بازدید 10968
خدا کند نمایندگانِ صاحب‌خانه برای حل اختلاف بروند؛

ورود مجلس به موضوع گرانی کرایه تاکسی مبارک است!

گویا قرار شده اختلاف بین شورای شهر و فرمانداری بر سر افزایش کرایه‌های تاکسی به هیأت حل اختلاف کشیده شده و البته به اجبار، پای چند نماینده مجلس هم به ماجرا باز شود! آیا همین‌ که در این همه گرانی قرار است بر سر یکیشان مباحثه شود، جای خوشحالی ندارد؟!
کد خبر: ۲۵۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶ 05 July 2012
درون تاکسی، محل کار، ‌مسجد و خلاصه هر جا که می‌روی، سخن از گرانی‌ است تا جایی که نگران می‌شویم نکند بیشتر مردم به بیماری و استرس مبتلا شده باشند؟ نکند این موج گرانی‌ها پیش از حاد‌تر شدن به واسطه سکته، جان عده‌ای را برباید؟!

به گزارش «تابناک»، سرانجام ماجرای شورای شهر و فرمانداری تهران بر سر کرایه‌ها، توانست گوشه لباس مجلسی‌ها را هم بگیرد تا حمیدرضا ارشاد منش، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بگوید: مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از اعلام مخالفت فرمانداری تهران برای بررسی و تصمیم‌گیری به هیأت حل به اختلاف فرستاده شده است. ما منتظر معرفی دو نماینده از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم که در نخستین نشست، با بررسی دقیق موضوع افزایش کرایه‌های تاکسی، تصمیم لازم را در این رابطه بگیریم.

این در حالی است که مهدی‌ چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با رد نظر معاون عمرانی وزیر کشور، با ساده انگاری موضوعی که چند ماه محل مناقشه دو طرف بوده، می‌گوید: پیش از تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف، موضوع افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی حل می‌شود.

بدین ترتیب قرار است گرانی‌های آغاز شده در بخش حمل و نقل که از نخستین روز پس از تعطیلات نوروزی آغاز شده بود، اواخر چهارمین ماه سال تازه تعیین تکلیف شده و اگر با مصوبه‌ای روبه‌رو شد، دو سومِ دیگر سال محل مناقشه بین طرفین باز باشد تا جایی که حتی بین رفتن موضوع به شورا و نرفتن آن هم اختلاف هست!

رسیدگی به موضوعات اینچنینی، از این روی برایمان در خور توجه است که با اندکی دقت به نرخ اقلام گوناگون مصرفی مردم در یک سال گذشته، درخواهیم یافت که تقریبا هیچ نرخی بدون تغییر نمانده و البته بیشتر کالا‌ها با بهایی نزدیک دو برابر به نسبت مدت مشابه سال پیش عرضه می‌شوند تا جایی که نرخ مرغ در فاصله چند هفته به ماه رمضان، موفق به شکستن رکورد جهانی شده و سایر اقلام ضروری هم وضع چندان بهتری ندارند.



اکنون کافی است به واکنش‌های مؤثر مسئولان به گرانی‌های رخ داده دقت کنید تا دستتان بیاید که ارجاع گرانی کرایه تاکسی به هیأت حل اختلاف چه کیمیایی است! جایی که نه دولتمردان کوشیده‌اند با مدیریت بازار و البته افزایش نظارت، مانع از رخ دادن گرانی‌های کاذب شوند (می‌گوییم گرانیِ کاذب چون ممکن است بخشی از گرانی‌ها اجتناب ناپذیر باشد؛ هرچند هیچ مسئولی این موضوع را به‌ زبان نیاورده!) و نه مجلسیان جایگاهی برای دخالت رسمی خود قایل شده‌اند تا مثلا بگویند که چرا باید به رغم فشارهای شدید، نرخ نان هدفمند‌تر شود؟

افزایش قیمت‌ها در برخی اقلام هفتگی و حتی روزانه شده اما نه مسئولی اعتراض می‌کند و نه پای حل اختلافی به ماجرا باز می‌شود تا به عنوان مثال نرخ یک بطری آب معدنی در دو خیابان یکسان نباشد، ولی تنها اعتراضی که شنیده می‌شود، به ماجرای صد میلیون تومان مبلغ رهن منزل نمایندگان بر می‌گردد که برخی از وکلای مجلس به آن اعتراض کرده‌اند!

اینجاست که فارغ از اینکه چرا رانندگان تاکسی کرایه بیشتری می‌گیرند، چرا درخواست پول بیشتر از طرف فروشنده محترم به بهانه افزایش قیمت برایمان سوال نمی‌شود، چرا احتساب نرخ ساندویچ برای یک ماه نهار و شام یک کارگر از حقوق مصوبِ قانون کار کم ندارد، چرا نمایندگان مردم در شورای شهر و دولتمردان در وزارت کشور بر سر کرایه تاکسی بحث می‌کنند، چرا هیچ بحثی برای گرانی نرخ شیر، گوشت، مرغ و... رخ نمی‌دهد؟ و هزاران پرسش بی‌پاسخ دیگر، هنوز هم ورود مجلس به موضوع بررسی یک گرانی برایمان جای خوشحالی دارد، به شرطی که نمایندگانی به هیأت حل اختلاف بروند که مشکل مسکن نداشته و به مبلغ صد میلیون تومان رهن خانه معترض نباشند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۹
آفرین به نمایندگان ملت!!!
کسی که سیر است چه درد مردم بی نوا و فقیر را می داند.
ساده زیستی رجائی با احوالات امروز نمایندگان ملت تناسخ دارد؟
آفرین به نمایندگان ملت!!!
تابناک عزیز لطفا منعکسش کن.
آفریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن!!!
آقایون میخوان برن تعطیلات انشاله تا بعد
آخرش خیلی خوب بود
ممنون
تاکسی ها و کارگران ضعیف ترین قشر این مملکت هستند زور نمایندگان فقط به ضعفا میرسه
چرا کلیت قیمت ها اینقدر گرون شده؟
بعضی کالا ها روزانه بعضی هفتگی بعضی ماهانه گرون میشن چرا گل و بلبل ؟
لطفاً یک فکری هم به حال گرانی تعرفه های پزشکان کنید. یک پزشک عمومی برای 2 دقیقه ویزیت مبلغ 7 هزارتومان مطالبه می کند ولی اضافه کار یک فوق لیسانس ساعتی 3500 تومان است. آیا 2 دقیقه وقت یک پزشک با 2 ساعت وقت یک کارشناسی ارشد آنهم برای نیم سال اضافه درس خواندن ظلم نیست؟ تبعیض نیست؟
ورود مجلس به بحث کم بودن مبلغ 100 میلیون تومن بابت رهن خونه نماینده ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هم میتواند مبارک باشد .
جا داره حقوق عزیزان تلاشگر عرصه نمایندگی نیز به یک هشتم ، کاهش یابد .
بنده راننده تاکسی حاضرم مجانی و به صورت 24 ساعته در کل ایام سال به هموطنای عزیزم خدمت رسانی کنم و از هیچکدومشون کرایه هم دریافت نکنم ولی در عوض به من هم مبلغ 100 میلیون تومان از کیسه بیت المال بابت رهن کرایه خانه ام به من اختصاص پیدا کنه .
دولت باید یه مجتمع 290 واحدی ( هر واحد 45 متر ، در 17 طبقه فاقد آسانسور ) از محل مسکن های مهر واقع در شهرک های اقماری تهران رو به این عزیزان نماینده و به صورت رایگان اختصاص بده تا هم دغدغه رهن خانه این عزیزان حل بشه و هم میلیاردها تومان از هزینه بیت المال کاسته شود .
آقای نیکزاد !!!
وزیر راه و شهر سازی !!!!!!!!!!
تحویل بگیر
قیمت خانه ای که رهنش 100 میلیون تومان باشه ؛ حداقل 400 میلیون تومنه .
و شما کماکان افزایش قیمت خرید و رهن خانه را در محدوده 7 تا 9 درصد تعیین مینمایید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
سواره از حال پیاده خبر نداره.وقتی نماینده مجلس به جای این که پیگیری کند ببیند عموم مردم جامعه با این افزایش قیمتها چگونه زیر بارگرانی خم شدهاند و چگونه باید اجاره بهای لجام گسیخته را تامین نمایند سنگ خودش را به سینه می زند ونسبت به کم بودن ودیعه بهای مسکن خودشان اعتراض می کنند وضع از این بهتر نخواهد شد.به نظرم باید مثل سایر مردم دنبال مسکن بدوند تا دردشان بیاید و فکری به حال این مردم که ولی نعمتان آنها هستند بشود.
تابناک حرف دل ما رو در مورد خانه های رهنی زدی اما کو گوش شنوا
سلام
جواب تمام چرا ها راخودتان می دانید . چون راننده تاکسی از امکانات دولتی استفاده می کند!!!!!!و چون راننده تاکسی را به همراه خانواده اش از مریخ می آورند بنابر این آنها نباید نرخشان آزاد باشد .نه سرمایه خصوصی گذاشته اند و نه روزی 15 ساعت کار می کنند .صاف صاف راه میروند و بیخودی باعث گرانی کرایه هستند.هرچی گشتم ضرب المثل خوبی پیدا نکردم که تقدیم کنم.ممنون از گزارشتون(البته این یکی رو برعکس نخونید)
اینطوری که پیش میره، یواش یواش مجلس باید فقط به مسائل مربوط به گرونی رسیدگی کند.
1- اون مردم بدبختی که رهن و اجاره رو باید از جیب بدن چکار کنند؟
2- آقای نماینده ، شما اول وظیفه خودت رو که رسیدگی به مشکلات مردم از جمله همین گرانی های بی حدو نصاب انجام بده بعد برو برسر پول های مفتی که از بیت المال بهتون میدن جر وبحث کنید
سلام : خوب بود شما به جای طرح مسایل حاشیه ای و گمراه کننده برای مردم روشن میکردی که مسبب این گرانی کیست . که شاید در اینده مسببین نتوانند با این ترفندها مردم را به فقر بکشانند . اصل موضوع روشن است وقتی ارزش پول ملی به یکباره نصف میشود و قیمت دلار دوبرابر میشود خوب طبیعی است که قیمت ها هم دو برابر شود . لابد خواهی گفت که در بعضی موارد بیش از دو برابر شده است انهم به این علت است که ممکن است فردا این پروسه تکرار شود مگر اینکه شما سر منشا و علت گرانی را برای مردم روشن گردانی که دیگر نتوانند انرا تکرار کنند
وقتی همه چی گرون شده چرا نباید تاکسی گرون بشه؟!
مگه راننده تاکسی آدم نیست ؟
یک راننده تاکسی که سواد درست و حسابی هم شاید نداشت فهمیده بود و می گفت که اگر برای رفاه حال رانندگان تاکسی می خواین کرایه ها رو افزایش بدین ، بهتره که نکنین...
چون اولین کسی که افزایش هزینه زندگی ناشی از گرانی کرایه آسیب میبینه همون رانندگان بی پناه تاکسی هستند... به جاش دولت بسته های حمایتی از قبیل: تخفیفات بیمه-افزایش گارانتی خودرو-مراکز ویژه تعمیرات تاکسی ها-لوازم مصرفی خودرو-بیمه رانندگان و خانوادهایشان...
مشکل این قشر زحمت کش رو کمتر میکنه
منظورت رو نگرفتم تابناک جان. این زخمی که داری ازش حرف میزنی دیگه با این نمکها نمیسوزه. یه حرف تازه بزن. اگه گرون نشه باعث تعجبه.
بله داره گرون میشه میفرمائید چیکار کنیم؟ دستمون به کجا بنده؟ با لایک زدن و کامنت گذاشتن مشکل حل میشه؟
...............................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار