروميه حوضه آبريز منطقه آذربايجان و بخشي از كردستان هست كه ردوخانه هاشون به اين درياچه مي ريزن و اما بعد سوم و اصليش كه متاسفانه هميشه مورد غفلت واقع شده برداشت بي رويه آب از آب هاي زيرزميني هست كه با توجه به بحران حاضر جاي تعجب هست كه درياچه اروميه جزء مناطق آزاد برداشت آب هست كه برداشت بي رويه از سفره ها باعث پيش روي آب شور دا مناطق اطراف هستيم كه اين هم جزء عوامل خشك يدرياچه اروميه هست
تنها راهکار موجود اینه که بزرگترین کارخانه نمک جهان را احداث کنید تا هم خودکفایی رسمی در نمک کشور ایجاد شود و قیمت ان کاهش یابد و هم به جهان صادر و اقتصاد غیر نفتی را محقق کنیم.
از سویی چند صد میلیارد تومان هزینه کردید بابت مطالعه اجرای جاده از وسط دریاچه و ارزیابی محیط زیست (آبدوغ خیاری) اینکه پل روگذر و میانگذر بسازید و حال اینکه اگر میدانستید دریاچه به زودی خشک خواهد شد با 2 لودر و کامیون از وسط دریاچه جاده میساختید.
و این همه هزینه بیهوده نمودید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی