بازدید 67530
خبرسازی رسانه‌های ترکیه یا واقعیت؟

وزیر خارجه ایران در قبرس بازداشت شد! + تکمیلی

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان، روز چهارشنبه به منظور دیدار با مقامات قبرس به این کشور سفر کرده بود و از آنجا به قزاقستان رفت؛ اما برخی رسانه‌های ترکیه‌ای مدعی شده‌اند، صالحی برای مدت کوتاهی در قبرس بازداشت شده است.
کد خبر: ۲۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴ 28 June 2012
علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته به منظور دیدار با مقامات قبرس به این کشور سفر کرده بود و امروز از آنجا به قزاقستان رفت؛ اما برخی رسانه‌های ترکیه‌ای مدعی شده‌اند، صالحی برای مدت کوتاهی در قبرس بازداشت شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «تودی زمان» ترکیه، امروز با انتشار گزارشی مدعی شد که علی اکبر صالحی هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی «نیکوزیا» (پایتخت قبرس) به مدت کوتاهی بازداشت شده است.

به نوشته این روزنامه، منبع این خبر، گزارشی است که در شبکه «تی.آر.تی» ترکیه پخش و در آن ادعا شده است که صالحی به جرم اینکه نامش در لیست «اشخاص نامطلوب» اتحادیه اروپاست، در هنگام رسیدن به نیکوزیا به دست نیروهای امنیتی فرودگاه بازداشت شده است.

بر پایه این گزارش، دفتر ضدتروریسم فرودگاه، پس از اینکه وزارت خارجه قبرس و شخص وزیر خارجه این کشور وارد ماجرا شده‌اند، صالحی را آزاد کرده است.

ناگفته نماند که اقدام نیروهای امنیتی فرودگاه، سبب بروز تنش‌هایی شده، ولی با مداخله «اراتو کوزاکو مارکولی»، وزیر خارجه قبرس، مشکل برطرف شده است.

در این باره، استدلال مقامات امنیتی این بوده که صالحی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارد و تنها پس از صدور اجازه اختصاصی از سوی وزیر خارجه قبرس، می‌تواند وارد این کشور شود. با این حال، مارکولی برای آنان توضیح داده که نام صالحی در سال ۲۰۱۰ و پس از انتصاب به عنوان وزیر خارجه ایران، از لیست سیاه بیرون آورده شده است.

این گزارش می‌افزاید، پس از این ماجرا، دولت قبرس رسما از ایران عذرخواهی کرده و دلیل رخ دادن این رویداد را «سوء تفاهم» و «عملکرد اشتباه» نیروهای امنیتی فرودگاه دانسته است.

تکمیلی:

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خبر مجعول برخی رسانه های خارجی در خصوص سفر علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان به قبرس را قویا تكذیب كرد.  
 
رامین مهمانپرست ضمن رد ادعای كذب منتشره توسط برخی رسانه های خارجی در ارتباط با سفر وزیر امورخارجه كشورمان به قبرس آن را اقدامی در چارچوب فضاسازی رسانه ای ناشیانه دانست.

وی افزود: دكتر صالحی در كمال احترام در فرودگاه لارناكا در سطح عالی از سوی مقامات عالی رتبه وزارت امورخارجه و ریاست جمهوری قبرس مورد استقبال قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان خاطرنشان كرد: وزیر امور خارجه كشورمان در جریان این سفر ملاقات ها و مذاكرات صمیمانه و سازنده ای در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت امورخارجه آن كشور داشته است .

مهمانپرست افزود: در این خصوص بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه قبرس مبنی بر موفقیت آمیز بودن این سفر و تكذیب ادعاهای مطرح شده در خصوص مشكلات به وجود آمده به خوبی گویای غرض ورزی ناشیانه برخی از رسانه های خارجی است.

همچنین خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ما در تمام مسیر همراه وزیر خارجه بودیم، تاکید کرد که مقامات قبرسی استقبال بسیار گرمی از آقای صالحی داشتند و ادعای اینکه وی مدتی بازداشت شده کذب است.

صالحی در این سفر کت و شلوار تیره بر تن داشته و در زمان ورود به فرودگاه "لارناکا" مسئول تشریفات وزارت خارجه و معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور قرار گرفته است.

برخلاف آنچه رسانه‌های ترکیه ادعا کرده‌اند، بدلیل اینکه فرودگاه بین‌المللی "نیکوزیا" در دست ترک نشینان قبرس قرار دارد، بخش یونانی نشین برای سفر مهمانان بین‌المللی خود از فرودگان "لارناکا" استفاده می‌کند.

صالحی و خبرنگاران پس از عبور از پاویون وارد اتاقی شده که در آن طی گفت‌وگویی هدف از سفر خود به قبرس را اعلام کرد و پس از آن به همراه خبرنگاران با ماشین‌های تشریفات عازم کاخ ریاست جمهوری قبرس شده است.

وزیر خارجه کشورمان در این سفر مورد استقبال ویژه مقامات قبرسی قرار گرفته، بطوریکه تمام دیدارهای وی در این کشور در کاخ ریاست جمهوری انجام شده و پس از این دیدارها نیز در ضیافت شامی که مقامات قبرسی به افتخار وی ترتیب داده بودند، شرکت کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۹۵
انتشار یافته: ۱۸
فکر نمیکنید وقتش رسیده تو سیاست های کلان خارجیمون یه بازنگری اساسی بکنیم تا شاهد اینهمه تحقیر و توهین به ایران و ایرانی نباشیم
مسئولین وزارت خارجه شاید حالا به فکر ایرانیانی که همه روزه در فرودگاه های مختلف دنیا مورد بی احترامی قرار میگیرند بیافتند- و بدانند بی احترامی به یک مسافر ایرانی یعنی از دست رفتن حرمت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
ببین بچه . اگه تو خارج نرفتی من خارج زندگی میکنم و در سال حداقل ده تا کشور مهم دنیا رو میرم. تا به حال با من ایرانی کسی بدرفتاری نکرده.
اگر واقعيت داشته باشه واي برما
ملت عادي هم الان تروريست ناميده ميشن چه برسه به مقامات
خدا رحم كنه
پس هنگام ورود چرا وزیر آنها به استقبال نیامده تا تشریفات استقبال را انجام دهد.
به اصطلاح باید همتای آن کشور به میزبانی بیاید.
نمیدونم چرا همه اشتباهات رو ما ایرانیا تست میشه!
خوب دیگه فقط همین مونده بود: قبرس شاخ بشه... روزنامه های ترک هم جدیدا فقط دنبال سوژهای ضد ایرنی میگردن.. ترکها خوب خودشونو نشون دادن واقعا دست کمی از عرب ها ندارن.. به امید روزی که ایران با آمریکا رابطه بر قرار کنه تا این همسایه های حقیر حد خودشونو بشناسن... چون تمام زیاده گویی هاشون بخاطر عدم ارتباط ایرن و آمریکاست..
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
سین سین جان خبر رسانی رسالت هر نشریه و رسانه ای ایست و بمعنی دشمنی با کشور خاصی نیست . در ضمن ترکیه نزدیک ترین کشور به قبر سه ، طبیعیه که چنین خبری رو اول ترکها منتشر کنن
اینکه وزیر امور خارجه باشه باهاش این کار را کنن وای به حال من فرد عادی.... دوره گذشته کشورهای پیشرفته تا کمر جلومون خم میشدن ...
کوچکترین واکنش ممکن این بود که آقای وزیر بلافاصله از فرودگاه به ایران برمیگشت و با احضار سفیر گوشمالی میشد.قبرس کشوری نیست که بتونه چنین جسارتی به ایران داشته باشه.
روزنامه تودی زمان متعلق به فتح الله گولن یکی از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی و ارائه دهنده تز اسلام امریکایی در منطقه است و گولن خود در پنسیلوانیا امریکا زندگی می کند و در کل می توان گفت که ترکیه در دست وی است تا اردوغان و خبرهای این روزنامه با رویکرد جنگ روانی خبر هایش را پخس می کند.
خوبه دیگه به آمریکا باج نمیدیم عوضش به کل دنیا داریم باج میدیم ، میخوایم جلوی آمریکا تحقیر نشیم ولی کارمون به جایی رسیده که دیگه قبرسم تحقیرمون میکنه!‏
صبر کنید اونا هم اینورا میان
مگر این آقا سفر رسمی نداشته؟ مگه سفر رسمی از قبل هماهنگ نمیشه؟ مگه در سفر رسمی مسئول تشریفات از قبل هماهنگیها رو نمیکنه؟ مگه خروج وزیر خارجه از فرودگاه از مسیر VIP انجام نمیشه؟
جناب سین سین! خاک بر سر اعتباری که با ارتباط و باج دادن به آمریکا و 4 تا قلدر بخواد بدست بیاد.
مسلمان واقعی باید ملاکش بر مبنای آرمانهای اسلام باشه و نباید شک کرد که در این راه حتما سختیهایی گریبانگیر میشود. هر چند که باید سیاست هم در تعاملات داشت و محاسبات استراتژیک کرد. ولی فقط و فقط باید بر خدا توکل کرد تا خدا هم همانطور که در قرآن فرموده و ما به او ایمان داریم، عاقبت را نصیب ما گرداند. و این به دست نمیاد جز با هوشیاری دولتمردان و پشتیبانی و اتحاد ملت
اولاً که مقام سیاسی مورد استقبال مقام همتای خود قرار می گیرد. ثانیاً از پاویون تشریفات می آیند. ثالثاً بازداشت نمی شوند بلکه دیپورت می کنن.
به هرحال، باید همونجا اعتراض شدیداللحن میشد و دولت ایران مراتب اعتراض کتبی رو به دولت قبرس بدهد.
اون از سفر رئیس جمهور کشورمون به برزیل اینم از بالاترین مقام وزارت خارجمون شاید واقعا همه کشور ها برای تحقیرمون با برنامه عمل میکنن اما نا گفته نمونه که خود ما هم خودمونو به تحقیر میکنیم مگه میشه یه سفر رسمی یک مقام عالی رتبه به کشوری با هما هنگی نباشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی