بازدید 8059

سفر صالحی به امارات و حضور عنان در تهران

کد خبر: ۲۵۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷ 10 July 2012
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر عنان به تهران تصریح کرد که جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای برقراری ثبات و امنیت در سوریه و منطقه فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش فارس ،رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر کوفی عنان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به تهران، با اشاره به طرح 6 ماده‌ای کوفی عنان در مورد سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از این طرح، اظهار داشت: اگر کشورهای غربی مانعی در مسیر اجرای این طرح ایجاد نکنند و اجازه دهند خشونت‌ها متوقف و فضای مسالمت‌آمیزی ایجاد شود که دولت سوریه امکان برداشتن گام‌های اصلاحی برای برآوردن مطالبات مردمی را داشته باشد، مناسب‌ترین و منطقی‌ترین راه‌ برای حل بحران سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: آقای کوفی عنان بر این اعتقاد است که ایران کشور مقتدر و مؤثر منطقه است و می‌تواند در حل بحران سوریه نقش مثبت و تأثیرگذاری داشته باشد. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در همه نشست‌هایی که برای حل مسئله سوریه تشکیل می‌شود عنوان کرده که ایران باید مشارکت داشته باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: با اصرارهای بی منطق و اقداماتی که مقامات آمریکایی داشتند، اجلاس ژنو بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و عنان و بان کی مون در همان زمان اعلام کردند که حتما نتیجه گفت‌وگوها را به اطلاع مقامات ایران می‌رسانند و عنان نیز از آمادگی خود برای سفر به تهران خبر داد و گفت که بلافاصله به ایران خواهد رفت تا مطالب را به اطلاع مقامات ایران برساند و در جریان نقطه نظرات جمهوری اسلامی قرار گیرد.

مهمان‌پرست افزود: امیدواریم با رایزنی‌های مناسب و حضور و مشارکت مثبت کشورهای منطقه، اجازه داده شود تا کوفی عنان نسبت به توقف درگیری‌ها و اجرای طرح خود گام‌های جدی‌تری بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای برقراری ثبات و امنیت در سوریه و منطقه فروگذار نخواهد کرد.

این دومین سفر کوفی عنان به تهران پس از انتصاب به این سمت است.

*سفر صالحی به امارات

وی همچنین در خصوص سفر علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به امارات متحده عربی، گفت: آقای صالحی در مسیر بازگشت از توکیو برای شرکت در نشست بین‌المللی درباره افغانستان، توقفی در امارات داشت که در این فرصت دیدارهایی با مقامات اماراتی انجام و رایزنی‌هایی در خصوص مسائل دوجانبه، ایرانیان مقیم امارات و تحولات منطقه صورت گرفت.

مهمان‌پرست با ذکر این نکته که روابط سیاسی و اقتصادی ایران و امارات رو به گسترش است، خاطرنشان کرد: مقامات دو کشور از فرصت‌های مختلف برای بررسی راه‌های گسترش روابط و رایزنی‌های منطقه‌ای استفاده می‌کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه علی‌اکبر صالحی در امارات با معاون نخست‌وزیر، وزیر خارجه و حاکم دبی دیدار و در ضیافت ناهار همتای اماراتی خود حضور یافته است.

کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان یکشنبه (18 تیر ماه) با حضور مقاماتی از 70 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار