بازدید 28861

دولت تصویب کرد؛ کاهش ساعت کار زنان

کد خبر: ۲۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴ 26 June 2012
لایحه تقلیل ساعت کاری بانوان در جلسات کمیسیون فرعی امور اجتماعی دولت مطرح و ضمن اعمال اصلاحاتی به تصویب این کمیسیون رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه تقلیل ساعت کاری بانوان در جلسات کمیسیون فرعی امور اجتماعی دولت مطرح و ضمن اعمال اصلاحاتی به تصویب این کمیسیون رسید.

در این لایحه پیش بینی شده است در راستای تحکیم خانواده و حمایت از زنان دارای شرایط خاص اجتماعی، ساعات کار زنان سرپرست خانوار، دارای فرزند زیر 7 سال، همسر یا فرزند معلول و مبتلا به بیماری‌های خاص یا صعب العلاج حسب تقاضای کارکنان مشمول این قانون از 44 ساعت به 36 ساعت با حفظ حقوق و مزایا تقلیل یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۱
فكر نمي كنيد در كشوري كه بر اساس شرع،‌قانون و عرف مردان متولي تأمين معاش خانواده ها هستند و در شرايطي كه كار كافي براي آقايان متقاضي كار وجود ندارد اينهمه در طبل كار بانوان كوفتن صحيح نباشد ضمن اينكه با اين كار بانوان را در معرض انواع استرس ها و سختي هاي گوناگون شكننده قرار مي دهيم كه از اين موجود لطيف و كانون مهر و محبت در خانواده انساني خسته و چه بسا گاهي فرسوده مي سازد.
چرا خانوما کار میکنند که حالا ساعت کارشون و کاهش میدن؟!! کار کردن خانوما خیلی مشکلات را پیش آورده!
اولا که الان ساعت کار حدود 32 ساعت هست چون از 8 تا ساعت 14:30 ساعت کاریه !
دوما اگه قرار باشه خانوما زود برن بعدش کی باید کارشون رو انجام بده؟
سوما این ذولت چقدر به خانوما امتیاز میده در حالی که این آقایون هستنذ که بار زندگی رو به دوش میکشند
هنوز اون مساله عائله مندی رنان بی شوهر و شوهر نکرده جای تعجب داره ! یکی ئدگه تصویب میشه ؟
کاشکی یارانه ها به نام خانمها داده میشد
پیشنهاد میگردد ساعات کار کلیه ادارات یک ساعت از سمت آخر کسر و به همان نسبت از اضافه کاری کارکنان نیز کسر گردد.منتها از محل صرفه جویی حاصل شده از واگذاری چندکار در ادارات به یک نفرخودداری نمایند نیروی جدیدبگیرند.
به عنوان بک مدیر دولتی عرض میکنم: این مصوبات اگر چه مشکل بعضی ها رو حل میکنه ولی باعث میشه از این به بعد تمایل مدیران بیشتر به استخدام آقایون باشه تا از دردسر های مربوط به خانمها در امان باشند.
تجربه ثابت کرده که اینگونه قوانین علیرغم اینکه برای دولت و مجلس استفاده تبلیغاتی دارند، در عمل به ضرر خانمها خواهند بود یعنی بعد از تصویب این قانون، کارفرمایان از استخدام خانمهایی که فرزند خردسال یا معلول دارند خودداری خواهند کرد.
ظاهرا دارن به نفع خانوما کار میکنن...ولی در واقع میخوان کم کم کاری کنن که کسی خانوما رو استخدام نکنه و اونا خانه نشین بشن.
با سلام
با تشکر از شما من فکر میکنم این قانون یک ایراد اساسی دارد واینکه قسمتی از ان مغایر با تصویب نامه هیئت محترم وزیران در اسفند ماه 90دارد واینکه در انجا ذکر گردیده خانمهایی که فرزند دبستانی ویا زیر 7 سال دارند حال اینکه متاسفانه در این لایحه محدوده سنی گذاشته شده است وما واقعا با توجه به تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه با بچه های دبستانی مشکل داریم وخیلی از اداره ها به بهانه های مختلف بخشنامه مذکور را اجرا نمیکنند عاجزانه خواهش میکنیم در این لایحه مذکور مادران دارای فرزند دبستانی را نیز لحاظ بفرمایند تا مشکل ما نیز حل گردد .با تشکر
این کار باید سالها قبل انجام می شد.علی الخصوص در شرکتها وکارخانه ها واقعاً ساعات کار برای خانمها زیاد است و انها باید به خانه وزندگیشان میرسیدند.چون مسولیت چند گانه ای نسبت به مردان دارند.جادارد برای این تصمیم از دولت تشکرکرد.
می بخشید پس خانم های مجرد چه طور ؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی