بازدید 1713
نادران :

حق نمایندگان معترض به اعتبارنامه ای را سلب نکنید

کد خبر: ۲۵۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵ 26 June 2012
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه نمایندگان به اعتبارنامه ای رأی می دهند که سر سوزنی از جزئیات پرونده آن اطلاعی ندارند گفت: در کدام قسمت آیین نامه آمده است که کمیسیون تحقیق می تواند درباره رسیدگی یا عدم رسیدگی به سندی از شورای نگهبان استعلام کند.

به گزارش خانه ملت، الیاس نادران در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ تیر) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۶۵ آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه این ماده وظیفه و اختیارات شعب و کمیسیون تحقیق را مشخص کرده گفت: در کجای این ماده به کمیسیون تحقیق اجازه داده شده که از شورای نگهبان استعلام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۷۳ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در جریان بررسی اعتبارنامه نماینده ای ۲۹۰ نماینده به غیر از اعتراض کنندگان و نماینده مورد اعتراض نسبت به محتوای اعتراض هیچ اطلاعی ندارند بنابراین رأی گیری دارای اشکال است.

وی با بیان اینکه نمایندگان به اندازه سر سوزنی از جزئیات پرونده ای که در مورد آن رأی گیری صورت گرفته در جریان نیستند تأکید کرد: این رأی گیری تا چه اندازه وجاهت قانونی دارد مگر توصیه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با توجه نمایندگان به رأی خود را فراموش کرده ایم.

نادران با توضیح اینکه نمایندگان به اعتبارنامه ای رأی می دهند که اطلاعی از آن ندارند گفت: استناد آنها تنها به یک گزارش دو خطی از دیگر کمیسیون تحقیق است بنابراین چرا رأی گیری صورت می گیرد و حق نمایندگان معترض ضایع می شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با بیان اینکه این حق معترضان است که اظهارات خود را در صحن مجلس بیان کند خطاب به ابوترابی فرد افزود: شما دچار تناقض شدید.

محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست نشست علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر نادران و در رابطه با حیطه اختیارات کمیسیون تحقیق گفت: شأن کمیسیون تحقیق، تحقیق و بررسی موارد ارجاع شده به این کمیسیون است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم هچنین درباره تذکر دیگر نادران در رابطه با بیان اظهارات معترضان تصریح کرد: در این رابطه هیأت رئیسه دو دیدگاه دارد نخست آنکه با توجه به ماده ۱۱۹ و ۱۲۰ آیین نامه اعتبارنامه پس از بررسی های کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می شود اما سؤال اینجاست که زمانی که معترض نظرات خود را بیان نمی کند چگونه تصمیم بگیریم اما نگاه دیگر این است که کمیسیون تحقیق بررسی های خود را انجام داده و براساس ادله معترض و نظر شورای نگهبان به نتیجه ای رسیده است.

وی ادامه داد: در اینجا اگر بنا بر رأی گیری باشد باید کمیسیون تحقیق مسائل کلی را مطرح کند و مجلس نیز براساس آن تصمیم بگیرد زمانی که کمیسیون تحقیق و شعبه مربوطه اعتبارنامه ای را تصویب کرده جایی برای اخذ رأی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار