بازدید 12161
۳
جام ملت‌های اروپا ـ 2012

آلمان و پرتغال با برد صعود کردند

تیم‌های آلمان و پرتغال با برتری مقابل دانمارک و هلند به مرحله بعد راه یافتند. دانمارک و هلند به خانه بازگشتند. حذف هلند، نایب قهرمان جهان با سه باخت پیاپی شگفت‌آور بود؛ افزون بر این که آلمان با پیروزی مقابل دانمارک به عنوان تیم نخست گروه B به یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ راه یافت. همچنین تیم ملی پرتغال با پیروزی برابر هلند حریف چک در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا شد.
کد خبر: ۲۵۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰ 18 June 2012
 آلمان و پرتغال به عنوان تیم‌های نخست و دوم از گروه مرگ جام ملت‌های اروپا به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و دانمارک و هلند از صعود بازماندند.
 
به گزارش «تابناک»، چهار تیم قدرتمند آلمان، دانمارک، هلند و پرتغال از ساعت ۲۳: ۱۵ یکشنبه شب در دو شهر از اوکراین به میدان رفتند تا با انجام آخرین دور از پیکارهای گروه دوم تکلیف تیم‌های صعود کننده را مشخص کنند.

بنا بر این گزارش، دو تیم آلمان و دانمارک در سومین دیدار خود در گروه B رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری دو بر یک آلمان به پایان رسید تا آلمان با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد راه پیدا کرده و دانمارکی‌ها با این رقابت‌ها وداع کنند.

در ورزشگاه له‌ویف آلمانی‌‌ها که از دو بازی قبلی مقابل پرتغال و هلند دو برد و شش امتیاز اندوخته کرده بودند، برابر دانمارک قرار گرفتند. ژرمن‌ها در سایه بازی هجومی خود در ۴۵ دقیقه نخست، به گل در دقیقه نوزده توسط لوکاس پودولوسکی، ستاره عضو تیم کلن رسیدند؛ اما کرون دلی بازیکن موفق دانمارکی‌ها در یورو ۲۰۱۲ موفق شد در دقیقه ۲۵ بازی را به تعادل کشاند تا دو تیم نیمه نخست را با تساوی به پایان ببرند.

در نیمه دوم پس از مدتی که دانمارکی‌ها حملات پراکنده‌ای انجام دادند، تیم آلمان بار دیگر بر بازی مسلط شد و توانست توسط راس بن در دقیقه ۸۱ گل دوم را به ثمر رساند و با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه موسوم به گروه مرگ به مرحله بعد صعود کند.

ترکیب تیم‌‌های آلمان و دانمارک به این شرح بود:

آلمان: نویر، لارس بن‌در، هوملس، باداشتوبر، لام، خدیرا، ‌شواین اشتایگر، ‌توماس مولر (۸۴ کروز)، اوزیل، پودولوسکی (از دقیقه ۶۴ شورله)، گومس (از دقیقه ۷۴ کلوزه)
سرمربی: یواخیم لو

دانمارک: آندرسن، یاکوبسن، ‌کاجر، اگر، پولسن (۸۲ نیکلسن)، کویست، ‌اریکسن، ‌ پالسن، زیملینگ (از دقیقه ۸۰ کریستن)، کرون‌دلی، بنتنر
سرمربی: مورتن اولسن

افزون بر این که تیم ملی پرتغال در سومین شب مرحله گروهی جام ملتهای اروپا موفق شد تیم هلند را با نتیجه دو بر یک از پیش‌رو برداشته تا با ۶ امتیاز راهی مرحله حذفی شود.
همزمان با این پیکار در ورزشگاه متالیست خارکف، هلند و پرتغال برابر هم صف‌آرایی کردند و همانند مصاف دیگر گروه نیمه اول را با نتیجه‌ای مشابه به آخر رساندند.

در دقایق ابتدایی هلند که با ارائه بازی هجومی صاحب موقعیت‌‌های گل شد، توانست توسط رافائل فان در فارت، ‌هافبک بازی‌ساز خود در دقیقه یازده به گل برسد. پس از این گل تیم تحت رهبری فان مارویک به یکباره عقب نشینی کرد و پرتغالی‌ها صاحب دست کم سه موقعیت جدی گل شدند که توسط پوسیتگا و رونالدو به هدر دادند اما در دقیقه ۲۸ توسط رونالدو با حرکتی به عمق خط دفاع حریف به گل تساوی رسیدند.

در نیمه دوم با وجود اینکه هلند بهتر از نیمه نخست بازی کرده بود اما باز هم برتری از آن پرتغال بود. در دقیقه ۷۵ و در یکی از موقعیتهایی که نصیب پرتغالی‌ها شده بود، رونالدو توانست گل دوم تیمش را وارد دروازه هلند کند.

در دقیقه ۸۳ هم رافائل فان‌درفارت ضربه زیبایی را روانه دروازه پرتغال کرد که این ضربه به تیر دروازه پرتغال اصابت کرد. در ادامه تلاش بازیکنان هلند برای تغییر نتیجه بی‌نتیجه باقی ماند تا هلند با سه شکست وداعی تحقیرآمیز با جام چهاردهم داشته باشد.

پرتغال با این پیروزی شش امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده دوم گروه دو حریف چک در مرحله یک چهارم شد.

ترکیب هلند و پرتغال به این شرح بود:

هلند: استکلن‌بورگ، فان در ویل، ولار، ماتیسن، ویلمس (از دقیقه ۶۷ آفلای)، فان درفارت، نیجل دیونگ، روبن، فان پرسی، اسنایدر، هونتلار

سرمربی: فان مارویک

پرتغال: پاتریسیو، آلوس، په‌په، کوئنترائو، پریرا، ولوسو، ‌موتینیو، می‌رالس (از دقیقه ۷۲ کوستیدو)، نانی (از دقیقه ۸۶ رولاندو)، ‌رونالدو، پوستیگا (از دقیقه ۶۵ اولیویرا)
سرمربی: پائولو بنتو
 
جدول رده بندی:

۱ـ آلمان ۹ امتیاز
۲ ـ پرتغال ۶ امتیاز
۳ ـ دانمارک ۳ امتیاز
۴ ـ هلند بدون امتیاز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
عشق است رونالدو
خاک بر سر هلند
له‌ویف نه مجید جان , تلفظ صحیح نام این شهر لو-ووف است !
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی