بازدید 28513

بزرگترین سماور دنیا در بروجرد + عکس

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بروجرد تصریح کرد: این سماور که اکنون در میان حیاط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰ 11 June 2012
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: بزرگترین سماور دنیا در این شهرستان وجود دارد.

حجت‌الله یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بزرگترین سماور دنیا به همت مرحوم محمد باد آوریکی از هنرمندان بروجردی سال 82 ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این سماور با 5 الی 6 کیلیو زغال 700 لیتر آب را جوش می‌آورد، اظهار کرد: به دلیل اینکه ورشو نبوده این هنرمند سماور را از ورق برنج ساخته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بروجرد تصریح کرد: این سماور که اکنون در میان حیاط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد قرار دارد.

یارمحمدی ادامه داد: این سماور به عنوان نمادی از تاریخ هنر و صنعت بروجرد بوده که مردمانش بیش از 200 سال است که به هنر ورشوسازی مشغول هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۰
باهاش میشه تو ورزشگاه آزادی قهوه خونه راه انداخت :دی
به سلامتی تا حالا کسی نمیشناخت اما حالا شروع میشه روش یادگاری نوشتن و .. بهتره بدیم موزه لوور تا سالم بمونه خودمون که عرضه نداریم
آنرا در يك سفره خانه سنتي شيك قرار دهند و تهيه چايي با آنرا را راه بيندازند و كمي تبليغ كنند آنوق همه كساني كه براي مسافرت از بروجرد مي گذرند در اين شهر هم توقف خواهند داشت و ... .
آیا سال ساخت درست ذکر شده ؟؟؟سال 82!!!
خاک بر سر ما اینه تولید ملی ...!؟
امریکا اپولو هوا می کنه ایران سماور
لا اقل قطر و ارتفاع را مینوشتین
یک روزی دیدی که سر از موزه لوور پاریس درآورد.
سایزش؟
من یک بشکه چایی میخوام.
سلام - معلوم شد بروجرد نیومدی تا حالا - یه سری که اومدی یه پراک داره به اسم پارک سماور - سماوری که تو اون پارکه 10 برابر ...نه چرا دروغ بگم 9 برابر اینه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی