بازدید 30097
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب گسترده برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ـ 7»

بازتاب برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ـ ۷» توسط سپاه پاسداران، استقبال آمریکا از آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و مخالفت چین با این تحریم‌ها، خطر کاهش چشمگیر تولید اوپک بر اثر تحریم‌های ایران و وضعیت بانک‌های ایرانی در ترکیه، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 02 July 2012
بازتاب برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ـ ۷» توسط سپاه پاسداران، استقبال آمریکا از آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و مخالفت چین با این تحریم‌ها، خطر کاهش چشمگیر تولید اوپک بر اثر تحریم‌های ایران و وضعیت بانک‌های ایرانی در ترکیه، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، تصمیم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ـ ۷»، بازتاب بسیار گسترده‌ای میان مطبوعات جهان پیدا کرده است. قرار است در این رزمایش موشکی، موشک‌های دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد از نقاط گوناگون کشور به سمت اهداف تعیین شده شلیک شوند. با این حال، به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا ـ فضای سپاه، تفاوت اصلی این رزمایش با رزمایش‌های گذشته، ساخت پایگاه‌هایی مشابه پایگاه‌های کشورهای فرامنطقه‌ای در دل کویر و آزمایش دقت موشک‌های ایران، با شلیک به سمت این پایگاه‌هاست.

در بازتاب این خبر در رسانه‌های جهان، بیش از هر چیز، همزمانی آن با آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران مورد توجه قرار گرفته است. «لس آنجلس تایمز»، این رزمایش را به منزله قدرت‌نمایی ایران در هنگامی می‌داند که تحریم‌ها، موجب فشار بر اقتصاد کشور شده است.

این روزنامه همچنین به تهدیدهای گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرده است. «تایمز اسرائیل» نیز با انتشار این خبر، آن را اعمال تهدید از سوی ایران علیه اسرائیل معرفی می‌کند و همچنین برد برخی موشک‌های ایران را که قابل رسیدن به اسرائیل هستند، مورد اشاره قرار می‌دهد.  


افزون بر این دو، تقریباً همه روزنامه‌های مهم آمریکایی و اسرائیلی، خبر برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم‌ ـ 7» را منتشر کرده اند.

در همین حال، با آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا، هر یک از قدرت‌های جهانی، موضع متفاوتی نسبت به موضوع تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.
خبرگزاری «شین هوا»ی چین به موضع ایالات متحده در این باره اشاره کرده و نوشته این کشور، از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا استقبال کرده است.
به نوشته این خبرگزاری، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرده است، حال آن که بر پایه گزارش همین خبرگزاری، وزارت خارجه چین بار دیگر مخالفت خود را با اعمال هر گونه تحریم یکجانبه علیه دیگر کشورها اعلام کرده است.

در همین باره، روزنامه «چاینا دیلی» نیز مقاله‌ای با نام «غرب نمی‌تواند چین را به پیروی از خودش وادار کند» منتشر کرده و در آن، ضمن اشاره به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا، قیمت‌های جهانی نفت و همچنین اوضاع اقتصادی اروپا و چین، به عدم همراهی چین با اروپا و آمریکا در موضوع تحریم‌ها پرداخته است.

پیرامون همین موضوعات، روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز تحلیلی را منتشر کرده و نوشته است، تحریم‌های نفتی ایران، خطر کاهش چشمگیر تولید نفت «اوپک» را به همراه دارد. در این مطلب اشاره شده که قطع صادرات نفت ایران، بزرگترین اخلال در عرضه نفت، پس از حمله نیروهای غربی به لیبی خواهد بود و این دو موضوع در کنار هم، سبب می‌شود که تولید نفت اوپک به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. دیلی استار همچنین به تأثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌های جهانی نفت اشاره کرده است.



در پایان، روزنامه «تودی زمان» ترکیه در خبری به نقل از وزیر توسعه این کشور، نوشته هیچ تبعیضی نسبت به بانک‌های ایرانی در ترکیه وجود ندارد. به نوشته این روزنامه، وزیر توسعه ترکیه اعلام کرده همه بانک‌های ایرانی در ترکیه تحت تحریم نیستند و در صورتی این بانک‌ها  برای راه‌اندازی شعبه در ترکیه اقدام کنند، تبعیضی علیه آنها اعمال نخواهد شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۵
ایران دلیلی بر حضور خود رو در اوپک نمیبیند باید هرچه زودتر از آن خارج بشه کشورهای عربی درراس ان عربستان آلت دست کشورهای غربی هستند دراجلاس تثبیت قیمتها میگن وبعدا یه چیز دیگه کشورهای غیرمسلمان جهان دارن باهمدیگر متحد میشن وکشورهای مسلمان هرروز ازهم فاصله میگیرند.
دنیاومردم مظلوم غرب بداندکه دولتهای دست نشانده غربی بادستورازکمیته 300وفرقه های حاکم فراماسیونری سرمایه دارباتحریم ایران سرافراز وایجادکمبود مصنوعی نفت درجهان درصددبه جیب زدن پول بیشترازمردم عادی خود وبتاراج بردن منابع دیگرکشورها آنهم به بهانه مخالفت باایران هسته ای هستندودنیا وغرب به خوبی میداند که ایران درصددساخت سلاح هسته ای نیست فقط این موضوع رابرای ترساندن دنیامطرح میکنندتابافروش سلاحهای بنجل وخراب شده خودکه درانبارهادرحال فاسدشدن هستنددلارهای خرج شده خودراازبعضی سران عرب خود فروش پس بگیرندغرب سیستمهای دزدی خودراازملتهامتنوع کرده است
اگر توجه کرده باشید اروپا سعی قبل از تحریم ایران اقدامات لازم را برای جایگزینی نفت ما انجام بده, همچنین گذاشت بعد از زمستان و در آستانه تابستان این تحریمها را اجرا کرد که مبادا با مشکل روبرو نشود؛ ولی به نظر میرسد راه حلهای غرب برای جایگزینی نفت ما بیشتر موقت باشند و همچنین زمستان هم دوباره از راه خواهد رسید و اگر غرب در این مدت به توافقی با ما نرسد به ضرر خودش هم هست. در واقع در اینجا زمان هم دشمن ما و هم دشمن آنهاست
لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین
اگر ایران تحریم نفتی شود نباید به اوج بی کفایتی سران اروپایی شک کرد .حتی افراد غیر سیاسی هم به سادگی می توانند متوجه شوند که این انتقامی است که آمریکا از اتحادیه اروپا و یورو می گیرد و بعد از این تحریم ها باید منتظر بازگشت اروپا به قرون وسطی بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست