بازدید 73815

تصویر: لحظه شهادت دکتر مصطفی چمران

کد خبر: ۲۵۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۲ 21 June 2012

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۹
انتشار یافته: ۱۲۲
واقعا جای تحسین داره از خود گذشتگی این مردوخدایش بیامرزد.
پاسخ ها
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
مرثیه شهید چمران برای دکتر شریعتی
ای علی! همیشه فکر می‌کردم که تو بر مرگ من مرثیه خواهی گفت و چقدر متأثرم که اکنون من بر تو مرثیه میخوانم ! ای علی! من آمده‌ام که بر حال زار خود گریه کنم، زیرا تو بزرگتر از آنی که به گریه و لابه ما احتیاج داشته باشی!…خوش داشتم که وجود غم‌آلود خود را به سرپنجه هنرمند تو بسپارم، و تو نیِ وجودم را با هنرمندی خود بنوازی و از لابلای زیر و بم تار و پود وجودم، سرود عشق و آوای تنهایی و آواز بیابان و موسیقی آسمان بشنوی.می‌خواستم که غم‌های دلم را بر تو بگشایم و تو «اکسیر صفت» غم‌های کثیفم را به زیبایی مبدّل کنی و سوزوگداز دلم را تسکین بخشی.
می‌خواستم که پرده‌های جدیدی از ظلم وستم را که بر شیعیان علی(ع) و حسین(ع) می‌گذرد، بر تو نشان دهم و کینه‌ها و حقه‌ها و تهمت‌ها و دسیسه‌بازی‌های کثیفی را که از زمان ابوسفیان تا به امروز بر همه جا ظلمت افکنده است بنمایانم.
ای علی! تو را وقتی شناختم که کویر تو را شکافتم و در اعماق قلبت و روحت شنا کردم و احساسات خفته وناگفته خود را در آن یافتم. قبل از آن خود را تنها می‌دیدم و حتی از احساسات و افکار خود خجل بودم و گاهگاهی از غیرطبیعی بودن خود شرم می‌کردم؛ اما هنگامی ‌که با تو آشنا شدم، در دوری دور از تنهایی به در آمدم و با تو هم‌راز و همنشین شدم.
ای علی! تو مرا به خویشتن آشنا کردی. من از خود بیگانه بودم. همه ابعاد روحی و معنوی خود را نمی‌دانستم. تو دریچه‌ای به سوی من باز کردی و مرا به دیدار این بوستان شورانگیز بردی و زشتی‌ها و زیبایی‌های آن را به من نشان دادی.
ای علی! شاید تعجب کنی اگر بگویم که همین هفته گذشته که به محور جنگ «بنت جبیل» رفته بودم و چند روزی را در سنگرهای متقدّم «تل مسعود» در میان جنگندگان «امل» گذراندم، فقط یک کتاب با خودم بردم و آن «کویر» تو بود؛ کویر که یک عالم معنا و غنا داشت و مرا به آسمان‌ها می‌برد و ازلیّت و ابدیّت را متصل می‌کرد؛ کویری که در آن ندای عدم را می‌شنیدم، از فشار وجود می‌آرمیدم، به ملکوت آسمان‌ها پرواز می‌کردم و در دنیای تنهایی به درجه وحدت می‌رسیدم؛ کویری که گوهر وجود مرا، لخت و عریان، در برابر آفتاب سوزان حقیقت قرار داده، می‌گداخت و همه ناخالصی‌ها را دود و خاکستر می‌کرد و مرا در قربانگاه عشق، فدای پروردگار عالم می‌نمود…
ای علی! همراه تو به کویر می‌روم؛ کویر تنهایی، زیر آتش سوزان عشق، در توفان‌های سهمگین تاریخ که امواج ظلم و ستم، در دریای بی‌انتهای محرومیت و شکنجه، بر پیکر کشتی شکسته حیات وجود ما می‌تازد.
ای علی! همراه تو به حج می‌روم؛ در میان شور و شوق، در مقابل ابّهت وجلال، محو می‌شوم، اندامم می‌لرزد و خدا را از دریچه چشم تو می‌بینم و همراه روح بلند تو به پرواز در می‌آیم و با خدا به درجه وحدت می‌رسم. ای علی! همراه تو به قلب تاریخ فرو می‌روم، راه و رسم عشق بازی را می‌آموزم و به علی بزرگ آن‌قدر عشق می‌ورزم که از سر تا به پا می‌سوزم….
ای علی! همراه تو به دیدار اتاق کوچک فاطمه می‌روم؛ اتاقی که با همه کوچکی‌اش، از دنیا و همه تاریخ بزرگتر است؛ اتاقی که یک در به مسجدالنبی دارد و پیغمبر بزرگ، آن را با نبوّت خود مبارک کرده است، اتاق کوچکی که علی(ع)، فاطمه(س)، زینب(س)، حسن(ع) و حسین(ع) را یکجا در خود جمع نموده است؛ اتاق کوچکی که مظهر عشق، فداکاری، ایمان، استقامت و شهادت است.
راستی چقدر دل‌انگیز است آنجا که فاطمه کوچک را نشان می‌دهی که صورت خاک‌آلود پدر بزرگوارش را با دست‌های بسیار کوچکش نوازش می‌دهد و زیر بغل او را که بی‌هوش بر زمین افتاده است، می‌گیرد و بلند می‌کند!
ای علی! تو «ابوذر غفاری» را به من شناساندی، مبارزات بی‌امانش را علیه ظلم و ستم نشان دادی، شجاعت، صراحت، پاکی و ایمانش را نمودی و این پیرمرد آهنین‌اراده را چه زیبا تصویر کردی، وقتی که استخوان‌پاره‌ای را به دست گرفته، بر فرق «ابن کعب» می‌کوبد و خون به راه می‌اندازد! من فریاد ضجه‌آسای ابوذر را از حلقوم تو می‌شنوم و در برق چشمانت، خشم او را می‌بینم، در سوز و گداز تو، بیابان سوزان ربذه را می‌یابم که ابوذر قهرمان، بر شن‌های داغ افتاده، در تنهایی و فقر جان می‌دهد … .
‌ای علی! تو در دنیای معاصر، با شیطان‌ها و طاغوت‌ها به جنگ پرداختی، با زر و زور و تزویر درافتادی؛ با تکفیر روحانی‌نمایان، با دشمنی غرب‌زدگان، با تحریف تاریخ، با خدعه علم، با جادوگری هنر روبه‌رو شدی، همه آنها علیه تو به جنگ پرداختند؛ اما تو با معجزه حق و ایمان و روح، بر آنها چیره شدی، با تکیه به ایمان به خدا و صبر و تحمل دریا و ایستادگی کوه و برّندگی شهادت، به مبارزه خداوندان «زر و زور و تزویر» برخاستی و همه را به زانو در آوردی.
ای علی! دینداران متعصّب و جاهل، تو را به حربه تکفیر کوفتند و از هیچ دشمنی و تهمت فروگذار نکردند و غربزدگان نیز که خود را به دروغ، «روشنفکر» می‌نامیدند، تو را به تهمت ارتجاع کوبیدند و اهانت‌ها کردند. رژیم شاه نیز که نمی‌توانست وجود تو را تحمّل کند و روشنگری تو را مخالف مصالح خود می‌دید، تو را به زنجیر کشید و بالاخره… «شهید» کرد…
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
جای تاسف است که منفی می زنید .خدا معرفتمون رو ان شاء ا... زیاد کند خصوصا نسبت به شهدا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
اونایی که منفی زدن بدونن این بنده خدا تحصیل کرده یکی از بهترین دانشگاه های امریکا بوده که شاگرد اول هم شده تو رشته فیزیک !!!
حالا شما که کلا مدرکتون دیپلم هست چرا منفی میدید؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
کسایی که منفی دادن در شهادت آن مرد بزرگ دخیل هستن و باید جوابگو باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
خواهشا یکی از اونایی که منفی دادن بگن منظورشون چی بوده.چمران دکترای فیزیک پلاسما و الکترونیک داشته.مسوول پروژه تحقیقاتی تو برکلی بوده.وزیر دفاع بوده بعد خودش تو خط مقدم عملیاتها شرکت میکرده .این آدم از خود گذشتگی نداشته؟
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
فرماندهی که در زمان عملیات نیروهای خود را 3 کیلومتر بیشتر راه میبرد و دشتی پر گل را دور میزند تا مبادا گل های این سرزمین زیر چکمه های سربازان خودی لگدمال گردد. میهن پرست حقیقی کسی است که خاک سرزمینش سرمه چشمانش باشد.
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
این شهید ، واقعا انسان زیرک و با بصیرتی بود ...
بخاطر اینکه موقعی که می بایست با تحصیل علم برای ایران کسب افتخار کند ، از این کار دریغ نورزید و موقعی هم که می بایست با حضور در جبهه ها و بذل جان برای اسلام و ایران و انقلاب نام کشورش را پر آوازه میکرد ، باز هم دریغ نکرد و این شد عاقبت زیبایی که خداوند برایش رقم زد ...

ایکاش همه آنهاییکه برای تحصیل علم به خارج از کشور می روند ، برای 30 ثانیه هم که شده به این تصویر فکر کنند ...

شهید چمران نمونه ی انسانی بود که قبل از تحصیل علم به تهذیب نفس پرداخت و در اینصورت بود که علمش مفید واقع شد .
روحش شاد و یادش گرامی باد.

ایشان یکی از بزرگوارترین شهیدان ایران زمین هستند.
روحشون شاد و یادشان گرامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
یقین دارم این نظرات منفی توسط کسانی است که ذره ای شرافت و انسانیت در وجودشان نیست
فوق لیسانس فیزیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
این های که منفی می دهند دیگه کین خدا؟؟؟؟؟؟
خدایا شکرت با این همه صبرت که همچین بنده هایی هم داری.
دکتری فیزیک پلاسما از امریکا بگیری ولی اونجا نمونی و تازه وقتی هم که برگشتی بری جبهه!
من این همه بزرگی و حتی نمی تونم تصور کنم
تازه این یه بعد کوچیک از زندگی این بزرگواره
خدا رحمتش کنه به آرزوش رسید خدا به حق این ایام عزیز ما رو با شهدا محشور کنه
رحمة الله علیه
روحش شاد
شهادت هنر مردان خداست. خداوند او را با ائمه معصومين محشور نمايد. امروزه جاى اينگونه مردان حق طلب بى مدعا خيلى خاليست.
روحش شاد . آزاد زیست و آزاد رفت .
خدایش مرددددددددد بود.
خدا رحمتش کنه
یاد نخستین دانشمند فیزیک پلاسمای کشور در گرایش گداخت هسته ای گرامی و روحش شاد باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
تز دکتری ایشون باعث شد بن بست 50 ساله دانشمندان جهان درباره فضا پیماها شکسته بشه، ایشون یک نابغه بود، یک نابغه.....
ما راه شهدا را ادامه ندادیم که به این روز افتادیم خود خواهی جای از خود گذشتگی را گرفته کو مردانگی کو انسانیت کو شرف خداوندا ما را هدایت بفرما که به اصول و اخلاق پایبند باشیم آمین
خدا کور کند دشمن ایران با عزت را
خوشا به سعادتشان که دینشان را به میهن و دینشان ادا کردند.حالا که زمان صلحه ،سنگرامون میزای دانشگاه هاست تا به امید خدا دینمون رو به میهن ودین رو ادا کنیم که باشد پرچم ایران که پرچم شیعیان است همیشه در اهتزاز باشد
سلام بر شهید چمران و دیگر شهیدان کربلای ایران .
خداوند رحمتش کند. ان شاء الله که امانتداران خوبی برای این عزیزان باشیم
عاشقشم.روحش شاد و یادش گرامی باد
چقد زیباست اندکی قبل از شهادت خطاب به پاهایش میگه اندکی مرا تحمل کنید تا دشمن رقص مرا در برابر مرگ ببینه....
روحش شاد واقعا از دل و جان خالصانه خدمت به انقلاب کرد.
اخرین یادداشتی هم که نوشته خیلی جالبه
در این شب جمعه خدا رحمتش کند
بسم الله
رفقا . فقط خداییش بیاین صادق باشیم. بعد از رفتن جوونهای مملکتمون ما چقدر راهشون رو ادامه دادیم.چقدر قدر خونشون رو دونستیم . ببینیم قدر شناس فداکاریهای و از خود گذشتگیهاشون بودیم یا نه و هزاران اما و اگر دیگه . جانم فدای رهبر . یا حق
این روزها به افرادی مانند شهید چمران یه شدت نیاز داریم. یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و انقلاب گرامی باد.
خورشيدى كه هيچگاه غروب نمى كند، خداوند با انبيا، اوصيا، شهدا، صالحين و مقتدايش، امام راحل محشورش كند و انشاالله كه دست ما را هم در دنيا و آخرت بگيرد.
خيلى دوست داشتنى است.
ای شهید دستی بر آر و ما گورستان نشینان عادات سخیف را نیز از منجلاب بیرون آر (نقل قول از شهید آوینی)- چمران عزیز برای ما زنده گان فاتحه ای بخوان و دعایمان کن. یک پزشک
هر وقت یادش مییفتم موهای تنم سیخ میشه از عظمتش
بزرگ مرد مشرقي روحش شاد
خدا رحمتشون کنه واقعن باید اسم این شهید بزرگوار را با طلا نوشت
ای کاش الان هم چمران های زیادی داشتیم
به امید سربلندی ایران عزیز
چمران زمین خوزستان به خود می بالد چرا که بزرگ انسانی به سان تو قدم بر آن نهاده
درود بر شرفت قهرمان
.. او از نادر افرادی بود که خدا را بر دنیا ترجیح داد...روحش شاد
واقعا موندم چی بنویسم و به یک طریقی احساس تاسف تارحتی خودم از پر پر شدن همچین مرد بزرگی بگم یا از این خوشحال بشم که همچین مردان بی ادعایی که رفتن و جون خوشدون برای ملت ایران دادن تا ایران و ایرانی پیروز سرافزار باشه
دست نوشته هایت که ..نه...دلنوشته هایت را به خاطر خواهیم سپرد.تو که اکنون عزیز درگاه الهی هستی برای باز شدن گره کور چندین ساله یار دیرینت امام موسی صدر هم کاری بکن .یادی بکن .دعایی بکن .
روحت شاد ویادت گرامی باد
بزرگمردي بود از ديار من ساوه
خوشا به غیرتت مرد
درود بر چمران مرد بزرگ لحضه های سخت.!
و درود بر پیروان راهش.
یادت همیشه گرامی باد سردار.
او به معنای واقعی کلمه یک انسان کامل بود.
یادش گرامی و روحش شاد.
رشته اي بر گردنم افكنده دوست ميكشد هرجا كه خاطر خواه اوست

روحش شاد
ما همگی شرمنده ایم
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
چمران به تمام معنی مرد عمل بود.
واقعا جایش خالی است
یک مرد واقعی
خدا با ابا عبدالله ایشان را محشور کند.
من به عنوان یک فردی از نسلی که چمران را درک نکرد در حال حاضر کسی شبیه او نمیبینم،که با این همه قدرت علمی، فکری و شخصی در زمان خودش همون موقع هم دنبال قدرت طلبی نرفت.الان طرف فیلم جنگی هم ندیده داره از انقلاب و جبهه های جنگ حسابی نون میخوره!
درود خدا بر او باد او سربازي بود كه ساليان سال در سرزمينهاي فلسطين و لبنان جنگيد و از آرمانهاي اسلام و امام راحل دفاع كرد
بدون شک یکی از افتخارات انسانیت در زمین بودند. واقعا الگویی تمام عیار
شهید دکترچمران وقتی متوجه شد درغرب ازعلمش برضررجامعه سوء استفاده می شود چاره ای دیگراندیشید وازفکرش برای نجات انسانها درمقابل ظلم بپاخواست وباتمام وجودش بعنوان خدمتگذار واقعی درمسیر هدفی مقدس آنچه راکه باخدایش عهدنمود استوار ماند. یادش گرامی وقبرش پرنورباد .
زندگی این مرد؛درسهای زیادی برای جوانان دارد:
تحصیل خارج ودینداری
تحصیلات عالیه ومسخ غرب نشدن
مدارک بالا و درد دین ومردم را داشتن
و
.
.
.
.
دهها ارزش های اخلاقی؛رفتاری و عرفان
روحش شاد
بنظرمن شهدا براي اين دنيايي كه ماالوده اون شديم نيومدن .اومدن بمايي كه دل ودينمون دنياست بگن كه بايد دنيا روخرج كنيد براي اخرت ولي ما عكس اون عمل ميكنيم .
امیدوارم این که این تصویر تلنگوری باشد به همه ی ما که بدانیم کجا هستیم و چه میکنیم .
روحش شاد
خدایا! ما را با همه‌ی شهدا محشور کن.
بزرگمردتاریخ ایران وانقلاب اسلامی که درهمه صحنه های دفاع از اسلام و مسلمین پیشقدم بود.یادونام وهدف مقدسش جاویدان.
الهم ارزقنی شهادت فی سبیلک
عارفی بو شایسته رسیدن به خدا.
اللهم ارزقنا شهادت في سبيل الحسين عليه السلام
این گونه انسانهای فداکاردرتاریخ سایرملل جهان نیززنده وابدی هستندومی توانندالگوی دیگران درزمینه صداقت ،تخصص ووفاداری به کشوروملت خودباشند
خدا با مولا علی همنشینش کند
و چه زیباست رقص من در برابر مرگ.....
کسانی که به طلب آمرزش الهی برای کسی و شادی روحش اونم چنین شهید بزرگواری نظر منفی میده از بخیلترین موجوداتن که حتی نمی خوان از خدا به کسی آمرزش برسه دیگه ببینین نسبت به مال و ... دیگران چه حسی دارن . خدا همه رو از شر چنین افرادی که به طور متوسط ده نفرن در امان نگه داره
روحشان شاد و خداوند روح بزرگشان را قرین رحمت واسعه خود قرار دهد انشاءا... انصافا در این مقطع زمانی جای خالی چنین مردان مردی در عرصه ی سیاسی اجتماعی جامعه ی ما به شدت احساس می شود حیف که خیلی زود از حصار خاکی به قرب الهی پر کشیدند
واقعا مرد بود. قید خوشی زندگی در امریکا را زد و در راه حق قدم گذاشت. خداکنه جوانان ما بدونن تا انسان حرکت نکنه نمیتونه به موفقیت دست پیدا کنه. با انجام کارهای بیهوده و صرفاً مصرف کننده بودن کشور به جایی نمیرسه و آینده این کشور دست جوانهاست . امیدوارم هر جوان ایرانی که این مطلب رو میخونه به ایرانی بودن خودش افتخار کنه و قدر خودشو بدونه و سعی کنه در پیشرفت کشورش هرچند نقش کوچک ولی حضور داشته باشه. مطمئناً هیچ کشوری دلش به حال ما نسوخته و همه به فکر منافع خودشون هستند پس بیائین هر کسی در یک حرفه ای به مهارت برسه و با آموزش و مدیریت صحیح کشور را آباد کنیم
در نهایت مظلومیت و زیبایی . . .
با سلام
ما هیچ چیز کمتر از شهید دکتر چمران نداریم کافی است که به گذر زمان در هر لحظه توجه کنیم آنگاه متوجه میشویم که هر لحظه ممکنه که بمیریم تا راه خود را انتخاب کنیم به مسلمانی که با این همه ظلم به جهان اسلام میشود مرگ طبیعی حرام است
خوشا به حال شهيدان
شادی روح این بزرگوار وامام شهیدان ره و انبیاو اولیاو همه مومنین و مومنان که به رحمت الهی پیوستند صلواه
شهدا در قهقه ی مستانه شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقونند خوش بحالش از دست این دنیا چنین رفتنی توفیق می خواهد
او همیشه زنده است
چمران استثنایی در تاریخ ایران .
بزرگ مردان هیچگاه نمیمیرند یاد او همواره زنده است
یادش گرامی ویاد یادگاران دفاع مقدس هرچندفراموش شدند گرامی باد
حیف بود تو رختخواب بمیره
همه باید یاد بگیرند
روحش شاد
کاش در مورد محل و نحوه شهادتشون هم مینوشتین
قابل توجه اونا كه اختلاس چي هستن!
خجالت بكشند.
امتیازهای داده شده به نظرات این مطلب یک دنیا حرف داره.....
جزو معدود مطالبیست که همه متفق القول تایید میکنند.
علم و تقوا چمران را به مرحله عرفان واقعي رسانده بود.خدا رحمتش كنه.
به نظر من کسی که دانشگاه و درس و تحقیق تو آمریکا رو ول می کنه تا در کنار چریک ها مبارزه کنه و بعدش در جبهه ی جنگ شهید میشه آدم مومن و با اراده ایه
خدا رحمتش کنه
نامش جاویدان و روحش شاد باشد.
درمقابل خون شهدا با این وضع و اوضاع شرمنده ایم
مرد بزرگوار روحش شاد
مرد بزرگی که ابعاد شخصیتی او درک نشد. تابناک عزیز پیشنهاد می کنم کمی به این موضوع بپردازید. جهات مختلف زندگی ایشان را بیان کنید.
هنوز بعد از سی سال از شهادتش هر وقت اسمی از این شهید والامقام برده میشه یاد اخلاصش که میافتم اشکم جاری میشه . خدا روحش را با اولیااله محشور کنه.
چمران آزاده بود آزاده زیست و آزاده از تعلقات دنیوی به دیدار معبود خویش شتافت. رو حش شاد
خدا رحمتش کنه، راهش مستدام باد.
روحش شاد این دانشمند افتخار ایران هست
روحش شاد و یادش گرامی باد.چمران

]یکی از بزرگوارترین شهیدان دفاع مقدس هستند.
واقعا دستتون درد نکنه این خبرهاتون باعث شد من زندگینامه دکتر چمران رو کامل بخونم و تاثیر زیادی تو زندگیم گذاشت
خدا خیرتان دهاد.
چمران شیر مرد جبهه ها بود.یادش گرامی.
کاش پایان زندگی همه ارزومندان شهادت باشد
چمران بیشتر از یک ملت بود. او شخصیت جهانی داشت و فراتر از مرزها فکر می کرد. اگر امروز اسرائیل به این روز افتاده است نتیجه تلاش های چمران بود.
مرد خدا بود
مناجات نامه اش غوغاست و زندگی نامه اش سراسر درس
salam, fekr mikonied alan dar keshvareman chand ta chamran dariem
????!!!!!
chand nafar dar iran midanand keh ieshan dar afghanestan ham bar zede zoorgooyan jangideh ast
?????!!!!!!
khodaya beh ma komak kon CHAMRANha tarbiyat koniem
amin
خوشا به حال آنانکه با شهادت رفتند
خوشا به حال آنانکه در این قافله عشق جان و سر باختند و بدا به حال ما ....
در ظاهر ما ماندیم و آنها رفتند اما در حقیقت ما رفتیم و آنها برای همیشه تاریخ خواهند ماند
راهش پر رهرو باد.
سلام و دورود بر این مومن دانشمند خدا
فاتحه برای شادی روح ایشان
خداوند روح بزرگش را شاد وبه رهروان راستینش قدرت عطا فرماید
خداوند روحش رو شادکنه- وی مردی بود که واقعا ازاده بود - انشاء ا... خداوند توفیق قدم گذاشتن در راه وی ،نصیب ما کند.
این مرد از جنس زمین نبود او اسمانی بود و به جایگاه واقعی خودش پرواز کرد .....یادش گرامی
شهادت هنرمردان خداست
آنان که رفتند کاری حسینی کردند ما که مانده ایم چه کردیم؟ روحش شاد و یادش گرامی
من نمیدونم این وسط چرا یه عده منفی میدن؟ اصلا میدونید چمران کی بود؟شماها موقعیت و تحصیلات چمران رو داشتید این از خود گذشتگی رو میکردید؟ لابد میخواد خودتونو با ایشون مقایسه کنید.متاسفم براتون
یاد این دانشمند عزیز گرامی باد
آفرین بر مردان بی ادعا
بله
خدايش بيامرزد
ولي آيا وظيفه ما آرزوي آمرزش براي اوست؟
يا ادامه راه او؟
ننگ بر اين مردم مرده پرست...
متأسفم برا کسایی که منفی دادن...
معلومه که با همه مشکل دارن...
بدانيد كه دنيا شبيه او را نخواهد ديد
سلام و درود خدا و بندگان خدا به روح بزرگوارش باد
ای کاش شهید نشده بود و می تونست سالهای بیشتری به این ممالک خدمت کنه .
شهادت هنر مردان خداست. خداوند او را با ائمه معصومين محشور نمايد. امروزه جاى اينگونه مردان حق طلب بى مدعا خيلى خاليست
خدا بواسطه شهدا ما را هم مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد انشاالله. بايد اينجوري گفت نه مثل كامنت هاي بالا. اينها رحمت شده اند
ايشان روح بلند و خدايي داشتند خداوند ايشان را با اوليايشان محشور نمايد
چه سعادتی بالاتر از شهادت در راه وطن .راستی چه فرقی بین ما و بزرگ مردانی که در راه دین و وطن عزیزمان ایران دلاورانه جنگیدند و به شهادت رسیدن وجود داره .واقعاً ما ادامه دهنده راه اون بزرگوارانیم.متاسفانه من نیستم .
دکتر چمران یک مرد واقعی از جنس مرد بود.
اینها که منفی زدن مواضعشون رو روشن کنند
با شهید مشکل دارن
با چمران مشکل دارن
با متن ابراز احساسات مشکل دارن
تکلیف خودتون رو مشخص کنید تا ما هم دچار سوءتعبیر نشیم.ممنون
چمران مرد بود و مردانه زیست و مردانه شربت شهادت نوشید.
نامرد و بی معرفتند آنانی که او را نشناخته و نظر منفی میدهند.
مثل این مرد باز هم هست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی