بازدید 17732
یورو ۲۰۱۲؛ ایتالیا حریف آلمان شد

ایتالیا با ضربات پنالتی به نیمه نهایی رفت

اما ایتالیایی‌ها که بیشتر حاکم بازی بودند و موقعیت‌هایی را آفریدند، به گل نرسیدند و همچنان قفل دروازه تیم تحت رهبری روی هاجسون بسته ماند تا آخرین بازی مرحله یک چهارم، تنها دیدار مرحله حذفی جام باشد که تکلیف آن در ضربات پنالتی مشخص شود و این گونه بود که تیم ایتالیا با برتری در ضربات پنالتی به نیمه نهایی رفت.
کد خبر: ۲۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۰ 25 June 2012
 تیم ملی فوتبال ایتالیا در ضربات پنالتی بر انگلیس چیره و حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش «تابناک»، آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۱۲، امشب از ساعت ۲۳. ۱۵ در اوکراین بین تیم‌های انگلیس و ایتالیا آغاز شد. ایتالیایی‌ها که استاد دفاع فوتبال مقابل تیم هجومی انگلیس ـ که بازیکنان خوبی در خط حمله داشت ـ هستند، نبرد جالبی برای راهیابی به دور نیمه نهایی جام داشتند.

بنا بر این گزارش، دو تیم انگلیس و ایتالیا آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ را برگزار کردند. این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید و ایتالیا در ضربات پنالتی انگلیس را از پیش روی برداشت تا در نیمه نهایی حریف آلمان شود.

اما در دقایق آغازین این جدال انگلیسی‌ها حمله کردند و صاحب موقعیت شدند، ولی به سرعت ایتالیا واکنش نشان داد و صاحب دو موقعیت عالی شد. پس از آن تا پایان نیمه نخست، بازی روند متعادلی به خود گرفت؛ هرچند آبی‌پوشان برتری محسوسی داشتند. در نیمه دوم نیز ایتالیا به برتری ادامه داد اما یاران آندرا پیرلو با وجود موقعیت‌های فراوان به گلی برابر شاگردان روی هاجسون نرسیدند.

از‌‌ همان دقایق ابتدایی، شاهد بازی زیبایی از هر دو تیم بودیم. در دقیقه سوم، ده‌روسی شوت محکم و سرضربی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد که توپ او به تیر دروازه برخورد. دو دقیقه بعد، بازیکنان انگلیس حمله خطرناکی روی دروازه ایتالیا ترتیب دادند. جانسون درون محوطه جریمه ایتالیا صاحب توپ شد، ولی درخشش بوفون که با یک دست ضربه جانسون را مهار کرد، باعث بسته ماندن دروازه ایتالیا شد.

در دقیقه چهارده، جانسون توپی را برای وین رونی سانتر کرد اما ضربه سر شیرجه‌ای این بازیکن از بالای دروازه ایتالیا، راهی اوت شد. در دقیقه ۲۵، ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیا در موقعیت تک به تک با جو هارت قرار گرفت اما آن قدر در زدن ضربه نهایی تعلل کرد تا جان تری از پشت سر رسید و سد راه توپ او شد.

بالوتلی در دقیقه ۳۲ یک بار دیگر موقعیت گلزنی داشت اما ضربه آکروباتیک او در دستان هارت آرام گرفت. چند لحظه بعد، وین رونی با پشت پا، توپ را در اختیار ولبک قرار داد، ولی شوت محکم این مهاجم درون چهارچوب دروازه ایتالیا نبود.

در دقیقه ۴۱، پیرلو پاس بلندی را به درون محوطه جریمه انگلیس فرستاد و در ادامه، کاسانو با ضربه سر توپ را در اختیار بالوتلی گذاشت اما این بازیکن باز هم در گلزنی ناکام بود و توپ او با فاصله بسیار از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست گلی نداشته باشد.

نیمه دوم هم مثل نیمه نخست، پرهیجان و زیبا آغاز شد. در دقیقه ۴۸، ده‌روسی درون محوطه جریمه انگلیس صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او که از فاصله چند متری دروازه زده شده بود، با فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۲، ده‌روسی از پشت محوطه جریمه انگلیس اقدام به شوتزنی و هارت ضربه او را دفع کرد. در ادامه، بالوتلی ضربه‌ای به توپ زد که این بار نیز هارت با پا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و در پایان، توپ زیر پای مونتولیوو افتاد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت تا انگلیسی‌ها نفس راحتی بکشند.

در دقیقه ۶۰، بالوتلی توپی را که درون محوطه جریمه انگلیس سانتر شده بود با سینه کنترل کرد و ضربه آکروباتیکی را به سمت دروازه هارت فرستاد که این بار نیز توپ او درون چهارچوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵، والکات توپی را درون محوطه جریمه ایتالیا سانتر کرد و یانگ با یک ضربه محکم دروازه بوفون را هدف گرفت اما توپ او پس از برخورد با مدافعان ایتالیا راهی کرنر شد. در دقیقه ۷۵، بوفون ضربه‌ای را که رونی با پشت سر به سمت دروازه فرستاد بود، مهار کرد.

در دقیقه ۸۱، دیامانتی در آغاز ورودش به زمین، شوت محکمی روانه دروازه انگلیس کرد اما هارت این توپ را در اختیار گرفت. در دقیقه ۸۹، نوچرینو توپ را در درون محوطه جریمه انگلیس کنترل و سپس اقدام به شوتزنی کرد اما جانسون سد راه توپ شد تا حاصل این حرکت تنها یک کرنر برای ایتالیا باشد.

بازیکنان انگلیس چیزی نمانده بود که در آخرین لحظات نیمه دوم به گل برسند. سانتر کول، توپ را به کارول رساند و این بازیکن با یک ضربه سر، توپ را در اختیار رونی گذارد، ولی ضربه برگردان مهاجم منچستر یونایتد از بالای دروازه ایتالیا، راهی اوت شد تا این بازی در پایان نود دقیقه، با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد و دو تیم، شانس خود را در وقت‌های اضافه امتحان کنند.

در دقیقه ۱۰۱، دیامانتی مهاجم ایتالیا ضربه فنی و نرمی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد که توپ او پس از برخورد با تیر عمودی دروازه، راهی اوت شد. این بهترین فرصت دو تیم در نیمه نخست وقت‌های اضافه بود.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه، ایتالیا سراپا حمله بود و انگلیسی‌ها با تجمع در نیمه زمین خود، دل به ضد حمله‌ها بسته بودند. در دقیقه ۱۱۵، دیامانتی توپ را درون محوطه جریمه انگلیس برای نوچرینو سانتر کرد و این بازیکن نیز موفق شد با یک ضربه سر، دروازه انگلیس را باز کند اما پرچم کمک‌داور که به نشانه آفساید بالا رفته بود، مانع خوشحالی ایتالیایی‌ها شد.

لحظات حساس وقت‌های اضافه

دقیقه ۹۷: ماریو بالوتلی یک بار دیگر صاحب توپی شد که با بی‌دقتی به سمت دروازه هارت شوت زد.
دقیقه ۱۰۰: ‌ دیامانتی قصد فرستادن سانتر برای آبی‌ پوشان داشت که توپ کمانه کرد تا برای دومین بار در این بازی، توپ ایتالیایی‌ها به تیر دروازه انگلیس برخورد کند و گل نشود.
دقیقه ۱۱۵: نوچرینو روی پاس دیامانتی با سر دروازه انگلیس را گشود اما داور آن را به علت آفساید مردود دانست.

در چند دقیقه باقی ‌مانده، فشار بازیکنان ایتالیا روی دروازه انگلیس ادامه یافت اما این تیم نتوانست به گلی برسد تا بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی صفر بر صفر ختم شود و ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم راه‌یافته به نیمه نهایی باشد.

در ضربه پنالتی نخست، بالوتلی برای ایتالیا پشت توپ ایستاد و ضربه خود را وارد دروازه انگلیس کرد. در طرف مقابل، استیون جرارد کاپیتان انگلیس هم پنالتی نخست تیمش را به گل تبدیل کرد.

پس از او، مونتولیوو در زدن پنالتی ناکام بود و توپ او به اوت رفت. وین رونی پنالتی‌زن دوم انگلیس بود که موفق شد ضربه خود را در خلاف جهت حرکت بوفون تبدیل به گل کند تا انگلیس از حریف خود پیش بیفتد.

در سومین پنالتی ایتالیا، پیرلو پشت توپ ایستاد و با یک ضربه چیپ دروازه هارت را باز کرد. پس از او، ضربه اشلی یانگ به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا دو تیم در پنالتی‌ها با هم مساوی شوند.

نوچرینو پنالتی چهارم ایتالیا را در خلاف جهت حرکت هارت تبدیل به گل کرد. در طرف مقابل، اشلی کول پشت توپ ایستاد، ولی بوفون با درخشش خود، این ضربه پنالتی را مهار کرد تا ایتالیا در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار بگیرد.

دیامانتی نیز آخرین پنالتی ایتالیایی‌ها را به گل تبدیل کرد تا این تیم حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شده و انگلیس با این رقابت‌ها وداع کند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیک کیف اوکراین
داور: پدرو پروئنکا (پرتغال)
ترکیب دو تیم:
انگلیس: هارت، جانسون، کول، تری، لسکات، جرارد، یانگ، می‌لنر (والکات ۶۱)، پارکر (هندرسون ۹۴)، رونی، ولبک (کارول ۶۰)
ایتالیا: بوفون، بالزارتی، آباته (ماجو ۹۰+۱)، بارزالی، بونوچی، مارکیزیو، ده‌روسی (نوچرینو ۸۰)، مونتولیوو، پیرلو، بالوتلی، کاسانو (دیامانتی ۷۸)
ایتالیا برنده این بازی به مصاف آلمان در مرحله نیمه نهایی می‌رود.

دیگر بازی مرحله نیمه نهایی چهارشنبه شب هفته جاری میان تیم‌های اسپانیا و پرتغال برگزار می‌شود.
دیدار پایانی چهادهمین دوره جام ملت‌های اروپا روز یکشنبه، یازده تیر ماه جاری در شهر کییف مرکز اوکراین برگزار خواهد شد تا سیمای تیم قهرمان مشخص شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۵۰
واقعا حقش بود ایتالیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقاجان اینا رو ول کن ، دکترا چی شد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آلمان - اسپانيا فينال را برگزار خواهند كرد
زنده باد بوفون ... مرگ بر آل سعود ...
پاسخ ها
ازهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
دومي چه ربطي داشت؟!!!!!!ولي گل گفتي!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
چه ربطي به آل سعود بدبخت داره؟!؟!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
نه مرگ من ، ابن دو تا چه ربطي به هم دارن آخه !!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
این نقش آل سعود رو روشن کنید اینجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اين دو شعار چه ربطي به هم دارند؟
خیلی‌ بازی‌ خوبی‌ بود زنده باد انگلیس دم هر دوشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
خاک بر سر هرچی طرفدار استعمارگره . اینها حتی در ورزش هم استعمارگر ونامرد هستند
واقعا حق ایتالیا بود ( البته اگه بازی رو دیده باشید)
با تشکر از تابناک عزیز ماشأالله همه ورزشکاران تواین تابناک اصلا پیداست ،،،به هر حال ممنون از اینکه گزارشتون داغ داغ بود .
از حذف انگلیس استعمار گر خوشحالم
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
مرد حسابی سیاست انگلیس چه ربطی به فوتبالیست هاشون داره ...
حالت خوشه ؟ سه کار می کنی انگار ...
Amir
| Switzerland |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
بیشترین هولیگن‌ها را همین انگلیس داره.

من هم از حذفشان خوشحال شدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
انگار شما خبر نداری که همه چی به همه چی ربط داره ...
انشاءلله انگلیس در همه عرصه ها شکست خورده و ضعیف باشه
من به شدت طرفدار انگلیسم ...
اما حق ایتالیا بود که بره بالا ...
مبارکشون باشه
کسی نمی دونه چرا موی بالوتلی این شکلی بود؟
احتمال زیاد منشوری بشه...
مرگ بر انگلیس
حالا این بازی تموم شد به نظرتون نتیجه بازی اسپانيا - پرتغال چی میشه؟
پاسخ ها
سارا
| Norway |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اسپانیا پرتغالو داغون میکنه......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
پرسیدن نداره که؟ اسپانیا قدرت مطلق جهان
حالا این بازی تموم شد به نظرتون نتیجه بازی اسپانيا - پرتغال چی میشه؟
اگه اسپانیا برنده میشه مثبت
اگه پرتغال برنده میشه منفی
خیلی مبارک باشه
واقعا حقشون بود
آلمان قهرمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
مخالفم آلمان دیروز لگد زد به ما در صورتی که پرتقال 200 سال پیش؟ بین ایندو زنده باد پرتقال
فوتبال رو وللش قسطهاي زندگي حالمو گرفته اي كاش يه روزي تموم بشن. دعا كنيد.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
امیر جان برو خدا رو شکر کن تو حداقل دستت به وام رسیده حالا قسطاشو میدی اونی که پی یه وامه بایستی چیکار کنه؟
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
داداش ...
می فهمم چی می گی ...
منم عینهو خودتم ...
فوتبال نگاه می کنیم که دردای قسط هامون کم بشه عزیز ...
خودمونو زدیم به بی خیالی شاید بگذره ...
حق به حق دار رسید! احتمال داره ایتالیا قهرمان بشه.
بهترین بازی جام بود
نتیجه هم عادلانه بود
داش امير به خوب نكته اي اشاره كردي به تابي جون پيشنهاد ميدم از نحوه قسطها و كارمزد(سود و يا ربا) كه بانكها مخصوصا بانك م س ك ن ميگره يه گزارش بگيره آخه كجاي دنيا 20 ميليون بگيري 40 ميليون پس بدي .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
VIVA ITALIAAAAAAAAa
ایتالیا قهرمان میشه ، مثل نیمه نهایی جام جهانی 2006 ، آلمان رو له میکنه
Lanat bar engalis
چقدر دلم خنک شد اینگلیس حذف شد
خدایا شکرت
بابا ایول

گلی به جمال ایتالیا .
خیلی حال کردم
ایتالیا دیشب بد نبود. ولی 5 شنبه با جام وداع میکنه. چون هیچ تضمینی نیست که جلوی آلمان هم بتونه اینطور جولان بده. از طرفی آلمان تشنه ی قهرمانی هست و جبران نیمه نهایی 2006 رو هم میکنه.
ضعف کم عقلی ... ما ربطی به انگلیس وغیره نداره ولی اون ها آخر ه سیاستند مثلا در متن فارسی در باره جزایر ایرانی نوشته مال ایرانی ها ودر متن انگلیسی نوشته ایرانی ها اشغال کرده اند ولی باید قبول کرد که کشوری که دمکراسی را در جهان بیشترین کسترش داده همین انگلیس بوده
از برد ایتالیا خوشحالم
اپل نخرید چون توهین به همه ایرانی ها بلکه به انسانیت است شاید عاملش همین عرب ها باشند مثل امارات وپول داده باشند
اي ول به ولت وولي وولي
انگليس رفت تو قوري
بازی را دیدم.. حق ایتالیا بود که بالا بره.... انگلیس مغرور باید زمین می خورد
خوشحال شدم از حذف روسیه .فرانسه .انگلیس .و امیدوارم آلمان و بعد پرتغالیهای چپاولگر حذف شوند...........و قهرمانی ایتالیا
ایتالیا عالی بود حقش بود ببره
قهرمانی برای ایتالیاست
ایتالیا واقعا زیبا بازی کرد
ايشاالله همه چيز درست ميشه
گفتی قسط و کردی کبابم ، به خدا از روی زن و بچه شرمنده ام ، کاش می شد منم شبها خسته نبودم می نشستم فوتبال نگاه می کردم .
با حذف انگليس يكم دل گرفته ام وا شد. خدارو شكر.
فوتبال انگلیس یک جورایی شبیه فوتبال ایرانه . پر سروصدا و میان تهی
جالب است بدانید انگلیس تاکنون قهرمان اروپانشده
پرتغال قهرمانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار