بازدید 52826

ابعاد جدید راهبرد دوجهتی اوباما علیه ایران

با آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و تهدید دوباره ایران به بستن تنگه هرمز، فعالیت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس بار دیگر شدت گرفته است. به گمان ناظران و تحلیلگران، این فعالیت‌ها بخشی از برنامه گسترده‌تر باراک اوباما علیه ایران است که با نام «راهبرد دوجهتی» از آن یاد می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰ 03 July 2012
با آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و تهدید دوباره ایران به بستن تنگه هرمز، بار دیگر فعالیت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس شدت گرفته است. به گمان ناظران و تحلیلگران، این فعالیت‌ها بخشی از برنامه گسترده‌تر باراک اوباما علیه ایران است که با نام «راهبرد دوجهتی» از آن یاد می‌شود.

به گزارش «تابناک»، ایالات متحده بی ‌سروصدا در حال حرکت دادن تجهیزات نظامی به سوی خلیج فارس است تا از اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز جلوگیری کند؛ افزون بر این، شمار جت‌های جنگنده آمریکایی نیز در منطقه افزایش پیدا کرده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن بیان این خبر نوشت: این تحرکات، بخشی از تلاش‌های آمریکا برای افزایش حضور نظامی‌اش در منطقه است تا از این راه، خیال اسرائیل را بابت دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای راحت کند.

با این حال، به نوشته این روزنامه، در شرایطی که آمریکا و متحدانش دور جدیدی از تحریم‌های گسترده‌تر را علیه بخش نفتی ایران اعمال کرده و تلاش دارند از این راه و به زعم خود تعهد ایران را به مذاکرات افزایش دهند، اقدامات اینچنینی خطراتی از جمله واکنش تقابلی نیروهای مسلح ایران به افزایش حضور آمریکا را در پی دارد.

بنا بر این گزارش، عینی‌ترین جنبه اقدامات جدید آمریکا، افزایش شمار قایق‌های نظامی این کشور به منظور گشت‌زنی پیرامون تنگه هرمز است که می‌توانند در صورت تصمیم ایران به بستن تنگه هرمز، به منظور گشایش دوباره آن اقدام کرده و جلوی توقف صادرات نفت به اروپا را بگیرند.

افزون بر این، نیروی دریایی آمریکا، شمار کشتی‌های مین جمع کن خود را به دو برابر افزایش داده و هم اکنون هشت کشتی از این دست، در منطقه حضور دارند. افسران عالی‌رتبه آمریکایی، این کار را عملی صرفاً دفاعی خوانده‌اند.

اما به جز موارد نامبرده، از اواخر بهار، آمریکا پنهانی هواپیماهای جنگی F-۲۲ و مدل‌های قدیمی‌تر F-۱۵ خود را به دو پایگاه جداگانه در منطقه خلیج فارس فرستاده تا جت‌های جنگنده موجود در منطقه و نیز واحدهای تهاجمی حرفه‌ای خود را تقویت کند.

این تعداد هواپیماهای جنگنده اضافی، به ارتش آمریکا توان بیشتری در مقابل توپخانه‌های ساحلی ـ که ممکن است کشتیرانی در خلیج فارس را تهدید کنند ـ می‌دهد و همچنین توانایی آمریکا را برای حمله به اهدافی در درون خاک ایران بالا می‌برد.

سرانجام این که نیروی دریایی آمریکا، یک کشتی مبدل آبی ـ خاکی حمل و نقل و اتصال به نام «پونس» را به خلیج فارس فرستاده تا به نخستین پایگاه شناور آمریکا در منطقه برای عملیات‌های نظامی و غیرنظامی تبدیل شود.

مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند، نخستین مأموریت پونس این است که به یک قطب لجستیک و عملیاتی برای مین روبی تبدیل شود. با این حال، این کشتی با دارا بودن یک مرکز درمانی، عرشه فرود بالگرد و خوابگاه‌هایی برای نیروهای جنگنده، می‌تواند به پایگاهی برای عملیات‌های ویژه آمریکا نیز تبدیل شود.

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که برای اوباما، تلفیقی از مذاکرات، تحریم‌های جدید و افزایش فشار نظامی، آخرین و شاید حیاتی‌ترین آزمون سیاستی است که در کاخ سفید با نام خط مشی «دو جهتی» از آن یاد می‌شود.

در میانه رقابت‌های انتخاباتی و در زمانی که میت رامنی، رقیب جمهوری خواه اوباما وی را به ضعف نشان دادن در موضوع ایران متهم می‌کند، اوباما در پی آن است که جدیت خود را نشان دهد؛ اما همزمان، از ایجاد بحران در منطقه نیز دوری کند.

در عین حال، اوباما می‌خواهد حمایت خود از رژیم اسرائیل را نیز به این رژیم ثابت کند؛ اما نه در آن اندازه که این رژیم عرصه را در مقابل خود برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران باز ببیند.

به این ترتیب، اوباما می‌کوشد با مجموعه‌ای از سیاست‌ها، فشار بر ایران را افزایش داده و او را به حرکت در راه خود وادارد؛ اما غلبه یکی از این ابعاد بر بعد دیگر و نیز نتایج و پیامدهای این سیاست، نیازمند گذر زمان و به نتیجه رسیدن تحولات کنونی در بخش‌های گوناگون است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۱۷
انتشار یافته: ۱۳۰
جنگ پدیده شومی است که باید از آن پرهیز کنیم. بخصوص با این غول بی شاخ ودم.
پاسخ ها
iAm
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
بله جنگ چیزه خوبی نیست ، ما که با کسی جنگ نداریم ، اصلا کارشون نداریم ، اونا هستن که همش چوب لا چرخ ما میزارن و همش حرف زور میزنن . خب جلوی حرف زور هم باید وایستاد !حالا بخواد بقول شما غول بی شاخ و دم(!) باشه .
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
ماخواهان جنگ نیستیم امادردفاع از منافعمان تردیدی نداریم،حریف چه شاخ ودم داشته یا نداشته باشدما ملت ایران ازکسی نمیترسیم ومنافعمان را قربانی بازی انتخاباتی یا استعماری احزاب آمریکایی نمیکنیم.اوباما، رامنی،انگلیس،اسراییل یاهر که باشد بایدبداند خلیج فارس دیگر جولانگاه کابوی ها وگاوچرانها نیست واوضاع عوض شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
کاملا درسته اما غول بیش شاخ و دم هم نباید فکر کند هر بلایی دلش می خواهد می تواند سر ما بیاره. نباید فکر کنه ازش می ترسیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
این را به آمریکای جهانخوار بگو. ما تا حالا به کجا حمله کردیم؟
علی اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
مانرفتیم اونطرف اونا اومدن اینجا آنها نوکری مثل شاه بدبخت میخوان یا مثل شیوخ بی غیرت منطقه . اولا ما مسلمان انقلابی وشیعه علی هستیم وخون حسین دررگ ماست
هیهات منا الذله ثانیا هرحیوانی ازخونه خود دفاع می کنه چه برسه که انسان وایرانی شرافتمند هستیم واز آب وخاک ودین وشرفمون دفاع می کنیم
شجاعت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ايراني وترس اگه اراذل واوباش محله تون بزور بخوان بياد توخونه تون ساكت ميشيني اقاجون من درد كشيده جنگم 20سال قطع نخاعي داشتمه ازجنگ تاشهيد شد دوتا بچه 5ساله و6ماهه دارم ميدونم جنگ خوب نيست امامگرامام حسين نميدونست اگرذلت نپذيره شهيدميشه مگرايران باستان ذلت پذيربودن معلومه چتون شده مگرايات قران رو نميخونيد.امريكا توي افغانستان وعراق چه بلايي سرش اومد.نترس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
انشاءالله شاخ این غول بی شاخ و دم را خواهیم شکست
شهید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ملتی که از مرگ بترسد مرده است
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اگه ت.نستي با قوي بجنگي هنر كردي ضعيف كشي كه هنر نيست
نظر شما اينه كه هر چي باج خواستن بهشون بديم
مثل اينكه شما الگويي مثل امام حسين ع را فراموش كردييد
واقعا كه
بعضي وقتها خوبه كه اول فكر كنيم بعد خرف بزنيم
باسلام باید بگرییم که کشوری بیگانه داردمارادر آبهای خودمان میترساند چراکاری نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
جوابش یک کلمه است
نمی توانیم
کشوری که عادت به مصرف پول نفت کرده طبیعی است که نتواند از پس گشوری که پایه اصلی قدرتش علم و نیروی انسانی . سازماندهی صحیح است برآید
باید خودمان را عوض کنیم !
آقاخدابه خیربگذرونه
جنگ بیکاری تحریم تورم بازم جنگ تاکی؟
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
جنگ تاوقتی نظام سلطه سرجای خودش نشانده نشود ادامه دارد.اما نشاندن زورگویان سرجای خودشان هزینه ومخارجی داردکه مردم آزاده آنرابه هر قیمتی میپردازند.ضجه زدن در مقابل تهدید دشمن وبرشمردن مشکلات جنگ را دور نمیکندبلکه شجاعت وبزبان دشمن پاسخش رادادن است که صدای دشمن را خفه میکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
نامردی تا کی؟ آقا ما به کجا حمله کردیم؟ ما چه کشوری رو تحریم کردیم؟ همه مشکلات از ماست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
جنگ با کی؟ صدام؟ بابا صدام به ما حمله کرد. الان هم آمریکا می خوا حمله کنه. تنها کار ما اینه: در صورت حمله دفاع میکنیم.
وقتي كه كلام و عملشان تهديد و تحقير حقوق ملت ايران است،بي صبرانه و باكمال ميل منتظر بستن تنگه هرمز و اثبات قدرت ايران به كشور هاي فرامنطقه اي هستيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
به بهای نابودی کشور ؟؟؟؟
نمیدونم چی بگم ازیه طرف هیچ کس از جنگ خوشش نمیاد واز طرفی ول کن نیستن اون با جنگ 8 ساله تحمیلی که همینا واسمون ریختن اینهم با لشکر کشیشون به منطقه؟؟؟؟
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
خوب اقافرهادازدشمن چه انتظاری دارید؟ انقلاب اسلامی ایران را از چنگال آمریکا بدر آورده است،همه دنیا بخوبی میدانند آمریکا سوخته و این اقدامات مذبوحانه ای که میکنندنتیجه آن سوزش است.
مرگ ظالمین بسیار بسیار نزدیکه برای همین هم اینقدر تکاپو میکنند. فقط کافیست نگاهی به دنیا و تحولات منطقه کنیم تا متوجه بشیم دنیا به چه سمتی داره میره.
چه غلطها، بیخود کردید ما میبندیم ببینیم چه غلطی میکنید بی وجودها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
عزیزم زمان جنگ چند سالت بوده؟
اتفاقا این دوری از جنجال اوباما برای ما خطرناک تر است
زیرا ایران نمی تواند به هیچ عنوان شروع کننده جنگ باشد (چون اینکار به معنی دادن مجوز استفاده از موشک های بالستیک به امریکاست )
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا

هر آينه از پی دشواری آسانی است

از دل هر سختی ظفر حاصل آید

____________________________

به امید خدا پیروز نهایی ما هستیم . این آخرین ترکش ایادی استکبار خواهد بود . به خدا سوگند که نابودی و زوال ستمگران و زورگویان جهان شروع شده است و بزودی زود با ظهور منجی موعود حجت بر ایشان تمام خواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
آقا از پی دشواری آسانی نیست. بلکه با هر دشواری آسانی می باشد.
من قبلا از آمریکا و اروپا بدم نمی اومد ولی از روزی که تحریم را شروع کردن ازشون متنفر شدم . خدا لعنتشون کنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اصلا دلیل تحریم چیه؟ مثل پاکستان بمب هسته ای داریم؟ از القاعده حمایت کردیم؟ به آمریکا حمله کردیم؟
خدا رحم کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
خدا رحم کنه و کمک کنه تا شر این زورگویان خدا نشناس رو از سر دنیا کم کنیم
خدا کنه جنگ نشه این کشورها نمی دونم چی از جون ایران می خوان!
بازهم میگوییم آمریکا هیچ غللطی نمیتواند بکند مرگ یک بار شیون یک بار این توله سگ های شیطان صفت را درهمان تنگه هرمز نابود کنید که دیگر هوس آمدن به خلیج همیشه فارس رانکنند ولازم است چند موشک آبدارهم به امارات وبحرین ودوبی فرستاده شود نا نوش کنند
ولی این فرمایش امام برای ما به یک باور تبدیل شده ؛ امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
اگر مي توانست تا حالا كرده بود، م دونه كه ملت ايران نه ملت عراق است نه ملت افغانستان ، تارخ نشان داده تحت هر شرايطي حتي بدون توجه به نوع حكومت در مقابل تهاجم بيگانگان ايستاده اند
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
پس همچون گذشته می ایستیم وتاریخ را میسازیم.
آقای آمریکا بیش از سی سال است با لطایف الحیل سعی بر مجاب نمودن ایران دارد (تهدید؛ تطمیع (وطن فروشان) ؛ جنگ با همسایه ؛ جاسوسی به میلیون ها طریق؛ خرابکاری ؛‌ترور ؛ انفجار؛ کشتن انسانهای بی دفاع (هواپیمای ارباس) ؛ تحریم ؛‌دزدی منابع؛ باج دهی به کشورها ؛‌تهدید سایر کشورها برای قطع رابطه ؛ اختصاص میلیاردها دلار برای جنگ روانی و براندازی ؛ و و و و چه نتیجه ای گرفت. قدرت روز بروز ایران بر پایه تجربه اندوزی و خود باوری ملی و جهانی . گویا آمریکا طی این مدت در لباس دشمن تنها سرباز ایران بوده است . صرف نظر از اینکه مرده شور باید ترکیب او را ببرد اما خوب دشمنی بوده است ! اگر قد و قواره او نبود ایران به این حد از توان و قدرت می رسید ؟‌ یک وزنه بردار قدر حریف وزنه 500 کیلویی است و امریکا برای ایران حکم این وزنه را دارد که واقعا نقشش را خوب اجرا می کند البته نوکر بی جیره و مواجب است طبیعی است نوکر بی جیره و مواجب ذات خرابکارانه دارد . و مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
با فشار تحریم ما را مجبور به استقلال بیشتر و پیشرفت کردید.قال رسول الله:تحمل سختی به امید آسایش بهتر از آسایشی است که سختی بدنبال دارد. قطار پیشرفت ما ترمز ندارد.
پاسخ ها
نادر
| Iraq |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
آیا تو راضی میشی که با مقاومت در برابر تحریمها و کم کردن روی آمریکا فقط و فقط 10 نفر به آمار خودکشی ها یا بیکاری و یا فرزندان طلاق اضافه بشه؟ قیمت نفت نسبت به ده سال قبل 12 برابر شده، تمام کشورهای منطقه از جمله عراق و قطر و... بسیار پیشرفت کرده اند. در افتادن با دنیا برای ما هیچ چیز نداشته بجز اینکه امثال امارات و آذربایجان و سعودی ها برای ما خط و نشان بکشند
جنگ به نفع هیچ طرفی نیست. آمریکا اگر می خواست با ایران درگیر شود به اسراییل در مورد حمله به ایران هشدار نمی داد. به هر حال ایران اینجاست. با تحریم یا بدون تحریم. با گرانی یا بدون گرانی. با جنگ یا بدون جنگ. تمام وجودم فدای وطنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ایرانی دوستت دارم. ایران تو رو بیشتر دوستت دارم.
خوب بیان، ما با قایق‌های تندرو حسابشونو می‌رسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
قایق های تندرو در جنگ های دریایی بسیار مفیدند. چون به صورت عادی نمی توان آن ها را مورد هدف قرار داد. این موضوع در جنگ ایران با عراق و درگیری با ناوهای آمریکایی مشخص شد.
امیر
| Turkey |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
قایق تندرو در مقابل ناو هواپیمابر؟!
بستن تنگه ی هرمز حق ، قانونی ایرانه برای دفاع از خودش ، من شخصا از این موضوع حمایت می کنم و امید وارد طرحش در مجلس هر جه سریع تر تصویب شه
پاسخ ها
امیر
| Turkey |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
تا جاییکه من میدونم بستن آبراه بین المللی امکانپذیر نیست و این یعنی اعلان جنگ با دنیا. یک طرف ساحل تنگه هرمز مال ماست ساحل دیگر دست کشورهای دیگری است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
جنگ را باید خارج از بازیهای رایانه ای ببینی.
آمریکا توانش خیی باست ولی تو خلیج فارس ریسک بزرگیه که بخواد جلوی بسته شدن تنگه هرمز رو بگیره .. چه بسا درگیری های کوچک ، کم کم به جنگی منطقه ای تبدیل شود
امریکا باید سیاست ایران را که تهدید در برابر تهدید است درک کند برای این کار باید مسولین در برابر تهدیدات با شجاعت والبته درایت ایستادگی کنند گرچه اروپا و آمریکا ترسوتر از ان هستند که بخواهند به ایران حمله کنند جنگ های امریکا و غرب در عراق و افغانستان نشان داد جنگ اونها فقط با ایجاد هیاهوی رسانه ای و تبلیغات و ایجاد ترس برای مردم اون کشورها صورت میگرفت که این شیوه در ایران کاربرد ندارد این در جنگ هشت ساله ثابت شد همچنین امریکا نمی تونه جنگ بدون رسانه و فرسایشی با ایران داشته باشه چون ضمن این که در افکار عمومی دنیا دیگه این رو نمی پذیرند اقتصاد امریکا وغرب هم یک اقتصاد فشله
به نظر من خوبه که ایران طوری رفتار کنه که دائما امریکا احساس خطر کنه و خلیج فارس را برای مدتی پر از نیرو کنه و به این صورت هزینه حمل و نقل و نگهداری تجهیزات را به امریکا تحمیل کنه که البته هزینه ای گزاف است
پاسخ ها
يك ناظر آگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
دمت گرم- منم بهش فكر كردم- اما اون اين هزينه رو ميده- فرقي نداره اينجا بمونن يا توي خاك خودشون يا در جاهاي ديگه- مهمتر اينكه اين هزينه از جيب خودش در نميره ك از پول نفت ملت هاي مظلوم منطقه در ميره
خدا به دادمون برسه
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
اینقدرنترس،ملتی که صیاد،کاظمی،بابایی، خرازی،جهان آرا،شیرودی ودههاهزار شهیددیگر رادارداز هیچ تهدیدوجنگی هراس بدل راه نمیدهد.آن که میترسد دشمن ماست که توان نظامی خودرا برخ میکشد،ما در خانه مان ایران اسلامی نشسته ایم وزندگی خود را داریم اما آنها نیروهایشان را دهها هزار کیلومتر دور از کشورشان فرستاده اندوبه هرکس متوسل میشوند که به دادشان برسد.
سلام اصلا لازم نیست با آمریکا درگیر شویم بلکه کافیست اتفاقا در نزدیکی شناورهای آمریکایی و در نزدیکی تنگه هرمز اشتباها یک نفتکش با مین برخورد کند و یا اشتباها یک موشک ضعیف با آن برخورد کرده و خبر آن پخش شود همین قدر برای ترک برداشتن کاخ شیشه ای استکبار کافیست و با تدبیر باید آن را انجام داد.
مطمئنا" امریکا حساب هزینه وفایده را میکند آنجه این روزها برای ما راهگشاست تنها وحدت واستفاده ازفرصت تحریم برای باز سازی صنایع داخلی و اقتصاد بدون نفت است . مطمئن باشید اگر امریکا تصور می کرد در جنگ احتمالی برنده است منتظر اجازه از کسی نبود همانطور که در ویتنام و عراق وافغانستان نبود.
سلام. "الذین قالو ربنا الله ثم استقامو تتنزلوا علیهم الملائکه" امریکا ما رب مان خداست و فررزند حسینیم و منتظر مهدی صاحب الزمان روحی فدا. آمریکا تو هیچ غلطی نمی توانی بکنی. امریکا ایران شیعه خانه امام زمان است و ما ارباب داریم. حال "ماییم و نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی" و.ج. دکتری تخصصی بیوشیمی و عضو هیات علمی دانشگاه (مدرکم را نوشتم تا تمام دنیا بدانند فرزندان امام خامنه ای چه کسانی هستند)
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
آفرین دکتر،دشمن وقتی چنین روحیه ای را در ملت ایران میبیند،حساب کار خودش را میکند. قبلاهم با محاسبات دنیایی خود مارا ضعیف پنداشت وسگ هارش صدام را بجان ملت ایران انداخت،بیچاره ها حساب این مواردی را که نام بردید نکرده بودندویکدفعه محاسبات وتسلیحات مدرن خود را در مقابل ایتم هایی که نام بردید بی اثر یافتند.دشمنان ما اینقدر بی شعورندکه هنوز هم همان محاسبات ابلهانه را ادامه میدهند.
خیلی سرعت سایتتون پایینه تابناک آخر گازوئیله
با سلام
چرا باید همیشه اول آمریکا کاری کند و ما پس از آن به فکر عکس العمل مناسب باشیم . چرا ابتکار عمل را در دست نمی گیریم؟
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
ابتکار عمل خیلی وقت است که دست ماست. میبینیدکه دشمن هرروز تاکتیک تکراری،بی اثرو مذبوحانه دیگری رومیکندونتیجه هم نمیگیرد.
دمکرات ها اهل حمله نیستند اما زهر خود را بسیار خطرناک تر از جمهوری خواهان می ریزند.
خدا نكنه جنگ بشه . اگه بشه بد بلايي سر هر دو طرف مياد .
ياعلي
در این دنیا هر جاش که رفتم. اون کشور صاحب رهبر بود. اما اشتباه نکنید رهبری مثل ایران نداشتند. به یر از ایران همه جا رهبرشون اسرائیله و خط قرمز شون هم است. کدوم کشور فکر منافع مردمشه؟ همشون از این اسرائیل خط میگیرن. حتی همین چینی ها اصل کشورشون دست صهیونیستهاست. تبادلات بانکی برای صادرات دست اسرائیله و هزار چیز دیگه و اروپا هم همینطور. با یک سرچ در گوگل اهداف این صهیونیستها را خواهید دید. اینا تا وسط های پاکستان را جزو قلمرو خودشان میدانند و اصلا کل ایران و نفت خاورمیانه را. دور تا دور ایران و دیگر کشورها این امریکا چه غلطی میکند و بعد اگر ما در خاک خودمان یک پایگاه نظامی داشته باشیم دیگر شدیم تروریست و هزار تهمت دیگر. امروز کربلای و همانطور که امام حسین ع زندگیشو فدای اسلام کرد ، ما هم باید تمام زندگی مون را فدای دین کنیم. امروز اینها فقط دنبال ترویج پول پرستی و شیطان پرستی هستند و متاسفانه مردم دنیا اکثرا فریب خورده نه در ظاهر بلکه رفتار ناخودآگاه و خدا را فراموش کردند و به برده های صهیونیستها تبدیل شدند.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
مابا انقلابمان دست رد بر سینه آمریکا،صهیونیسم وهمه جهان خواران زدیم وکشوروملتمان را از اسارت بدر آوردیم وهرگز از نور بسوی ظلمت وبردگی نخواهیم رفت. اسراییل آرزوی حضوردوباره در ایران را بگور خواهدبرد.ما ملت امام حسین(ع)هستیم واز هیچ دشمنی هراس نداریم.اسراییل وآمریکا هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
چه راهکاری!تمامه ترفنداشو رو کرده.در حالی که ایران هیچکدوم از راهکاراشو هنوز رو نکرده.
این دست اقدامات از بعد نظامی صرفا امادگی برای نوعی تقابل بدون برنامه است اگر ایران دست به اقدام برای بستن تنگه هرمز بزند هیچ کس نمیداند چگونه خواهد بود ایا ایران اجازه عبور به هیچ ناوی نمیدهد ایا نفت کش ها را مورد هدف قرار میدهد .اگر به نفت کش ها اجازه عبور از تنگه را ندهد در واقع اخرین ضربه را وارد کرده امریکا سعی میکند کار به اینجا نکشد اما اگر ایران تنگه را ببندد پرسش اساسی این است ایا اوباما جرات پاسخ دارد که به نظر من اوباما مرد جنگ نیست و اساسا شخصیت ترسو وبسیار بی بخاری دارد که توان مدریت جنگ را ندارد و در هر حالت جنگ به نفع ایران تمام میشود .پیش بینی من در این وضعیت این است که روسیه و یا چین نقش وساطت را بازی میکند و دوباره روز از نو روزی از نو.
روزي كه ناو جنگي آمريكا هواپيماي مسافربري ايران رو با موشك زد و مقامات اين شيطان بزرگ به فرمانده ناو مدال شجاعت دادند سازمان ملل و خانم اشتون و امسال اينها كه دم از حقوق بشر ميزنند كدوم گوري بودند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
در تائید گفته آقای سامان حمله به هوابیمای مسافری ایران اعلام رسمی جنگ با ایران بود لیکن به لحاظ موقعیت زمانی ان موقع ایران خویشتنداری کرد و وارد جنگ نشد چرا که تازه از یک جنگ هشت ساله بیرون آمده بودیم.
لازم بشه لهشون میکنیم. ایمان و عشق شهادت بالاتر از اسباب بازی اونهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
از کی تا حالا اف22-23...بمبهای میکروبی و اتمی ... شده اسباب بازی؟!!!
مرگ یه بار شیون هم یه بار !!
آمریکا اگه یک لحظه توان نابود کردن ایران رو داشت این کار کرده بود.حمله نمیکن چون نمیتون نه اینکه نمیخواهد.ضمن اینکه کشتن 70000000 ملیون ایرانی این خیالشم نبست...فقط ژست تبلیغاتی...
یه سری چیزها دست ماست بیتشرش هم دست ما نیست، اونی که دست ماست اینه که تو خیابون با هم دعوا نکنیم، خیابون یک طرفه رو تخت گاز نریم، سر کار اضفه کار الکی وانایستیم، مغازه دارمون جنس ها رو دولاپهنا حساب نکنه، تا اسم کمبود کالا میاد انبار نکنیم، حداقل اگه تونستیم جنس ایرانی بخریم، خلاصه اینکه به هم نپریم با هم بپریم ..اینا دست ماست بقیه اش دست ما نیست خود به خود درست میشه
خدا عاقبت بخیر کند
عرصه هرمز را برتان تنگ خواهیم کرد
در طول تاریخ ایران و ایرانی از هر قوم و نژادی زیر بار زورگویی هر دولت با هر نام و نشانی نرفته و نمی رود و هر تهدیدی با تهدید و هر دستی را که بسوی این مرز و بوم دراز شود از آستین قطع خواهد کرد . درست است که در مسائل داخلی مثال انگشتان دست با هم اختلافاتی داریم اما در موقع احساس خطر همگی جمع شده مانند مشت های آماده بر سر متعرضین به این آب و خاک فرود خواهیم آمد.......چو ایران مباد تن من مباد.
ارسال تجهیزات به خلیج فارس یعنی افزایش غنایم جنگی ایران مانند عملیات کربلای 5
ما نباید کم بیاریم امریکا متجاوز است وباید به همه آنهایی که در دنیا خودشان را به خواب زده اند بیشتر شناسانده شود البته خوشحالی وطن فروشانی که اون ور آب منتظر ریاستند هم دیدن داره
برو بچه های قویدل بسیج و سپاه امادن و حی و حاضر
شریت شهادت اماده ی نوشیدن علیه استکبار جهانی
زاهد شراب کوثر و حافظ پیاله خواست
تا در میانه خواستۀ کردگار چیست
فکر نکنید تنها میاد ها اول کاسه لیسهای داخلی شو بسیج میکنه و بعد وارد میشه
ان حزب الله هم الغالبون
می ترسم شوخی شوخی جنگ بشه.
اون موقع است که بد بخت (بد بخت تر)میشیم.
نظرات متنوعی در اینجا ثبت شده ، خیلی خوب است و بهتر از آن این است که هر کس در جایگاه خود خوب کار کند در این صورت است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . این تحدید ها بوده و خواهد بود . در شرایطی هستیم استثنایی و عالی و بهترین فرصت برای شکوفایی صنعتی .تا کی می خواهیم جلوی هر کشوری دست دراز کنیم تا مثلا قطعات بوئینگ بگیریم مطمئنم این شرایط به نفع ماست.
قشون کشی دشمن در این موقعیت نتیجه هراس آنهاست وتازه وضعیت هنوز عادی است،حربه های دشمن آنقدر بی اثر بوده که دیگر هیچ تاکتیک عاقلانه ای برای آنها باقی نمانده وباز هم برای نجات خوداز فروپاشی محتوم دارنددست به انتحاروخودزنی میکنندمانند واقعه ساختگی 11سپتامبرکه با اجرای آن مظلوم نمایی را سردادندوبرای مدتی دنیا را فریب داده وباخود همراه نمودند، تا مدتی دیگر به عمرکثیف خود ادامه دهند وهمچنان به هفت تیر کشی ادامه دهنداما این حربه هم دیگر نخ نما شده وراه بجایی نخواهدبرد.
دمکراتها با زبان چرب ونرمشان دنیا را بسود خود وعلیه ما بسیج کردند واگر اشتباه نکنم حمله به صربستان کار آنها بود فکر میکنم موارد دیگری هم باشد.این شرورهای خونریز خیلی با هم تفاوت ندارند وهر کدام یک گوشه دنیا را ویران کرده اند حکایت سگ زرد است وشغال.خدابداد مردم ایران برسد وشر این خون ریزان یانکی ششلول بند بی عقل را دور کند.آمین
دوستان باور کنید و یقین داشته باشید ما پیروزیم
تابی اینا رو برا من تو رو مکنن که ما جابزنیم بگیم اونا میخوان یه حرکتی بزنن.عمرا 100 سال این کاره نیستن .البته اگه واقن کاری کردن ما باید همه پایگاه های نظامی امربکارو برنیم
مطمئن باشید جنگی در کار نیست . اگر آمریکا می توانست خیلی وقت قبل به ایران حمله می کرد . جرأتش رو نداره
ایران هیچوقت شروع کننده جنگ نخواهد بود. امادر صورت حمله دشمنان با تمام وجودوتاآخرین قطره خون از میهن اسلامیمان دفاع خواهیم کرد.
قلب و مغز امریکا اسراییل است در صورت تنگنا قلب و مغز ایشان را هدف می گیریم درست شبیه آب در لانه مورچگان می شود و زندگی در تل آویو را نامن کنیم این برای ما راحت است
فعلا صبوری میکنیم ولی اگر اقدام به ماجراجوئی نظامی بکنند تا آخرین قطره خونمون از وطنمون دفاع میکنم هنوز گرمی خون شهدا در مناطق جنگی کشورمون حرارت خودشونو از دست ندادند .
من از جنگ و درگیری تورم و بیکاری بیزارم ولی اگر جنگی بشه اولین نفری هستم که می جنگم.
هیچ غلطی نمی تونن بکن گوش به فرمان رهبر هستیم.
احساسی به قضایا نگاه نکنیم .قطعا نباید از جنگ استقبال کنیم گر چه اگر پیشدستی کردند وجنگ رابر ماتحمیل کردند باید عاشورایی بجنگیم وبه تعبیر امام راحل درمقابل همه دنیای انان بایستیم اما در طرف دیگر ما با درایت وهوشمندی تمام از مذاکره مستقیم با امریکا استقبال کنیم وامریکاییها هم بدقت از نقش وبازیگری ایران در مسایل منطقه اگاه هستند ومیتوان باترکیب هوشمندانه دو راهبرد قدرت ودیپلماسی مشکلات موجود را حل کرد
امریکا طبل توخالیست جنگ شروع کندتانشانش بدیم
انصافا دقت کنین که تموم برنامه ها از جمله رو در رو قرار دادن امریکا مقابل ایران فقط و فقط به نفع اسراییله و بس.گول نخورین
برخی ها چقدر ترسیدندنکنه سکه وطلا ی زیادی ذخیره دارندمثل من وامثال بنده که چیزی از مال دنیا نداریم راحت هستیم کسی باید از آمریکا وامثال آن بترسد که بارش سنگینه- خود راسبک کنیم همه چیز آسان می شود
نمیدونم چی بگم ادم هرسش میگیره تو منطقه ی خودمون برای ما غولدوری میکونن واقها انگار اینا ملت ایران و نشناختن واقها لازمه یک بار دیگه بهشون یک درس حسابی بدیم که دیگه هیچ وقت یادشون نره ایران و ایرانی یعنی چی
جنگ بهتره از تحریم. به قول آقا الان زمان شعب ابیطالب نیست بلکه فتح خیبره.- تا شهادت هستیم.
به این امریکا بگید هر غلطی می کنه فقط سریع... دیگه مسخره شا درآورده
اینکه جنگ در میوفته به نظر من قطعی هست فقط دیر رو زود داره و نباید خودمون رو گول بزنیم.

به نظر من باید آماده باشیم

جنگ که بشه تروخشک رو با هم میسوزونه. اونجا دیگه ناموس، خاک، دین سرش نمیشه.

ایرانی های عزیز فقط به اتفاقاتی که در این 10 سال سر افغانستان اومد دقت کنید. به اینکه به این مردم چه بی حرمتی هایی شده دقت کنید و هر روز داره بیشتر میشه.

اگه میهن پرست هستید
اگه کشورتون رو دوست دارید.
اگه اسلام رو دوست دارید.
چه برای خدا باشه چه برای خاک و چه برای هر دو هیچ وقت دست از میهن نکشید
یا حق
آدم عاقل گره ای رو که میشه با دست باز کرد با دندون باز نمیکنه. بستن تنگه ی هرمز یعنی اعلام جنگ آشکار به همه ی دنیا حتی کشور هایی در منطقه که به ظاهر دوستمون هستند مثل عراق چون مسیر ترانزیت نفتشون همین تنگه ی هرمزه. بستن تنگه ی هرمز یعنی همین چند کشور دوستی هم که داریمو از دست میدیم. امیدوارم چنگی نشه اما اگه بشه جونم فدای خونوادم
عزت ایرانی بودن این است که زیر بار زور نرویم امریکا عددی نسیت
آقای باراک اوباما از یک جهت خیلی دوستت دارم چون تونستی خودتو از آفریقا به بالاترین مقام برسانی .انسان هرچه اراده کند به آن می رسد .اما جناب رییس جمهور این را فراموش نکن ما ایرانی هستیم در طول تاریخ ثروتمند بودیم و هستیم و به واسطه ثروتمان در طول تاریخ همه قصد حمله به ما داشتند اما منا همچنان پابرجا هستیم .دیناری از دولت ایران حقوق نگرفته ام از این بابت هم مدیون نیستم حتی استاندارد استانمان از من به نا حق شکایت کردند و زیر قرار 10 میلیون تومانی هستم .اما اینجا وطنمه دینمه امثال شما نمی توانید حتی چشم طمع به این خاک زیبا با مردمانی صبور و قانع داشته باشید چون با پاسخ قاطعانه من و امثال من مواجه خواهید شد .ما عراق نیستیم ما ایرانی هستیم این را بدانید جناب رییس جمهور .
جان ما از آن خداست آنقدر می جنگیم تا دیگه ظلم و ستمی نباشه، الله اکبر
سلام. "الذین قالو ربنا الله ثم استقامو تتنزلوا علیهم الملائکه" امریکا ما رب مان خداست و فررزند حسینیم و منتظر مهدی صاحب الزمان روحی فدا. آمریکا تو هیچ غلطی نمی توانی بکنی.
کمی تعقل بد نیست چرا تمام دنیا روبروی ما قرار گرفتن بس کنید این دعوارا بگدارید مردم زندگیشان را بکنند
غرب ازروی عقل دست ازتحریکات بردارد وخودرادربرابردنیاوهم پیمانانش تضعیف ونابود نکند تقابل باایران نه برای آمریکا ونه برای دنیا هیچ سودی نداشته ونخواهدداشت به غیرقفل شدن بیشتراقتصادآمریکا وغرب .اگرضربه ای حتی کوچک به ایران زده بشه ایران حق طبیعی اش دادن پاسخ باسایز بالاخواهدبود آخر چی؟بااحساسات وماجراجویی نمیشوددنیارااداره کرد.ما ایرانیان مثال زیبایی داریم ومیگوییم چاه کن ته چاه است.تحریک وقیام تدریجی وباسرعت تندشونده ملتهای منطقه وجهان برعلیه حکومتها ونظم جهان بنفع غرب نخواهدبود.غرب وقتی تصمیم به نابودی ارزشها وباورها ی ایران گرفته انتظارنابودی دنیای خودرادرمقابل بایدداشته باشداین ایران نیست که دست به آتش برده بلکه غرب است که دست به تحریکان وتحرکات زده وبادم شیربازی میکندآمریکا بداند منافعش درمنطقه ودنیادرصورت تعرض در خطر جدی قرارخواهدگرفت که قابل تصور برایش نیست
به نظر من بايستي تنگه هرمز را بست چون يانكي هاي عوضي ازاون سر دنيا به اين سر دونيا اومدن ودارند چوب وچماق ميكشند وآوقت ما به فكر عافيت طلبي خودمان هستيم واي به حال ما كارمان شده خريدن دلار وسكه و......
آمریکا هیچ غلطی نم تواند بکند
مگرنه این همه حرف مفت نمیزد
من در سال 1363از برادر شهیدم شنیدم که

روزی آمریکا و اسرائیل به ایران حمله می کنند

ولی ایران موفق به شکست آنها می شود
بنام انکه حسین راشهادت اموخت
بنابرشواهد ایران بران است که اگر اشتباهی از طرف امریکا صورت گیردعلاوه برپایگاه های موجود امریکا در منطقه سرزمین امریکا هم مورد حمله قراردهد
والسلام علی عبدالله المنتظرین
من به همه اونایی که کامنت گذاشتن عرض می کنم که واکنش شما نوعی ترس از جنگ است. ولی خیالتون راحت باشه هم آمریکا حواسش جمع هست و هم ایران. محاله که جنگی رخ بدهد. ولی اگر جنگی رخ دهد بالاخص با آمریکا ما ایرانی ها با آعوش باز آن را می پذیریم. بالاخره در دنیا نباید یک کشور یکه تازی بکند.
شهید چمران می گفت زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد شناخته می شود پس ای شیپورها بنوازید. بابا بعضی ها چشونه اسم امریکا و جنگ میاد می ترسند دفاع از وطن بزرگترین افتخاره دفاع از دین بزرگترین افتخاره تهش 80 سال عمر کنی آخرش باسرطان یا قند و هزار چیزه دیگه میمیریم ایا بهتر نیست که در راه خدا شهید بشیم مگه دم از امام حسین نمیزنیم حضرت هم همینکارو کردند (هیهات من الذله) مگه مسلمان در مقابل کفار کم میاره؟ اگر دلهایمان پر از ایمان باشه هیچ ابر قدرتی نمیتونه ما را از بین ببره. دو چیز انسان را از قدرتهای مادی میترسونه (حب دنیا و پیروی از شهوتها) همون بلایی که سر مسلمانان زمان امام حسین آمد و باعث شد امامشان را سر ببرند. باید با تکیه بر ایمان قوی باشیم و تا لحظه آخر بایستیم چه بکشیم و چه کشته بشیم پیروزی از آن ماست.
آمریکاهیچ غلطی نمی تواند بکند به کشورمان دین مان به خود مان خائن نباشیم -آنها وتمام دینا چشم دیدن پیشرفت ماراندارند باحسادت خواهند مرد مرگ شان باد
ماباید طوری عمل کنیم که آمریکا همیشه درحال آماده باش باشد .
ما گوش به فرمان رهبر فرزانه مان داریم و اشتباهات گذشته بعضی ها را که در تاریخ اسلام اگرچه سوابق خوبی هم داشتند اما به دلیل یک موضع بی مورد امتحان تاریخی خود را صفر آوردند تکرار نخواهیم کرد....
هیچ گاه فکر نمیکردم خداوند مرا پرورش دهد تا داغ اسلام جگرم را بسوزاند...
ان الباطل کان ذهوقا...
کارشناس ارشد روابط بین الملل
چرا بهانه بدست دشمن میدهید ایا معنی این تدبیر است.
اگه جنگی در بگیره جنگ نا برابر خواهد بود.
هیچ کشوری تا به حال از جنگ خیری ندیده ولی در مقابل حمله نامردانه می ایستیم
سالهای سال است که می گویند پیروزی با ماست . اگر چنین است پس کی ما می توانیم با آسودگی زندگی کنیم . نگران امرار معاش و تامین آینده خود و فرزندانمان نباشیم . ؟
آمريكادرچه فكريه ايران پرازبسيجي يه
يكبارديگرآمادهايم تادرركاب سيدومولايمان
امام خامنه اي تاپاي جان بجنگيم وخليج هميشه فارس راگورستان متجاوزان كنيم
هنوزبسيجي درميدان است
با سلام
*امیدوارم سایه شوم جنگ بر سر مردم وکشور ما محو گردد.وفتنه فتنه انگیزان و
نقشه ی استعمارگران به خودشان برگردد.
*ولی باید آماده ی روزها وشاید ماههای
سخت در پیش رو باشیم.
*یک بار در اوایل انقلاب توسط مزدور فریب خوده ی خود صدام لعنتی 8سال جنگی تحمیلی در دروان خانه مان به ما
تحمیل کردند.این بار نباید فریب بخوریم و
باز در درون خانه ی خود از خود دفاع کنیم. باید آتش جنگ را به درون آشیانه
امن آنها بکشانیم.
*اگر امنیت ما(ایران عزیز) به خطر بیفتد. باید تمامیت و موجودیت خبیس آن
ها مورد تهاجم قرار دهیم.
*باید در گستره ی خاورمیانه بزرگ مانند ابابیل برسر آنها فرود آییم.و خانه
عنکبوتی این سوداگران مرگ را در خاک ذلت وخواری نا بودکنیم .
* باید مراکز فتنه را در حاشیه همیشه
خلیخ فارس را از لوث مزدوران ودست نشاندگان آمریکا و صهیمونیست ها پاک
کنیم.
*بدون شک خداوند همواره یار ویاور این سر زمین کهن وتمدن ساز و دشمن ستیز بوده و هست .انشاءا...
خدايا تمامي ترسوها را به راه راست هدايت كن.
برادران بايد از تماميت ارضي كشورمون با قدرت دفاع كنيم و بهشون نشون بديم تجاوز به كشورها يعني چه.
آقا تا كي بايد ايستاد و فقط نگاه كرد و ديد آمريكا و همدستاش چه غلطي ميخوان بكنن بايد قبل از اينكه بخوان تصميم به غلط كردن بكنن چنان درسي بهشون داد كه راهشونو به سمت خونشون گم كنن.
انا لله و انا اليه راجعون
گوشه ای از رزمایش موشکی سپاه قدرتمند ایران رو دیروز دیدیم امروزم ادامه داره که احساس غرور کردیم بعدشم رزمایش ارتشه تازه همهشو رو نکردیم. اگه مردی بیا جلو لهت میکنیم بیچاره
جنگ تنها بازی است که در آن هیچ پیروزی وجود ندارد.
"آینده ازآن مستضعفان است".به یاری خداوند از این تهدیدها نیز ظفرمندانه عبور خواهیم کرد. حامی ما خدواندی است که حیات و بقا دست اوست. پیشنهاد می کنم علما کشتن افراد دارای شناسنامه از آمریکا را مجازکنند. در کوتاه مدت احدی در آمریکا حضور نخواهد داشت.
به نظر من یه جنگ مختصر در حد زدن تاسیسات ما و چند موشک به سمت اسرائیل رفتن میشود و مسالحه میشود ولی ببین که بازار سکه و ارز چه شود
مسلما جنگ خوشایند هیچ عقل سلیم و وجدان بیدار و آگاهی نیست حداقل پیامدهای یک جنگ برای ملت ما تخریب زیر ساختها و صرف وقت و هزینه هنگفت برای بازسازی مجدد و آنهم متاسفانه با استفاده از تکنولوژی بیگانه است اما بدون شک دوری از جنگ به معنای تسلیم شدن بی قید و شرط به درخواستهای غیر معقول غرب نیز نباید بیانجامد کاستن از زبان تهدید و در عوض بیان منطقی درخواستهای مشروع ایران و تاکید بر پذیرش حق قانونی کشورمان در چارچوب معاهدات بین المللی از سوی غرب و در عین حال متعهد بودن به وظایفی که بعنوان یک دولت مقتدر و آگاه در دنیا برعهده داریم می تواند از آسیب ها و پیامدهای پر مخاطره بکاهد.
جنگ يك پديده زشت و نكوهيده است ولي دفاع يك عمل مقدس و قابل تحسين حتي دنيا طلبان است چه رسد به ما كه ايراني ومسلمان هستيم .چه كشته شويم و چه غالب پيروزي از آن ماست .
پيشنهاد ميگردد در عمل متقابل اگر آنها دندان ونيش نشان مي دهند ما نيز بايد پنجه نشان دهيم به نظر مي رسد بايستي تنگه هرمز باسياهي قايقهاي تند رو ؛ تفريحي؛ گردشگري؛ وهر نوع وسيله آبي اعتراض عملي به دنيا را نشان داد
خداباماست امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست