بازدید 2750

حذف عربیان از جمع نامزدهای ریاست دیوان محاسبات

کد خبر: ۲۵۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳ 01 July 2012
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تایید دو کاندیدای ریاست دیوان محاسبات و ۳ کاندیدای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات خبر داد.

به گزارش مهر، اسماعیل جلیلی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیته بررسی کننده سوابق و برنامه های داوطلبان تصدی سمت های ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این سازمان که ساعت ۷ صبح برگزار شد، گفت:براساس آیین نامه داخلی مجلس سوابق و برنامه های داوطلبان از روز شنبه در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا رحمانی فضلی و علی شاهرخی توانستند برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات اکثریت آرا را به دست آورند.

وی گفت: بررسی های ما همچنان در این مورد ادامه دارد و در جلسه بعد از ظهر امروز از بین این دو داوطلب یک نفر برای رای گیری مجلس به صحن معرفی می شود.
جلیلی خاطرنشان کرد:از بین ۶ داوطلب تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات نیز کمیته بررسی کننده کمیسیون برنامه و بودجه به آقایان امین حسین رحیمی نماینده مجلس هشتم و مشاور رئیس قوه قضائیه، نبوتی مستشار دیوان محاسبات و علی مژده ای پور رئیس فعلی سازمان تعزیرات حکومتی رای داد تا از میان آنان یک نفر به عنوان داوطلب تایید شده به صحن مجلس معرفی شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در جمع بندی خود یک کاندیدا را به عنوان داوطلب ریاست دیوان محاسبات و یک نفر را به عنوان داوطلب تصدی سمت دادستانی به صحن مجلس معرفی خواهد کرد در صورتیکه مجلس به این داوطلبان نصف بعلاوه یک رای دهد داوطلبان توانسته اند رای مجلس را از آن خود کنند.
گفتنی است؛عیسی مقدمی زاد نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، علی مژدهی رئیس فعلی سازمان تعزیرات حکومتی، امین حسین رحیمی مشاور رئیس قوه قضائیه و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس هشتم، نبوتی نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس، شفیعی خورشیدی از قضات قوه قضائیه و همچنین محمد مهدی امامی ناصری مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی که تحصیلات حقوقی دارد از کاندیداهای ریاست دادستانی دیوان محاسبات بودند.
همچنین ریاست دیوان محاسبات سه کاندیدا داشت:رحمانی فضلی رئیس کنونی دیوان،علی شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم و علی عربیان دادستان فعلی دیوان محاسبات کشور.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست