بازدید 1912
عزیزی‌فارسانی :

تربیت و استخدام پرستاران با برنامه‌ریزی صورت گیرد

کد خبر: ۲۵۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲ 11 June 2012
نماینده مردم اردل٬ فارسان٬ کیار و کوهرنگ در مجلس نهم٬ به کمبود نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان‌ها تاکید کرد و افزود: متأسفانه هم‌اکنون میزان تربیت و آموزش این پرسنل با میزان استخدام هیچ تطابقی ندارد.

به گزارش خانه ملت، حمیدرضا عزیزی‌فارسانی با بیان این که نقش پرستاری در حوزه بهداشت و سلامت کشور واضح است، گفت: هم‌اکنون خدمات پرستاری پایه و اساس حوزه پزشکی را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم اردل٬ فارسان٬ کیار و کوهرنگ در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره بر این که پرستاران‌ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، یاد‌آور شد: طرح‌هایی مانند حل کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقاء بهره‌وری بالینی، کاهش ساعت کاری و پرداخت اضافه کار از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای افزایش انگیزه پرستاران و رشد درآمد پرستاری به شمار می رود که متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی با مد نظر قرار دادن اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون بهداشت و درمان برای حمایت از جامعه پرستاری، اظهار داشت: قانون افزایش بهره‌‌وری پرسنل بالینی نظام سلامت به‌ویژه پرستاران در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد، ولی باز هم این قانون  به حیطه اجرا نرسید.

این نماینده مجلس نهم، مشکل پرستاران را پیرامون موضوع بازنشستگی، یاد‌آور شد و اذعان داشت: پرستاران با ۲۵ سال سابقه به علت این که نمی‌توانند پاداش سنوات کار خود را بگیرند؛ بازنشسته نمی‌شوند و این مسأله موجب گردیده تا برخی از این پرستاران با بیماری‌های جسمی روبه‌رو شوند.

عزیزی‌فارسانی ادامه داد: امیدواریم زمینه بازنشستگی پرستارانی که ۲۵ سال سابقه کار دارند با تسهیل فراهم شود.

نماینده مردم اردل٬ فارسان٬ کیار و کوهرنگ در مجلس نهم، با تأکید بر کمبود نیروی متخصص به‌ویژه پرستار در بیمارستان‌ها٬ تصریح کرد: بر اساس استاندارد به ازای هر یک تخت icu و ccu یک پرستار٬ در بخش‌های ریکاوری هر ۵/۱ تخت یک پرستار و در بخش جنرال به ازای هر ۶ تخت یک پرستار وجود دارد و این در حالی است که این استاندارد در مراکز بهداشتی ما رعایت نمی‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی