بازدید 18062
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

نرخ تورم بیش از ۳۳. ۵ درصد است

ما برابر قانون مدیریت خدمات کشوری، باید حقوق کارمندان را بر پایه میزان تورم افزایش دهیم که از مطالبات بحق کارمندان عزیز است؛ اما امسال با توجه به میزان تورم، این افزایش کمتر لحاظ شده و این واقعیتی است که باید پذیرفت، ولی این موضوع، تنها مربوط به امسال نمی‌شود و در همه سال‌های گذشته، حقوق کارکنان کمتر از نرخ تورم بوده است.
کد خبر: ۲۵۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲ 07 July 2012
غلامرضا کاتب با اشاره به افزایش بهای کالاهای اساسی گفت: مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه، از گرانی بسیار رنج می‌برند و مجلس مصمم است تا به خواسته‌های مردم پاسخ بدهد.

به گزارش «تابناک»، سخنگوی کمیسیون برنامه و بوجه مجلس نهم، با اشاره به سخنرانی ریاست مجلس در نطق پیش از دستور خود در آخرین روز کاری مجلس پیش از آغاز تعطیلات تابستانی گفت: مجلس حاضر به همکاری همه جانبه با دولت است تا بتواند بهای کالاهای اساسی و نیازهای مردم را کاهش دهد.

وی افزود: مجلس حاضر است در صورت لزوم با اصلاح قوانین و تصویب قوانین جدید، حتی در حوزه هدفمندی یارانه‌ها در کنار دولت باشد تا بتواند مشکلات را حل کرده و شرایط را بهبود دهد.

کاتب همچنین درباره سه نرخی کردن دلار نیز توضیح داد: هم‌اکنون چند نماینده این بحث را مطرح کرده‌اند، ولی تا کنون این موضوع، نه در کمیسسون اقتصاد، نه کمیسیون صنایع و نه در کمیسیون برنامه و بودجه، مطرح نشده؛ بنابراین، با این اوصاف در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره اعتراض کارمندان به کم بودن افزایش ۱۵ درصدی حقوق آنها گفت: ما برابر قانون مدیریت خدمات کشوری، باید حقوق کارمندان را بر پایه میزان تورم افزایش دهیم که از خواسته‌های بحق کارمندان عزیز است، ولی امسال با توجه به میزان تورم، این افزایش کمتر لحاظ شده و این واقعیتی است که باید پذیرفت؛ اما این موضوع تنها مربوط به امسال نمی‌شود و در همه سال‌های گذشته، حقوق کارکنان کمتر از نرخ تورم بوده است.

این نماینده اصولگرا همچنین با اشاره به افزایش بهای اجاره مسکن گفت: وزیر مسکن در نشستی که برای ارائه گزارش به مجلس آمده بود، خبر از یک بسته پیشنهادی داد، ولی از محتویات بسته اطلاعی در دست نیست.

غلامرضا کاتب با رد آمار معاونت راهبردی، مرکز آمار و سازمان مدیریت که نرخ تورم را ۲۲. ۵ درصد اعلام کردند، گفت: هم‌اکنون نرخ تورم بیش از ۳۳. ۵ درصد است، ولی این آمار رسما اعلام نشده و تنها به صورت جزیره‌ای مطرح است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۱
انتشار یافته: ۶۱
دقیقا به همین خاطره که حقوقها را 15% افزایش دادند البته اقای باهنر هم جلوی زدن احکام حقوقی را گرفت تا مردم یه هو با این پول اضافی!!!!!! ولخرجی نکنند
جمیع مسوولین خسته نباشتن و رحمه الله و برکاته!
درطول این سالها فقط خون دل خوردیم و دم نیاوردیم و شاهد رشد تورم بیش از حد شده ایم همه ی اینها که را شما یاد آور شدید کمتر از آن است که شاهد بی عدالتی ها در ادارات هستم که به خیلی ها ظلم مضاعف میشود و باید گرانی کرایه مسکن را هم اضافه کرد.
خداوند به تمامی خادمین به خلق را نصرت عطا فرمایید.امین
این که چیزی نیست توانگلیس تورم 7 درصد است!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
المان یک و هفت دهم درصد
سبحان
| France |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
آخ بمیرم براشون پس با این اوصاف رسما اروپایی ها بدبخت شدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
به نظرم برای خروج از بحران اقتصادی اروپا باید مدیرت اروپا را به دولتمردان ایران بسپارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
پس واسه همينه كه تلويزيون هي ميگه اقتصاد روپا داره رو به نابودي ميره!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
مردمش هم خودسوزی می کنن . حالا ما باید چه کنیم . خدامی داند
البته اگر به وضعیت بازار نگاه کنیم تورم بیش از 5/33 درصد است ولی بازهم اگر ملاک عدد گفته شده باشد پس چرا موقع تعیین میزان حقوق تورم را تک رقمی اعلام میکنند؟
هر سال وضع به همین صورت است تا کی قشر حقوق بگیر باید تحمل این ناعدالتی را متحمل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
تا حدود 11 ماه دیگه
انشا الله بعد از اون بهتر میشه اگه همت کنیم
!!! فقر بدبختی گرانی فساد اخلاقی بی بند باری گرسنگی همه اش مال اروپا و آمریکاست خصوصا برای برخی آمریکا آلمان و فرانسه و انگلیس!! البته بگذریم که یک تن ماهی 150 گرم در آلمان 2200 تومان (به نرخ یورو ازاد!) است یک کیلو مرغ در دانمارک کیلویی 1200 تومان است و مگر درآمد یک کارگر معمولی تو اروپا به نرخ یورو آزاد چند برابر ماست اگر 1500یورو هم حساب کنیم میشه نزدیک 3.5 ملیون تومان!! بابا اینا همش دروغه ما اوضامون خیلی هم خوبه فقط توهم تورم گرفتیم باور کنین به قول خوب تحریم ها هست والا بیچاره برخی مسئولین دولت که اسامی اونها در اختلاس های بزرگ هم آورده شده نمی دونستن که چرا همه چی داره گران میشه اصلا ربطی هم به جیب بعضی از اونها نداره نه اصلا !! اقا من که خیلی خوشحالم این مقاله یعنی این که 10 سال دیگه یک مهندس فارغ التحصیل دکترا و یک کارگر سیکل همه با هم گرسنه خواهیم بود!! مردیم از این همه خوشی نماینده ها همه جز ترس و وعده های دروغ کاری نمی کنند فقط می خوان که مطرح شده باشند و بس و الا نزدیک یک ساله که دارند شعار می دهند!! !!! اینا همه شعار گوش های ما هم دیگر کر شده بس که شعار شنیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
و اين است مفهوم عاليه " عدالت "
در راستاي تكميل متن فوق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
همین الان هم گرسنگی و گرونی اجاره بها داره فشار میاره به مهندسین و فارغ التحصیلان دکترا دوست عزیز...یه نگاه به آمار کلاسهای آیلتس بندازی مشخصه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اقتصاد اروپا و امریکا در حال فروپاشی و اضمحلال است ! این هم نشون هاش ، فقط اشتباهی تو کشور ما نمی ودونم چرا بروز کرده !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
افرين هرچي ميخواي بگو فقط اخ نگو!!!!!!!!!!!
بابا تورم بیش از اینهاست
کمی واقع بین باشید و واقعیت را بگوئید.
دولت برای کمک به قشر حقوق بگیر می تواند مالیات کمتری از کارگران و کارمندان دریافت کند.
پاسخ ها
اشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
گدا بازی چرا؟ حقوق را درست بدهند مالیاتش را هم درست کسر کنند
بانک مرکزی: تورم درستش 22.5 درصده چون بعد از عید یکساعت جلو میکشیم ولی پاییز درست میشه .میشه 22.5 درصد
دولت می تواند با افزایش کمکهای غیر نقدی ودایر نمودن تورهای زیارتی وسیاحتی به این قشر کمک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
dیکی می مرد ز درد بی نوایی یکی می گفت......
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
خوبی شما؟؟؟؟؟
اینجا وضعمان خوب است اما تو باور نکن
نرود میخ آهنی در سنگ! بیخود خودتونو خسته نکنید شنونده ای نیس. بالاییها به کارای مهمتری مشغولن مدیریت جهان خاکی و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
کشش ندین !!!!!!!!!!!!!!!!
آقای نماینده عزیز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حتی اعلام نشده تا اینکه پرداخت شود.حالا شما برای آمار تورم خودتان را ناراحت نکنید
با درود
واقعا تورم بر روی قشر ضعیف جامعه تاثیرات بسیار وحشتناکی می گذارد!! خوب است یک نفر از مسئولین گفته تورم وحشتناک شده است!!
اقتصاد در یک کشور بسیار مهم است که دولت ایران نسبت به آن و پیشبرد علمی آن بسیار ضعیف عمل می کند!!
امیدوارم با این شرایط اقتصاد داخلی، دیگر اختلاسهای فوق کلان روی ندهد تا قشر آسیب پذیر دلشون نشکند و اشک نریزند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاینده باد ایران به یاری خداوند
تو ورزش که رکورد نزدیم لاقل تو قیمت مر غ و تخم مرغ و .. تورم تو دنیا اولیم
این افتخارات رو مدییون نمایندگان مجلس و دولت مردان هستیم دم همشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
دم همشون سرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
یخ کنن
تبريك... بالاخره تو اين يه دونه اول هستيم چشم دشمن كور.....
از قشنگی های تورم و این جامعه و دولت اینه که اعلام می شه همه چیز داره با دلار 1226 وارد می شه ولی وقتی می ری خرید همه چیز با دلار 2500 وارد شده! تورم و بی کاری و قدرت خرید و حفظ ارزش پول ملی و کمک به بهداشت و سلامت جامعه ، هم مشکل ماست ! مشکل نماینده مجلس و دولت نیست ! ما خودمون باید با برنامه ریزی قیمت هارو کاهش بدیم ! نمی دونم چرا شما اینقدر به این بنده های خدا که 700-800 میلیون بهشون ندادن که بخوان یک خونه اجاره کنن گیر می دین ! دلم کبابه واسشون !
اين حرف ها از دشمن است نرخ تورم در ايران تك رقمي است. مرغ اصلا پا ندارد.
افسوس .چه ميخواستم .
ججججججججججججججه شد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
البته ما نخواستيم، يه عده ديگه خواستند، ولي واقعاً چي شد؟
هر کی یه سر به بازار بزنه و سواد داشته میفهمه تورم بالای 73.81درصده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اره عزیزم منم موافق نظر تو هستم و در ضمن یکم پایینتر باید میگفتی من رشتم امار هست خوب میفهم اینارو
بابا مرغ 4000 تومانی شده 7800 این یعنی چند درصد تورم
حالا که همه قبول دارند که به کارمندان در زمینه افزایش حقوق اجحاف شده، دولت دهم در این سال آخر خدمت به همراهی مجلس که اعلام آمادگی کرده برای جبران حقوق کارمندان که در سال های قبل و دولت های قبل به نسبت نرخ تورم باید افزایش پیدا میکرد و نکرده است تلاش کنند تا از آنها به نیکی یاد شود.
واسه اینه که افزایش حقوق کارمندان 15 درصد اعلام شد دیگه ؟!
آيا كسي هم به فكر حقوق نيرهاي بيچاره قراردادمستقيم هست ؟ سازمان ها به بهانه رسمي نبودن اين نيروها افزايش حقوقي براي انها درنظرنگرفتن ودولت محترم هم گفته با همه اينها يكسان قرارداد ببنديد يعني يك نفر با سابقه 10سال از نظرحقوق ومزايا فرقي با يك نيروي با سابقه يك سال ندارد. واقعا بريد تحقيق كنيد كه اين راسته يه دروغ.؟
از دلار گرفته تا میوه وگوشت و اجاره مسکن فراتر از 70 درصد رشد داشته چه طوری تورم کمتره ؟
نه بابا دروغه...شایعه سازی بیخودی نکنید ما اصلا تورم نداریم
اي بابا شما مثل اينكه اصلا از از اخبار بی اطلاعید ما تازه میخواهیم پیشنهاد بدیم یک صندوق کمک به ملت محروم اروپا هم افتتاح بشه چون ظاهر همه دنیا جز ما ورشکست شدن
مطمئناًکسانی که مسول و والی مردمند درپیشگاه خداوند مسئولند و هر تصمصم اشتباه آنان که موجب سر افکندی مسئول خانواده در مقابل اعضاء خانواده شود (به دلیل عدم امکان اجابت حداقل نیازها) در پیشگاه خداوند بدون عقوبت نخواهد بود مگر اینکه واقعاً به حرفهای که میزنند با تمام یقین ایمان ندارند%
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم
خدا پدر خاتمی را بیامرزاد حداقل فاصله تورم وافزایش حقوق خیلی معقول بود
واقع که چقدر مسئولین به فکر مردم هستند سرشون را از برف بیبرون کنند و ببینند که همه چیز ساعتی بالا میرود و در هیچ جای دنیا چنین تورمی و جود نداشته و ندارد الان تورم واقعی 81 درصد است زهی خیال باطل
دروع نرخ تورم بالي ٨٠ درصدهه
حقوق کارمند در سال یکبار افزایش پیدا میکنه .ولی اینروزها هر روز شاهد گرانی جنسها هستی .مسولین هم انگار نه انگار.تورم که الحمدااله در دنیا فکر کنم مقام اول باشیم.ای 20یا30 در صد به عنوان مزاح گفته میشود لااقل مردم خوشحال بشن
هرچی میدوییم پول جمع کنیم باز عقبیم /خدایا به فریادمون برس
ایران اگه تو هیچی رشد نداشته توی تورم رشد خیلی خوبی داشته. بالاخره یه جا اول شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
تا کور شد هر آنکه نتواند دید ! !
بیش از 100 روز از سال می گذارد و افزایش 15درصدی هم خبری نیست ؟؟؟
اروپا با تورم 11 درصد چه بلایی که سر دولت نمیاره. ماکه با تورم 35 در صد خیلی ریلکس نشیتیم سرجامون و حرکتی نمیکنیم.
حواستونو جمع کنید.!!!!!؟؟؟؟؟
من اصلا اعصاب ندارم.
كاش تلويزيون براي مردم بيچاره فرانسه كه پارسال 2/1درصد تورم داشته انددلش مي سوخت و خبري راجع به اين تورم كمر شكن كه فقط هفت درصد تورم موجود در ايران است پخش مي كرد و صداي مردم مظلوم و محروم فرانسه را از اين تورم كمر شكن به گوش مردم ايران مي رساند!
دوستان یه سوالی به ذهنم آمد. میگم این استیضاح رئیس جمهور که پیش بینی شده در قانون برا چه زمانیه؟ حتما باید مسائل سیاسی وسط باشه؟ اگه همه مردم هم بدبخت بشن مهم نیست؟
من استاد آمار هستم و کاملا مشخص است که نرخ واقعی تورم حتی از 80% هم بالاتر است . البته احتیاجی به محاسبات پیچیده آماری نیست کافی است که قیمت اقلام اصلی ( خوراکی) در امسال را تقسیم بر قیمت سال گذشته کنیم و در مورد اقلام مختلف این درصد را محاسبه نموده و در پایان از کل این اقلام میانگین بگیریم اگر خودتان این محاسبه ساده را در مورد اقلامی چون : گوشت قرمز - مرغ - روغن - لبنیات ... انجام بدهید متوجه میشوید که تورم واقعی بالاتر از 80 % است 0 البته کاملا مشخص است که چرا دوتت نرخ واقعی تورم را اعلام نمیکند . به هر حال با این روند هر روز فقرا فقیر تر میشوند و اغنیا غنی تر .
به 34 نظر فوق 1747نفر رای داده اند که 1719نفر از گرانی شکایت دارند و 28 نفر شکایتی ندارند(البته اگر اشتباه نزده باشند)با این تفاصیل 98.4درصد شکایت دارند و 1.6 درصد موافقند
بنابر این چطور ممکنه اینهمه شکایت دارند و اب از اب تکان نمیخوره عجیب نیست ؟
این آمار اینا واقعا خیلی جالبه !! الان به یه عقب مونده ذهنی ام بگی تورم 22.5 درصد شروع میکنه سرو و صدا در اوردن یوهو یوهو میکنه ! یعنی حتی اونم میفهمه که این آمار دروغه ، من نمیدونم چرا یسری ها فکر میکنن مردم نمیفهمن !!
تابناك من هي كامنت ميزارمو تو هي تائيد نكن ببين كي آخرش كم مياره!!
اين نرخ تورم 33/5 دروغه محضه.نرخ تورم الآن 9/5 درصده!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی